باکس آفیس هفته: The Hitman’s Bodyguard صدرنشین شد

22 August 2017 - 09:00

این هفته در آمریکا فیلم‌های جدیدی اکران شد و از همین رو باکس آفیس هم دچار تغییراتی شد. فیلم اکشن کمدی The Hitman’s Bodyguard که به تازگی اکران شده است، توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد. برای مشاهده آمار کامل پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

فیلم اکشن کمدی The Hitman’s Bodyguard که توسط Lionsgate اکران و عرضه شده است، در نخستین هفته‌ی اکران خود توانست ۲۱٫۶ میلیون دلار فروش داشته باشد و در جایگاه اول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس قرار بگیرد. با وجودی که نقدهای منتشر شده از فیلم چندان راضی‌کننده‌ نبودند و امتیاز این فیلم در متاکریتیک ۵۰ است، اما حضور بازیگران مطرحی همچون رایان رینولدز (Ryan Reynolds) و ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) تاثیر به سزایی در فروش فیلم داشته است. فیلم The Hitman’s Bodyguard از دیدگاه مخاطبان در CinemaScore امتیاز +B را دریافت کرد. لازم به ذکر است که ۵۲ درصد از مخاطبان فیلم را مردها و ۴۸ درصد آن‌ها را زن‌ها تشکیل داده‌اند و از این بین ۷۰ درصد بالای ۲۵ سال داشته‌اند. بودجه‌ی ساخت این فیلم، ۲۹ دلار بوده است.

 صدرنشین هفته‌ی گذشته، یعنی فیلم Annabelle: Creation در این هفته با یک پله سقوط مواجه شده است و به جایگاه دوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته آمریکا نقل مکان کرده است. این فیلم که با کاهش ۵۶ درصدی فروش مواجه بوده است، توانست در دومین هفته‌ی اکرانش ۱۵٫۵ میلیون دلار فروش کند و فروش داخلی خود در آمریکا را به ۶۵ میلیون دلار برساند. در ۵۶ بازار بین‌الملی، این فیلم توانست ۴۲ میلیون دلار فروش داشته باشد و فروش بین‌المللی خود را به ۹۶٫۷ میلیون دلار برساند. این درحالی است که این عنوان هفته‌ی آینده در آلمان و در ماه اکتبر در اسپانیا و ژاپن اکران خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شد که فیلم Annabelle: Creation که دنباله‌ای برای Annabelle است، بتواند ۱۶۱ میلیون دلار به فروش فیلم‌های سری Conjuring اضافه کند. این سری هم اکنون پس از عرضه چهار فیلم، بیش از یک میلیارد دلار در جهان فروش داشته است. در آینده و در سال ۲۰۱۸ هم فیلم The Nun در ارتباط با این سری اکران خواهد شد.

در مکان سوم، فیلم Logan Lucky قرار دارد که نتوانست توفیق چندانی در این هفته کسب کند. این فیلم در هفته‌ی اول کار خود را با فروش ۸ میلیون دلاری از ۳۰۳۱ سالن مختلف به پایان رساند. هر چند که نقد‌های خوب این فیلم تاثیرگذار بود، اما برنامه تبلیغات فیلم به فروش آن لطمه زد. این فروش کم در هفته‌ اول برای فیلم Logan Lucky می‌تواند کمی ناامیدکننده باشد. امتیاز این اثر در سایت متاکریتیک ۷۸ و در CinemaScore از دیدگاه مخاطبان B است.

از زمان افتتاحیه ۶٫۷ میلیون دلاری فیلم Solaris در سال ۲۰۰۲، این ضعیف‌ترین افتتاحیه بین فیلم‌هایی است که Soderbergh کارگردانی کرده است. همچنین از زمان افتتاحیه ۴٫۵ میلیون دلاری فیلم Stop-Loss در سال  ۲۰۰۸، این ضعیف‌ترین افتتاحیه برای فیلمی با بازی چانینگ تاتوم است. این درحالی است که تعداد سالن‌های اکران Stop-Loss در هفته‌ی اول، تقریباً نصف سالن‌های نمایش دهنده‌ی Logan Lucky بوده است. چنین چیزی برای دنیل کریگ هم در افتتاحیه این فیلم صادق است. افتتاحیه این فیلم مقداری از افتتاحیه Dream House کمتر است و در بین آثار دنیل کریگ از زمان اکران ۵٫۹ میلیون دلاری The Invasion در سال ۲۰۰۷، این کم‌ترین افتتاحیه است.

فیلم Dunkirk «دانکرک» کریستوفر نولان که با تحسین‌های منتقدین نیز همراه بود و توانست بهترین نقدها را بین فیلم‌های نولان کسب کند، این هفته کار خود را در رتبه‌ی چهارم به پایان رساند. Dunkirk «دانکرک» این هفته ۶٫۷ میلیون دلار فروش کرد و فروش داخلی خود را در آمریکا به ۱۶۵٫۵ میلیون دلار رساند. در ۶۱ بازار بین‌المللی، این فیلم توانست ۸٫۴ میلیون دلار دیگر هم فروش کند که این امر فروش بین‌المللی این عنوان را به رقم ۲۲۷٫۲ میلیون دلار می‌رساند. در مجموع، فروش کلی و جهانی فیلم Dunkirk «دانکرک» هم اکنون به ۳۹۲٫۷ میلیون دلار رسیده است که بالاتر از ۳۷۲٫۷ میلیون دلار فروش فیلم Batman Begins است. به این ترتیب، در حال حاضر دانکرک پنجمین فیلم پرفروش کریستوفر نولان در بازار جهانی است. بودجه‌ی ساخت فیلم دانکرک ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

فیلم The Nut Job 2: Nutty by Nature شرکت Open Road که در هفته‌ی گذشته در جایگاه سوم قرار داشت، این هفته به رتبه‌ی پنجم سقوط کرده است. این فیلم با کاهش فروش ۳۸٫۷ درصدی، توانست در این هفته به میزان ۵٫۱ میلیون دلار فروش کند و فروش داخلی خود را در آمریکا به ۱۷٫۷ میلیون دلار برساند.

در اکران محدود، فیلم Patti Cake$ شرکت Fox Searchlight توانست از ۱۴ سالن سینما ۶۶ هزار دلار فروش کند. این رقم میانگین ۴٫۷۱۴ هزار دلار برای هر سالن را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود این فیلم اکران خود را در هفته‌ی آینده گسترش دهد و در ۴۰۰ سالن دیگر نمایش داده شود که به این ترتیب باید انتظار افزایش فروش آن را داشته باشیم.

همچنین در اخبار دیگر مشخص شده که شرکت یونیورسال این هفته در باکس آفیس بین‌المللی از ۳ میلیارد دلار عبور کرده است. یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین آثار یونیورسال در این سال، انیمیشن محبوب Despicable Me 3 بوده است که در آمریکا حدود ۲۵۰ میلیون دلار و در مجموع بازار جهانی نزدیک ۱ میلیارد دلار فروش داشته است. به صورت دقیق‌تر، فروش بین‌المللی من نفرت‌انگیز ۳ در بازار بین‌المللی نزدیک ۷۰۰ میلیون دلار بوده است و به این ترتیب فروش کلی و جهانی این اثر به رقم خیره‌کننده ۹۵۰ میلیون دلار رسیده است.

یکی از نکات جالب این هفته، مربوط به رکورد جدید فیلم Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز» است. این فیلم اکنون در بازار جهانی بیش از ۸۰۰ میلیون دلار فروش دلار فروش داشته است و به پرفروش‌ترین فیلم تک‌نفره درباره‌ی یک ابرقهرمان تبدیل شده است. Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز» در بازار داخلی آمریکا هم ۴۰۴ میلیون دلار فروش کرده است که این آمار حتی این فیلم را بالاتر از فیلم Spider-Man «مرد عنکبوتی» که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، قرار می‌دهد.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

هفته‌ی آینده باید انتظار کمتری از اکران‌های گسترده داشته باشیم. شرکت Weinstein قرار است انیمیشن Leap! را در ۲۰۰۰ سالن سینما به نمایش بگذار و همچنین قرار است شرکت BH Tilt فیلم Birth of the Dragon را در ۱۵۰۰ سالن سینما نمایش دهد. دیگر اکران گسترده و بزرگ هفته‌ی آینده، مربوط به فیلم All Saints شرکت سونی است که در ۸۰۰ سالن سینما به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین در اکران محدود شرکت Fox International قرار است فیلم A Gentleman را در ۱۳۵ سالن سینما نشان دهد و A24 هم اکران فیلم Good Time را گسترش خواهد داد.

منبع: box office mojo

 

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.