جیمز کامرون می‌گوید فیلم Wonder Woman قدمی رو به عقب بود

26 August 2017 - 20:18

جیکز کامرون (James Cameron) که کارگردان دو فیلم Avatar و Titanic است، در فیلم‌های خود از شخصیت‌های زن که قدرتمند زیادی دارند، استفاده کرده است، اما وقتی از او درباره‌ی موفقیت فیلم Wonder Woman سوال می‌شود نظری متفاوت دارد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

کامرون می‌گوید:

همه تمجید‌ها و خودستایی‌های هالیوود درباره‌ی Wonder Woman گمراه کننده و بی‌جا است. او (شخصیت اصلی فیلم Wonder Woman) تجسم‌ یافته یک الگو مردانه هالیوودی است و مشابه آن‌ها عمل می‌کند. من نمی‌گویم که این فیلم را دوست ندارم، اما از نظر من ساخت این فیلم قدمی روبه عقب بود. Sarah Connor (شخصیتی در سری فیلم‌های Terminator) زیبا نیست، او نیرومند است، شخصیتی طوفانی دارد، مادری خشن و جدی است و به خاطر شجاعتی که دارد شخصیتی قابل تقدیر از نظر مخاطبین دارد، و به نظر من ارزش و منفعتی که Sarah Connor برای مجموعه فیلم‌های Terminator دارد بسیار واضح است و آن این است که نیمی از بینندگان  فیلم خانوم هستند.

پتی جنکینز (Patty Jenkins)، جواب کامرون را این‌گونه داد:

جیمز کامرون نمی‌تواند درک کند که فیلم Wonder Woman چه پیامی دارد و برای چه هدفی ساخته شده است و علت این امر برای همه‌ی بانوان دنیا واضح است، اگرچه او فیلم‌ساز ماهری است اما یک زن نیست. تمجید او از فیلم Monster که تصویر زنی قوی ولی آسیب‌دیده را به نمایش می‌گذاشت، موجب قدردانی است. اما اگر برای قوی بودن یک زن نیاز به شخصیتی خشن، طوفانی و سنگ‌دل باشد ما قادر نخواهیم بود آزادانه از شخصیت یک زن در ابعاد گوناگون و موقعیت‌های مختلف صرفا به این دلیل که جذاب و دوست ‌داشتنی است، استفاده کنیم و نمی‌توانیم چندان پیشرفتی داشته باشیم.

این‌ گفته‌ها درحالی است که فیلم Wonder Woman توانست موفقیت زیادی را برای استودیو برادران وارنر به دست بیاورد و با بودجه ۱۴۹ ملیون دلار به فروش ۸۰۰ ملیون دلار برسد پس این بدان معنا است که مخاطبان با قهرمان فیلم توانستند ارتباط برقرار کنند. کارگردانی این فیلم برعهده پتی جنکینز (Patty Jenkins) بود و ستارگان فیلم عبارت‌اند از گال گدوت (Gal Gadot)، کریس پاین (Chris Pine)، رابین رایت (Robin Wright)، دنی هاستون (Danny Huston)، ایون برمنر (Ewen Bremner)،‌ سعید تغماوی (Saïd Taghmaoui)، النا آنایا (Elena Anaya)، کانی نیلسون (Connie Nielsen) و لوسی دیویس (Lucy Davis).

فیلم Avatar که در سال ۲۰۰۹ توسط کامرون ساخته شد توانست بیش‌ترین‌ فروش جهانی را با بیش از ۲.۷ هزار میلیون دلار تجربه کند. فیلم Star Wars: The Force Awakens اما توانست با فروش ۹۳۶ ملیون دلار در آمریکا از فروش داخلی Avatar که برابر ۷۶۰ ملیون دلار بود جلو بزند. دو استودیو Lightstorm و فاکس قرن بیستم اخرین ۴ تاریخ برای ۴ دنباله‌ای که از فیلم Avatar ساخته می‌شود اعلام کردند کخ عبارت‌اند از هجدهم دسامبر سال ۲۰۲۰، هفدهم دسامبر سال ۲۰۲۱، بیست دسامبر سال ۲۰۲۴ و سال ۲۰۲۵.

منبع:Comingsoon

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.