۱۰ سریال جدیدی که ارزش وقت شما را دارد – قسمت اول

30 August 2016 - 15:00

تنها یک ماه دیگر تا پایان روزهای خوش تابستان باقی مانده است و اگر هم‌اکنون لیست سریال‌های‌تان خالی است. ما با در معرفی سریال‌هایی که ارزش وقت شما را دارد در ادامه همراه شوید.

سریال‌ها یکی از وقت‌گیرترین نوع سرگرمی‌ها هستند. آن‌ها ساعت‌ها زمان را می‌گیرند و سال‌ها شما را درگیر خود می‌کنند. سریال‌ها پس از اتمام هرقسمت، بیننده را تشنه قسمت بعدی و ذهن شما را درگیر اتفاقات خود می‌کنند. حال چه زمانی بهتر از تابستان است که زمان بیشتری را برای اینطور اغتشاشات ذهنی در اختیار دارید! در ادامه برای شما لیستی آماده کرده‌ایم که از بین‌شان سریالی را برای این چند هفته باقی مانده تابستانی انتخاب کنید.

animal-kingdom

10

 Animal Kingdom

شبکه: TNT

خالق: جاناتان لیسکو (Jonathan Lisco)

براساس رمانی از دیوید میشد

مدت زمان هرقسمت: ۶۰ دقیقه

ژانر: جنایی – درام

Screen Shot 2016-08-23 at 22.05.07

میانگین نمرات فصل اول در متاکریتیک

جاشوا پسر ۱۷ ساله‌ای است که پس از مرگ مادرش به دلیل مصرف بیش از حد هروئین، برای زندگی نزد اقوام فاسد خود به شهری ساحلی واقع در جنوب کالیفرنیا می رود. زنی به نام «جینین» و دست راستش «باز»، کسب و کار کثیفشان را می‌گردانند. آن‌ها جاشوا را نیز وارد گروه خود می‌کنند. این سریال براساس کتابی با همین به نام نوشته‌ی دیوید میشد ساخته شده است. در سال ۲۰۱۰ شاهد ساخت فیلمی در مورد این کتاب نیز بودیم که با تحسین فوق العاده منتقدین درکنار یک نامزدی اسکار روبه‌رو شد. حال سریال آن توسط جاناتان لیسکو ساخته شده که فعلا توانسته وضعیت بسیار مناسبی را در بین منتقدین داشته باشد.

دیدگاه جف جنسن منتقد اینترتینمنت ویکلی:

Screen Shot 2016-08-19 at 16.14.54

Animal Kingdom را می‌توان تقریبا کپی از Sons of Anarchy دانست که ویژگی‌ها خود را نیز درکنارش دارد. سریال به‌خوبی توانسته حس هیجان را القا کند و همچنین در کنار آن بیننده را به‌دنبال خود بکشاند. عملکرد بازیگران را سریال بسیار خوب بوده و رضایت بخش است. در کنار آن گام سریال نیز مناسب بوده و به‌خوبی کارگردانی می‌شود. اگرچه همانطور که پیش‌تر گفتم سریال سعی کرده از فیلم سینمایی Animal Kingdom فاصله بگیرد و این فاصله باعث شده آن حس اصلی بودن خود را از دست داده و تبدیل به کپی Sons of Anarchy شود.

Screen Shot 2016-08-23 at 22.05.34

میانگین نمرات سریال Animal Kingdom در Rotten Tomatoes

Animal Kingdom سریالی است که درصورت آنکه بتواند نقاط ضعف خود را بپوشاند می‌تواند به یکی از برترین سریال‌ها تبدیل شود. این سریال برای فصل دوم نیز تمدید شده است.

[divider][/divider]

TheGetDown_still_S1E06_01374111_3840x2160_177AR_16bit_RGB

9

The Get Down

شبکه: Netflix

خالق:  باز لورمان (Baz Luhrmann) و استفن عادلی گیرگس (Stephen Adly Guirgis)

مدت زمان هر قسمت: ۵۵ دقیقه

ژانر: درام تاریخی – موزیکال

Screen Shot 2016-08-23 at 21.51.10

میانگین نمرات فصل اول در متاکریتیک

The Get Down یکی دیگر از پرخرج‌ترین سریال‌های شبکه استریمی نتفیلیکس است و چه‌بسا شاید از Crown نیز بیشتر خرج داشته باشد. این سریال توسط باز لورمان (Baz Luhrmann) درکنار خالق سریال The Shield یعنی شاون رایان (Shawn Ryan) ساخته می‌شود. داستان سریال به دهه ۷۰ نیویورک باز میگردد جایی که زندگی گروهی از جوانان منطقه South Bronx به تصویر کشیده می‌شود که با کمک یکدیگر باعث خلق موسیقی هیپ هاپ و فرهنگ جدیدی در آنجا شده و چهره شهر را تغییر می‌دهند. بازیگران سریال عموما تازه وارد و جدید هستند. جیمی اسمیتس (Jimmy Smits) و جیانکارلو اسپوزیتو (Giancarlo Esposito) از جمله بازیگران مطرح این سریال هستند.

Screen Shot 2016-08-19 at 16.14.54

دیدگاه تیم گودمن منتقد هالیوود ریپورتر:

The Get Down آهسته پیش می‌رود. گام بندی سریال مناسب نیست و داستان آنچنان که باید سریع پیش نرفته، ۳ قسمت اول The Get Down صحنه‌های هرز بسیاری دارد که می‌توانست با جایگزینی مناسب داستان سریال را پیش ببرد. قسمت دوم و سوم سریال تنها هوس بازی‌های بی‌خود و بی‌جهت لورمان (خالق سریال) است اما سپس با گذشت زمان شاهد به بار نشستن سریال هستیم. این سریال به‌خوبی توانسته استایل و شمایل سال ۷۰ میلادی پیاده کند و موزیک‌های بسیار خوبی درآن وجود دارد. باز لورمان کارگردان و خالق بسیار خوبی است و می‌توان به آینده سریال جدیدش امید داشت.

Screen Shot 2016-08-23 at 21.50.59

میانگین نمرات سریال The Get Down در Rotten Tomatoes

نخستین فصل The Get Down توانست بازخورد نسبتا مناسبی از منتقدین دریافت کند و درکنار آن شاهد بازخورد بسیار عالی طرفداران بودیم. The Get Down با بودجه بسیار سنگینی ساخته شد و حال باید دید که آیا می‌توانیم منتظر فصل دومی هم برای آن باشیم یا نه.

[divider][/divider]

casual_s02_publicity_still_h_2016

8

Screen Shot 2016-08-19 at 15.58.52

میانگین نمرات فصل دوم در متاکریتیک

Screen Shot 2016-08-18 at 23.53.56

میانگین نمرات فصل اول در متاکریتیک

 Casual

شبکه: Hulu

خالق: سوف لمان (Zander Lehmann)

مدت زمان هرقسمت: ۳۰ دقیقه

ژانر: کمدی – درام

سریال Casual درباره‌ی برادری مجرد به‌نام الکس و خواهر تازه طلاق گرفته‌اش، والری است که با یکدیگر زندگی می‌کنند و این درحالی است که والری دارای دختری‌ست که باید او را بزرگ کند و هم‌زمان زندگی آشفته خود را مدیریت کند. Casual به‌تازگی فصل دوم خود را پخش کرده است و برای فصل سوم نیز تایید شده و منتقدین نیز روی خوشی به آن نشان دادند. Casual اکتبر سال ۲۰۱۵ آغاز شده و فصل سوم آن نیز در سال ۲۰۱۷ پخش می‌شود. مکیلا واتکینز (Michaela Watkins) در نقش والری توانسته است تحسین بسیاری را برانگیزد و همچنین Casual توانسته در هفتاد و سومین مراسم گلدن گلوب نامزد دریافت بهترین سریال کمدی شود. جیسن رایتمن (Jason Reitman) که در کارنامه خود کارگردانی فیلم‌های سینمایی تحسین شده‌ای چون Thank You for Smoking و Juno در کنار Up in the Air را دارد، به‌عنوان تهیه کننده اجرایی سریال حضور داشته و چندین قسمت آن را کارگردانی کرده است پس خیال‌مان از عوامل پشت صحنه نیز راحت است. فصل دوم سریال نیز توانست موفقیت فصل اول را تکرار و نمره بالای ۸۸ را از منتقدین دریافت کند.

Screen Shot 2016-08-19 at 16.14.54

درجه سنی سریال Casual

دیدگاه هنک استوور منتقد واشنگتن پست:

Casual شروع خوبی داشته است. این سریال سعی کرده از بسیاری نکات مثبت دیگر سریال‌ها و فیلم‌ها استفاده کند. هنگام تماشای Casual شما بسیاری از شباهت‌ها را با سریال‌هایی چون Transparent و Togetherness درکنار You’re the Worst و Married مشاهده می‌کنید. نمی‌توانم این را نکته منفی برای Casual در نظر بگیرم چرا که فرمول خاص خود نیز در آن استفاده کرده است و نمی‌شود خلاقیت استفاده شده در آن را نادیده گرفت. به‌صورت خلاصه باید گفت که Casual سریالی شگفت‌آور و جذاب است. با وجود اشکالاتی چون دیالوگ‌ها بی‌فایده و چه بسا سمی که بنیان خانواده را زیر سوال می‌برد، Casual سریالی اعتیادآور و دوست‌داشتنی است.

Screen Shot 2016-08-19 at 15.30.19

میانگین نمرات سریال Casual در Rotten Tomatoes

Casual حسابی توانسته در بین تماشاگران جا باز کند و به‌خوبی جذابیت و پیوستگی را در دو فصل اخیرش حفظ نماید. اگر شما به‌دنبال سریالی جدید در ژانر کمدی بودید که شما در عین خنداندن درگیر داستان خود کند، Casual برای شماست، آن را از دست ندهید.

[divider][/divider]

Outcast-Key-Art-s

7

Outcast

شبکه: Cinemax

خالق: رابرت کرکمن (Robert Kirkman)

مدت زمان هرقسمت: ۶۰ دقیقه

ژانر: ترسناک – درام

Screen Shot 2016-08-23 at 22.47.08

میانگین نمرات فصل اول در متاکریتیک

داستان سریال Outcast حول مرد جوانی به نام Kyle Barnes متمرکز شده است که از کودکی روح و جانش تحت تسلط شیاطین قرار گرفته است و حال قصد دارد با کمک کشیشی به نام Anderson که خود نیز به نحوی تحت تسلط شیاطین است، علت این امر را دریافته و به زندگی عادی خود بازگردد؛ اما در تلاش برای یافتن پاسخ پرسش های خود با حقایقی آشنا می‌شود که نه تنها سرنوشت او بلکه سرنوشت کل بشریت را می تواند تغییر دهد. Outcast توسط خالق کمیک مردگان متحرک (The Walking Dead) یعنی رابرت کرکمن ساخته شده که خود او نیز خالق کمیک Outcast است. پاتریک فوگیت (Patrick Fugit) به‌عنوان نقش اصلی سریال نقش‌آفرینی می‌کند.

Screen Shot 2016-08-19 at 16.14.54

دیدگاه میلینا مکفارلند منتقد ورتی:

Outcast شروعی عالی داشته است. پاتریک فوگیت توانسته بازی بسیار خوبی را به نمایش بگذارد و شخصیت خود را به‌خوبی به بینندگان در هر حالتی بشناسد. Outcast سریالی‌ست که به سرعت از مرحله چندش‌آور به تراژدی در مورد سستی‌های انسان و شک‌ها و عدم توانایی‌ها می‌رسد. کرکمن به‌خوبی توانسته است سریالی در حد و اندازه Walking Dead به نمایش بگذارد.

 

Screen Shot 2016-08-23 at 22.46.59

میانگین نمرات سریال Outcast در Rotten Tomatoes

Outcast از آن دسته از سریال‌های ترسناکی‌ست که می‌تواند حسابی آدرنالین خون شما را بالا ببرد. این سریال پس از بحش چند قسمت اول، به‌سرعت برای فصل دوم نیز تایید شد.

[divider][/divider]

Stranger-Things

6

 Stranger Things

شبکه: Netflix

خالق: مت دافر و راس دافر (Duffer Brothers)

مدت زمان هر قسمت: ۵۰ دقیقه

ژانر: علمی‌ تخیلی – معمایی – ترسناک

Screen Shot 2016-08-19 at 16.08.12

میانگین نمرات فصل اول در متاکریتیک

داستان سریال  Stranger Things هنگام ۶ نوامبر سال ۱۹۸۳ در ایندیانا شهر ساحلی لانگ ایلند می‌گذرد. پس از ناپدید شدن یک پسر جوان، تحقیقات برای پیدا کردن او آغاز می‌شود. خانواده، دوستان و پلیس محلی همگی درگیر معمای گم شدن این پسر هستند. اهالی شهر بعد از مدتی متوجه می‌شوند دولت، نیروهای ماورای طبیعی و یک دختر ۱۲ ساله در گم شدن پسر دست داشته‌اند. سریال Stranger Things از آن دسته سریال‌های شگفت آور امسال بود که توانست به راحتی با اتمسفر و موضوع خود دل بینندگان و منتقدین را به دست آورد. وینونا رایدر که‌پیش او را بخاطر فیلم‌هایی چون The Age of Innocence و Edward Scissorhands شناخته‌ایم در نقش اصلی سریال بازی می‌کند. مت دافر و راس دافر نیز به عنوان خالقین سریال حضور دارند.

Screen Shot 2016-08-23 at 21.33.09

درجه سنی سریال Stranger Things

دیدگاه دنیل داداریو منتقد تایمز:

داستان سریال Stranger Things مخلوطی از ایده‌های نوین و قدیمی است و به‌خوبی توانسته است پایه‌های یک سریال خوب را در هشت قسمت خود بسازد. این سریال حقیقتا حس نوستالوژیک را به افرادی که در دهه ۸۰ میلادی زندگی کردند، می‌دهد. سریال پر است نکات ریزی که به آن دوره زمانی اشاره دارد و توانسته اتمسفر و فضای آن را در بهترین سطح پیاده کند، سطحی که از نظر من قابل قیاس با فیلم‌های اسپیلبرگ است. موسیقی سریال به‌خوبی می‌تواند حس دهه ۸۰ میلادی را انتقال دهد و بازیگران به بهترین شکل از وظیفه خود سربلند بیرون آمده‌اند. سریال سعی می‌کند به شما چیزی را نشان دهد که در کمتر سریال‌های تلویزیونی مشاهده می‌کنید و حقیقتا در اینکار موفق است. به‌صورت کلی Stranger Things توانسته به یکی از موفق‌ترین سریال‌های آغاز کننده در سال ۲۰۱۶ تبدیل شود.

Screen Shot 2016-08-19 at 16.08.25

میانگین نمرات سریال Stranger Things در Rotten Tomatoes

Stranger Things پس از پخش فصل اول خود تحسین‌های بسیاری از دو سمت منتقدین و طرفداران دریافت کرد. اخباری پیرامون آغاز فیلمبرداری فصل دوم وجود دارد اما هیچ‌کدام توسط نتفیلیکس تایید نشده است. باید تا تایید رسمی منتظر بمانیم اما مطمئن باشید که Stranger Things برای فصل دوم بازخواهد گشت.

 

برچسب‌ها: ، ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Matt Murdock says:

    امیدوارم در قسمت دوم،سریال خارق العاده و فوق العاده درگیر کننده Preacher هم حضور داشته باشه.