اپل قصد دارد ۱ بیلیون دلار برای تولید محتوای فیلم و تلویزیون صرف کند

17 August 2017 - 11:16

شرکت اپل (Apple) قصد دارد تا بیلیون‌ها دلار برای تولید محتوای اصلی فیلم و تلویزیون خود صرف کند. در حالی که بیشتر شرکت‌های اپل با کامپیوترها، آیفون‌ها، آی پادها و آی‌پد ها سرو کار دارند، این شرکت نحوه‌ی پخش کردن محتوای خود را، از طریق iTunes Store، Apple TV و سایر محصولاتی که مردم می‌توانند محتوا را دانلود کنند، تغییر داده است. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

در سال‌های اخیر، اپل در عرصه‌ی ایجاد محتوای ویدیویی سر و صداهایی ایجاد کرده است. پس از این و به دنبال تمام سود آوری های شرکت‌های اپل، اکنون اپل درامدی بالغ بر صدها بیلیون دلار دارد.

اپل قصد دارد تا ۱ بیلیون دلار برای تولید محتوای اصلی فیلم، در طول سال آینده صرف کند. بر طبق گفته‌ی Wall Street Journal این مقدار تقریبا برابر مقداری است که شرکت Amazon در سال ۲۰۱۳ نخستین بار برای تولید محتوای اصلی خود اختصاص داد. اگرچه شرکت Netflix امسال ۶ بیلیون دلار برای تولید محتوای اصلی اختصاص خواهد داد. با این حال، اپل در تولید محتوای اصلی هنوز تازه وارد است و رقیب شرکت Netflix به حساب نمی‌آید.

به دلایلی ساده این یک توسعه‌ی بزرگ است: اپل شرکت بسیار ثروتمندی است. (بنا به آخرین گزارش در حدود ۲۵۰ بیلیون دلار ثروت دارد) این در حالی است که آن‌ها تنها ۱ بیلیون دلار برای تولید محتوا در سال اول هزینه می‌کنند و این شرکت توانایی افزایش این سرمایه گذاری در آینده را دارد، البته اگر قصد پیشرفت در این زمینه را داشته باشد. این به آن معناست که اگر آنها بخواهند می‌توانند مجموعه‌های بزرگی مثل Game of Thrones (بازی تاج و تخت) را تولید کنند یا از بهترین بازیگران و امکانات استفاده کنند. اکنون آن‌ها شرکت‌هایی مثل Amazon و Netflix را تعقیب می‌کنند. البته مدت زیادی است که صحبت از بدهی های بلند مدت Netflix به میان آمده است که اپل این مشکل را ندارد.

قطعا شرکت اپل همانند بسیاری از فعالیت هایش، تصمیمات درستی را در زمینه‌ی نمایش و فیلم نیز خواهد گرفت. البته همانطور که ما Amazon و Netflix را دیدیم، همه چیز برای فعالیت اپل در این فضا محیاست.

منبع: Screenrant

 

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.