استودیو Ghibli برای ساخت انیمیشنی توسط میازاکی مجددا شروع به کار کرد

13 August 2017 - 22:20

خبر‌هایی حاکی از ساخت انیمیشن جدیدی توسط استودیو ژاپنی Ghibli شنیده می‌شود که توسط هایائو میازاکی (Hayao Miyazkai) کارگردانی می‌شود. انیمیشن The Wind Rises آخرین انیمیشنی بود که میازاکی ساخت. در سال ۲۰۱۴ استودیو Ghibli اعلام کرد که به طور موقت فعالیت خود را متوقف می‌کند، هایائو میازاکی هم بعد از توقف کار استودیو تصمیم بر بازنشستگی گرفت. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

کارنامه درخشان میازاکی شامل انیمیشن‌هایی همچون همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro)، سرویس تحویل کیکی (Kiki’s Delivery Service) ، پرنسس مونونوکه (Princess Mononoke) و یکی از بهترین انیمیشن‌های دنیا که برنده جایزه اسکار شده یعنی Spirited Away «شهر ارواج» است. به لطف او که به عنوان یکی از اعضای تشکیل دهنده استودیو Ghibli بود، این استودیو طوری مدیریت شد که توانست گسترش پیدا کند و از سال ۱۹۸۵ که شروع به کار کرد، توانست در جهان شناخته شود و فیلم‌های این استودیو بینندگانی از سرتاسر جهان داشته باشد تا اینکه در سال ۲۰۱۴ استودیو به طور موقت فعالیت خود را قطع کرد. خوشبختانه این کمپانی دوباره شروع به کار کرده و به مکث خود در ساخت انیمیشن خاتمه داده است.

استودیو Ghibli رسما کار خود را دوباره با انیمیشنی که توسط میازاکی قرار است کارگردانی شود، آغاز می‌کند. قبلا گزارش شده بود که میازاکی در حال ساخت انیمیشنی است که Boro the Caterpillar نام دارد. هرچند، هنوز روشن نیست که میازاکی بر روی این پروژه کار می‌کند یا این که انیمیشن دیگری است که او مشغول ساخت آن است.

انیمیشن Boro the Caterpillar در ابتدا اعلام شد که انیمیشنی کوتاه است و سپس قرار شد توسط میازاکی به انیمیشنی بلند تبدیل شود که در سال ۲۰۱۹ عرضه شود، هرچند هنوز اطلاعات ما ناقص است و باید صبر کنیم تا ببینیم چه برنامه‌ای را این استودیو در نظر دارد، اما بازگشت میازاکی به عرصه کارگردانی در این استودیو تمام طرفداران را هیجان‌زده کرده است و منتظر انیمیشن جدیدی از او هستند.

انیمیشن The Wind Rises، انیمیشن درام و رمانتیکی بود که بیننده را بسیار تحت تاثیر قرار می‌داد. قبلا هم سابقه داشته که میازاکی تصمیم به پایان کار خود بگیرد و دوباره آغاز به کار کند، این‌بار هم نیز تصمیم به بازنشستگی گرفت اما شروع دوباره استودیو Ghibli، نشان از این موضوع دارد که او نمی‌تواند هنوز از دنیای انیمیشن‌ها فاصله بگیرد.

منبع:Screenrant

 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.