تهیه‌کننده‌ی Lion King می‌گوید موفاسا و اسکار برادر نیستند!

22 August 2017 - 10:17

تهیه کننده‌ی The Lion King (شیر شاه) دان هان (Don Hahn) خاطر نشان کرد موفاسا (Mufasa) و اسکار (Scar) در واقع برادر نیستند. این خبر قطعا از طرف بخش انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی می‌آید، چرا که نقش اسکار بعنوان برادر حسود پادشاه موفاسا یکی از خطوط اصلی و دراماتیک فیلم است. اینکه اسکار عموی سیمبا (Simba) بود نیز یک فاکتور اصلی در فیلم است. زندگی سیمبای جوان توسط اعمال شیطانی یک عضو نزدیک خانواده تخریب شده است در حالی که سیمبا به او اعتماد کرد. (اگر عمویش نبود شاید اعتماد نمی‌کرد) در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

در حالی که یک شخص به وضوح می‌تواند یکی از اعضای خانواده و یا دوست خود را به همان اندازه‌ی کسی که با او ارتباط خونی دارد، دوست داشته باشد. فیلم Lion King هرگز به بینندگان دلیلی برای این ارتباط ضعیف خانوادگی بین شخصیت‌های فیلم ارائه نکرد و بنابراین وضعیت اسکار بعنوان برادر موفاسا و عموی سیمبا همواره فقط ارزش اسمی داشته است. تغییر دادن این نقش‌ها پتانسیل این را دارد که داستان نیز تغییر کند، اما این همان چیزی است که هان می‌گوید.

اخیرا در طی یک مصاحبه با Hello Giggles، هان اظهار کرد او و سایر عوامل Lion King بر این باورند که موفاسا و اسکار برادر خونی نبوند. در اینجا توضیح او را در این باره می‌بینیم:

هنگام ساختن فیلم ما در مورد این حقیقت که اسکار و موفاسا از پدر مادر یکسان نیستند، صحبت کردیم. قانون شیرها در جنگل این است که وقتی شیر نر پیر می‌شود، شیر دیگری می‌آید و او را به نشانه‌ی غرور می‌کشد. و سپس شیر جوان‌تر تمام بچه‌ها را نیز می‌کشد. در حال حاضر او شیر جدید است که این کار غرور آمیز را انجام می‌دهد.

این حرکت همیشه خوب است. زیرا ما چطور می‌توانیم دو شیر نر داشته باشیم. گاهی اوقات که دو شیر نر وجود دارد، یکی همواره در سایه قرار دارد. ما تلاش کردیم که از این حقیقت حیوانات استفاده کنیم تا بتوانیم این داستان را پی ریزی کنیم و بتوانیم بگوییم اسکار و موفاسا برادر تنی نیستند.

علاوه بر این هان می‌گوید که توضیحات بالا در مورد ارتباط موفاسا و اسکار در فیلم مشخص شده است. در طول صحنه‌ای که موفاسا و اسکار در مورد سلسله‌ی جانشینی بر تخت پادشاهی بحث می‌کنند، موفاسا از اسکار می‌پرسد آیا می‌خواهد قدرتش را به چالش بکشد، و اسکار پاسخ می‌دهد: در انتهای کم عمق خط ارثی!. بر اساس گفته‌ی هان، این جمله به طور مستقیم اشاره می‌کند که آنها برادر ناتنی هستند.

البته در برخی موارد این امر منطقی است، زیرا موفاسا و اسکار به طور کامل با یکدیگر تفاوت دارند و آنچه هان در مورد غرور  شیرها می‌گوید حقیقت دارد.

منبع: Screenrant

 

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.