کارگردان افسانه‌ای ژانر وحشت، توبی هوپر در ۷۴ سالگی فوت کرد

28 August 2017 - 13:20

بر اساس گزارش Variety، کارگردان افسانه‌ای ژانر وحشت توبی هوپر (Tobe Hooper) در بیست و ششم آگوست سال ۲۰۱۷ جان به جان آفرین تسلیم کرد. علت مرگ او هنوز مشخص نیست. هوپر ۷۴ سال عمر کرد. او در آستین تگزاس در ۲۵ ژانویه‌ی سال ۱۹۴۳ به دنیا آمد. او در سن ۹ سالگی با دوربین ۸ میلی متری پدرش شروع به کار کرد و متوجه شد که در ساخت فیلم استعداد دارد. او در دانشگاه تگزاس در آستین تحصیل کرد. در ادامه‌ی خبر با سینما گیمفا همراه باشید.

در سال ۱۹۶۰، هوپر بعنوان استاد دانشگاه مشغول به کار شد و فیلم‌برداری چند فیلم مستند را بر عهده گرفت. در سال ۱۹۶۵ او یک فیلم کوتاه به نام The Heisters ساخت. در سال ۱۹۷۴ او تعدادی از دانشجویان و استادان را جمع کرد و یک فیلم مستقل ساخت. این فیلم The Texas Chain Saw Massacre (کشتار با اره برقی در تگزاس) بود که ژانر وحشت را برای همیشه تغییر داد.

The Texas Chain Saw Massacre در طی تغییرات دنیای فیلم‌های وحشت ساخته شد. شخصیت شرور اصلی آن Leatherface بسیار مبتنی بر Ed Gein و یک قاتل بود. این فیلم داستان گروهی از دوستان را روایت می‌کند که خودشان را در یک سفر جاده‌ای می‌بینند. این فیلم از یک داستان واقعی اقتباس شده است، هر چند که طرح داستان تخیلی است.

هوپر دوباره با چندین نفر از کسانی که بر روی The Texas Chain Saw Massacre کار می‌کردند، برای ساخت فیلم Eaten Alive با نام مستعار Death Trap در سال ۱۹۹۷ همکاری کرد. این فیلم جنایت آمیز در انگلستان بعنوان فیلم “تند و زننده” دسته بندی شد. این فیلم از VHS انگلیس تا سال ۱۹۹۲ پخش نشد و سپس ۲۵ ثانیه سانسور شد. نسخه‌ی کامل آن بر روی DVD در سال ۲۰۰۰ منتشر شد.

هوپر یک مینی سریال به نام Salems Lot که بر اساس دومین رمان منتشر شده‌ی استفان کینگ (Stephan King) بود، ساخت. در سال‌های بعد نیز هوپر در یک پروژه‌ی دیگر به نام The Mangler با استفان کینگ همکاری داشت. Salems Lot دنباله‌ی Poltergeist (پولترگایست) بود که نویسنده و تهیه‌کننده‌ی آن استفن اسپیلبرگ (Stephen Spielberg) نام داشت. Poltergeist یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال ۱۹۸۲ بود و امروزه بعنوان یک کلاسیک وحشتناک به آن نگاه می‌شود. یک بازسازی و دو دنباله‌ نیز برای آن ساخته شد.

هوپر سپس چند فیلم علمی تخیلی مثل Lifeforce و یک بازسازی از Invaders from Mars به خوبی دنباله‌ی کمدی The Texas Chain Saw  Massacre ساخت. او همچنین فعالیت‌های زیادی در تلویزیون داشت و کارگردانی قسمت‌هایی از Amazing Srories، Tales from the Crypt و Masters of Horror را برعهده داشت. آخرین فیلم او به نام Djinn (جن) در سال ۲۰۱۳ اکران شد.

میراث هوپر دو پسر و یک سبک در ژانر وحشت است و قطعا جای او در این عرصه خالی خواهد بود.

منبع: Screenrant

 

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.