سرزمین مردگان در انیمیشن Coco دارای قوانین زمینی است!

30 August 2017 - 13:13

یکی از مهم‌ترین عناصر داستان یک فیلم فانتزی در این عصر، قوانین مشخص و تعریف شده است. بدون این قوانین، مخاطب گیج شده و درک نامفهومی از فیلم خواهد داشت. در طی یک داستانی که زندگی پس از مرگ را بررسی می‌کند، البته دست سازنده برای طراحی محیط و داستان باز تر است. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

لی آنکریچ (Lee Unkrich) دستیار کارگردان و آدریان مولینا (Adrian Molina) در انیمیشن Coco (کوکو) ساخت شرکت Pixar (پیکسار) و Disney (دیزنی) به یک تعریف مشخص از آنچه می‌خواسته‌‌اند از دنیای مردگان بسازند، رسیده‌اند. لی آنکریچ در مورد طرز تفکر آنها در پشت صحنه برای ساختن زندگی پس از مرگ گفته است:

ما می‌دانستیم که باید این مکان یک جای همراه با جشن و شادی باشد. ما می‌دانستیم که افرادی که در آنجا حضور دارند، از دیدن عزیزان خود هیجان زده می‌شوند و به این ترتیب این فضا، شاد و همراه با جشن خواهد بود و ما می‌توانستیم هر کاری را که می‌خواهیم در آنجا انجام دهیم. بنابراین این چیزی بود که مارا به سمت خلق آن هدایت کرد.

یک مشکلی که در تمرکز بر زندگی پس از مرگ ایجاد می‌شود، این است که ساختن یک مکان پر از جشن و سرور برای مردگان حس طنز بسیار زیادی را القا می‌نمود. این حس طنز می‌تواند فیلم کودکان را چه برای خود بچه‌ها یا والدین‌ آنها خوب و یا بد جلوه دهد. باید تعادل در حس شوخ طبعی فیلم ایجاد می‌کردیم که هم برای بچه‌ها و هم برای پدر مادر ها جالب باشد.

همانطور که در تریلرها توضیح داده شد، تمام چیزی که Miguel می‌خواهد تمرکز بر روی موسیقی است. او نمی‌خواهد پیرو خوانواده‌اش باشد. پدر مادرها می‌توانند این را مثل بچه‌ها بازگو کنند. این تناقض کمک کرد تا دستیاران کارگردان قوانین سرزمین مردگان را توسعه دهند و همچنین به دور از شوخی‌های بی‌مورد این کار را انجام دهند. آنکریچ ادامه داد:

من از قبل می‌دانستم که ما نمی‌خواهیم این فیلم، پر از شیرین کاری و صحنه‌های خنده آور باشد. من این سطح از شوخ طبعی را در فیلم نمی‌خواستم. ما قوانینی به وجود آوردیم. ما گفتیم هر کاری که مردم در زندگی عادی دارند، در سرزمین مردگان نیز آنها را ادمه می‌دهند. این می‌تواند برای برخی افراد عالی باشد. و همچنین ممکن است برای بعضی نیز ادامه دادن کارهایی که انجام می‌دادند جالب نباشد. ما فقط می‌خواستیم مقداری قواعد زمینی ایجاد کنیم.

با وضع قوانین مشخص و با توجه به اینکه مایل باشید تا در زندگی پس از مرگ شادی کنید، باعث می‌گردد مخاطبان راحت‌تر، به این سبک از زندگی پس از مرگ متصل شوند.

منبع: Screenrant

 

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.