نویسنده‌ی فیلم Captain Marvel تغییر کرد

16 August 2017 - 12:40

یک فیلم‌نامه نویس جدید، کار خود را بر روی فیلم Captain Marvel «کاپیتان مارول»، که منحصرا مربوط به شخصیت کاپیتان مارول (کارول دانورز) است، آغاز کرد. تعدادی از عناوین آینده‌ی استودیو مارول (Marvel Studio)، با همان حد انتظاراتی مواجه هستند، که فیلم Captain Marvel مواجه است. جدای از این‌ها، این فیلم نه‌تنها شخصیت محبوب طرفداران مارول، یعنی کارول دانورز (Carol Danvers) را وارد جهان سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) می‌کند، بلکه این اولین فیلم ابرقهرمانی زن است که شرکت استودیو مارول به ساخت آن اقدام کرده است. مانند فیلم Black Panther «پلنگ سیاه» که سال آینده منتشر خواهد شد، این فیلم نیز به‌خاطر این‌که اولین فیلم مربوط به شخصیت کاپیتان مارول است، باید هم، به این شخصیت آن‌قدر که لیاقت‌ش را دارد، احترام بگذارد، زیرا مدت طولانی است که طرفداران کتاب‌های کامیک مارول، منتظرند تا این شخصیت به جهان سینمایی پا بگذارد؛ و هم‌چنین یک قدم موفق دیگر در بین شخصیت‌ها و فرانچایزهای متنوع مارول در جهان سینمایی‌اش باشد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

خوشبختانه، پروژه‌ی کاپیتان مارول تاکنون شروع قدرتمندی داشته است، که این شروع با اعلام حضور بری لارسون (Brie Larson) در نقش کارول دانورز، در طی ارائه‌ی استودیو مارول در جشنواره کامیک کان سن‌دیگو سال گذشته، آغاز شد. اوایل امسال نیز، این استودیو بلاخره موفق شد تا تیم خلاقیت این پروژه را، با استخدام رایان فلک (Ryan Fleck) و آنا بودن (Anna Boden) به عنوان کارگردانان فیلم Captain Marvel، تشکیل دهد. پس از آن‌که این دو کارگردان، خودشان را با ساخت عناوین مستقل تحسین برانگیزی، مانند Half Nelson «هاف نلسون» و Mississippi Grind، به همگان ثابت کردند، این اولین تاخت و تاز دو نفره‌ی آنان در دنیای فیلم‌های پرفروش است.

با این حال، فیلم Captain Marvel اخیرا تغییرات زیادی را در بخش خلاقیت پشت صحنه‌ی خودش، تحمل کرده است. وب‌سایت خبری ددلاین (Deadline) گزارش کرده است که، جنوا رابرتسون دوورت (Geneva Robertson Dworet)، رسما به عنوان فیلم‌نامه نویس این فیلم استخدام شده است تا برای این فیلم استودیو مارول، فیلم‌نامه بنویسد.  او جایگزین فیلم‌نامه نویسان قبلی این فیلم، یعنی نیکول پرلمن (Nicole Perlman)، فیلم‌نامه نویس فیلم Guardians of the Galaxy «نگهبانان کهکشان» و مگ لفاوه (Meg LeFauve)، فیلم‌نامه نویس انیمیشن Inside Out «درون و بیرون» می‌شود. هیچ توضیحی وجود ندارد که این تصمیم، چگونه قرار است تا بر روی روند توسعه‌ی فیلم تاثیر بگذارد، ولی تاکنون، انتظار ما بر این است که فیلم‌برداری فیلم Captain Marvel، در ماه فوریه سال آینده، آغاز شود.

در اصل لفاوه و پرلمن، استخدام شدند تا در روند نوشتن فیلم‌نامه‌ی این فیلم، کمک کنند، ولی لفاوه بلاخره باید این پروژه را ترک می‌کرد تا بتواند به عنوان دستیار کارگردان، در پروژه‌ی ساخت انیمیشن Gigantic «غول‌پیکر» توسط شرکت دیزنی، کار کند. به هرحال، تا جایی که طرفداران این فیلم نگران بودند، این شرکت می‌توانست با یک فیلم‌نامه که حداقل توسط پرلمن نوشته شده بود، این فیلم را ادامه دهد؛ زیرا که پرلمن در طی کار بر روی پروژه‌ی Guardians of the Galaxy، همکاری و ارتباط مثبتی با این استودیو داشته است. البته مطمئنا ممکن است که یک تعهد دیگر پرلمن، او را نیز مانند لفاوه، مجبور کند تا از این پروژه کنار برود، زیرا او درحال حاضر، درحال کار بر روی پروژه‌ی Detective Pikachu «کارآگاه پیکاچو» نیز است؛ یا ممکن بود که استودیو مارول مجبور شود تا مسیر متفاوتی را نسبت به مسیری که لفاوه و پرلمن در سر داشتند، ادامه دهد.

در هر صورت، این یکی دیگر از موفقیت‌های بزرگی است که اخیرا برای رابرتسون دوورت رقم خورده است؛ او فیلم‌نامه نویسی است که اخیرا کارهای بزرگی به او پیشنهاد شده است. او نه‌تنها نویسنده‌ی پروژه‌ی راه‌اندازی مجدد فیلم Tomb Raider «تامب ریدر» متعلق به شرکت برادران وارنر (Warner Bros) است، بلکه او هم‌چنین انتخاب شده است تا فیلم‌نامه‌ی فیلم Gotham City Sirens، که متعلق به DC است را نیز بنویسد؛ این فیلم توسط دیوید آیر کارگردانی می‌شود و قرار است تا در آن، مارگو رابی (Margot Robbie) دوباره در نقش هارلی کوئین (Harley Quinn) بازگردد. فقط بر اساس این رزومه، به‌علاوه‌ی میل شدید استودیو مارول برای همکاری طولانی مدت با کارگردانان و نویسندگانی که با این استودیو همکاری می‌کنند، امیدواریم که استخدام رابرتسون دوورت، به معنای این باشد که همه چیز برای فیلم Cpatian Marvel به خوبی پیش‌ برود.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.