فیلم Dunkirk توانست به فروش ۳۰ میلیون دلاری در کشور چین برسد

5 September 2017 - 13:03

فیلم Dunkirk «دانکرک» که داستان یک عملیات نجات در دوران جنگ جهانی دوم را دنبال می‌کند، در آخر این هفته نیز، همچنان به شگفت‌زده کردن مخاطبان سراسر دنیا ادامه داد. جالب است بدانید که نام این فیلم از یک منطقه در کشور فرانسه گرفته شده است و به این دلیل است که این فیلم درباره‌ی سه عملیات نجات، برای نجات چهارصد هزار سرباز است که در ساحل دانکرک کشور فرانسه گیر افتاده‌اند. این فیلم توانست در شروع نمایشش در کشور چین، به فروش ۳۰ میلیون دلاری دست پیدا کند. جدا از دیگر فیلم‌هایی که در فصل تابستان منتشر شد، فیلم Dunkirk توانست انتظاراتی که برای فروشش داشتیم را کاملا تغییر دهد و برای همگان شگفتی بیافریند؛ این فیلم در زمان انتشار داخلی‌اش، توانست فقط از فروش بلیت در هفته‌ی اولش، به فروش ۵۰٫۵ میلیون دلاری دست پیدا کند، درحالی‌که پیش‌بینی‌هایی که درباره‌ی فروش این فیلم شده بود، فروشی حدود ۴۰ میلیون دلار را پیش‌بینی کرده بود. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

از زمان انتشار فیلم Dunkirk تا کنون، این فیلم به موفقیت‌های بزرگی در فروش داخلی و خارجی دست پیدا کرده است. باید بدانید که این فیلم در تعطیلات آخرهفته‌ی گذشته، توانست از یک نقطه‌ی قابل توجه در میزان فروش عبور کند و توانست به سطح فروش ۴۰۰ میلیون دلار در فروش جهانی دست پیدا کند. اکنون این فیلم با شروع انتشار قابل توجه‌ش در کشور چین، ثابت کرد که افزایش فروش این فیلم قرار نیست تا از حرکت بایستد و یا آهسته شود.

با استناد به وب‌سایت خبری ددلاین (Deadline)، فیلم Dunkirk موفق شد تا به فروش ۳۰ میلیون دلاری در کشور چین دست پیدا کرد و ۶٫۵ میلیون دلار نیز فروش این فیلم در دیگر کشورهایی بود که همزمان با چین نمایش داده شد؛ فروش این فیلم در روز اول نمایش در این کشورها، مجموعا به ۳۶٫۵ میلیون دلار رسید؛ این رقم موجب شد تا این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم آخر هفته گذشته تبدیل شود. با توجه به ارقام فروش آخر هفته‌ی گذشته، فیلم Dunkirk اکنون توانسته است تا ۲۸۰ میلیون دلار از فروش خارجی و ۱۷۸ میلیون دلار از فروش داخلی‌اش به دست آورد و به طور کلی به فروش جهانی ۴۵۸ میلیون دلاری دست پیدا کند.

با فروش بزرگی که فیلم Dunkirk در کشور چین به‌دست آورد، احتمال دارد که استودیوی این فیلم، یعنی استودیو برادران وارنر (Warner Bros)، انتظار خودشان را برای فروش ۵۰۰ میلیون دلار در سطح جهانی تنظیم کنند. درست است که فروش این فیلم پس از آخر همین هفته افت خواهد کرد، ولی هنوز ممکن است که فروش این فیلم، قبل از پایان نمایشش، به رقم قابل توجهی برسد.

باتوجه به اینکه فیلم Dunkirk هنوز پایه‌های فروش داخلی‌اش را نیز نگه داشته است، دست‌یابی این فیلم، به ۵۰۰ میلیون دلار دور از تصور نیست. این فیلم به رقم ۴٫۱ میلیون دلار در داخل کشور رسیده است، این رقم درحالی است که این هفته، هفتمین هفته‌ای است که این فیلم منتشر شده است. به علاوه این، فیلم Dunkirk مطمئنا در روز دوشنبه که روز کارگر است و جزو تعطیلات است، فروش قابل توجهی به دست می‌آورد.

حتی اگر فیلم Dunkirk، موفق به رسیدن به رقم ۵۰۰ میلیون دلار نشود، این فیلم بی‌شک دوباره به سینماها برمی‌گردد و دوباره منتشر خواهد شد. خیلی‌ها عقیده دارند که فیلم Dunkirk، حتما یکی از نامزدهای جایزه‌ی اسکار است؛ ولی این فیلم مطمئن است که حتی پس از نامزد شدن در مراسم اسکار نیز باز به سینماها بازخواهد گشت؛ ولی این اتفاق به‌گونه‌ای بیشتر وابسته به این است که این فیلم در جوایز اسکار، چگونه حضور یابد.

فیلم Dunkirk، تنها فیلمی نیست که در آخر این هفته، فروش خوبی در خارج از کشور داشته است. فیلم Baby Driver «بیبی درایور» نیز که فیلمی در سبک کمدی، اکشن و جنایی است و به نویسندگی و کارگردانی ادگار رایت (Edgar Wright) است، توانست به فروش خوبی در خارج از کشور دست پیدا کند و به فروش جهانی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسید. تاکنون نیز این فیلم به مبلغ ۲۰۷٫۷ میلیون دلار در سطح جهانی دست یافته است.

به علاوه، انیمیشن Despicable Me 3 «من نفرت‌انگیز ۳» نیز توانست به فروش جهانی ۱ میلیارد دلاری نزدیک شود. این فیلم در مجموع توانست به فروش ۹۹۵ میلیون دلار دست پیدا کند و انتظار می‌رود که در این هفته این فیلم بتواند به سطح فروش ۱ میلیارد دلار برسد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.