صحبت‌های گیلرمو دل تورو درباره فیلم Pinocchio و بودجه مورد نیاز آن

5 September 2017 - 19:00

در سینما، زمانی که کارگردانی تصمیم به ساخت پروژه‌ای سخت می‌گیرد، به منظور ایجاد شور و هیجان در علاقه‌مندان، از موانع و میزان علاقه زیاد خود به ساخت آن فیلم پرده بر می‌دارد و حقایقی را در خصوص آن اعلام می‌دارد. به موجب همین امر، گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro)، کارگردان فیلم تحسین‌شده The Shape of Water «شکل آب» – که به عقیده برخی بهترین ساخته او تا به امروز است – در جریان جشنواره فیلم ونیز و در حاشیه معرفی فیلم جدیدش، درباره ساخت فیلم Pinocchio «پینوکیو» و موانع موجود بر سر راه آن سخن گفت. وی در این خصوص ابراز داشت که در ساخت «پینوکیو» تنها یک مانع وجود دارد و آن هم مانعی گران‌قیمت است. برای کسب اطلاعات بیشتر با سینما گیمفا همراه باشید.

برای چندین سال متمادی است که این کارگردان صاحب‌سبک تصمیم دارد تا فیلمی بر اساس عروسک مشهور پینوکیو که روزی جان می‌گیرد، بسازد. حال و اینطور که از بیانیه جدید او بر می‌آید، او برای ساخت رویاهای خود به ۳۵ میلیون دلار برای بودجه ساخت فیلم «پینوکیو» نیاز دارد. دل تورو در این خصوص اظهار داشت:

من برای ده سال است که به دنبال سرمایه هستم. ما عروسک‌ها را در اختیار داریم، ما آن‌ها را طراحی کرده‌ایم. من تقریباً همیشه پیچیده زندگی می‌کنم. هیچ‌کدام از فیلم‌هایی که من می‌خواهم آن‌ها را بسازم آسان نیستند. و آن‌ها به هیچ‌چیز و هیچ‌کس در آن زمان که باید ساخته شوند تعلق ندارند. زمانی که من فیلم Hellboy «پسر جهنمی» را ساختم هیچ‌کس خواهان ساخت فیلم ابرقهرمانی نبود. زمانی که فیلم Pacific Rim «حاشیه اقیانوس آرام» را ساختم هیچ‌کس تمایلی به ساخت فیلمی درباره هیولاها نداشت. زمانی که خبر ساخت فیلم «پینوکیو» را اعلام کردم، تماس‌های زیادی دریافت کردم مبنی بر اینکه: «بله اما این مربوط به دوران رشد موسولینی (Mussolini) است و این پیونوکیویی ضد فاشیستی است.» [من همه آن‌ تماس‌ها را قطع کردم] اگر شما ۳۵ میلیون دلار پول دارید و می‌خواهید که یک مکزیکی را شاد کنید، من اینجا هستم.

تهیه‌کنندگان ترسوی هالیوود هیچ‌گاه راضی به وارد شدن پیام‌های سیاسی دل تورو به داستانی کودکانه نخواهند شد. اما باید در نظر داشت که عروسک پینوکیو و داستان آن، تمثیلی از دوران سقوط ایتالیاست و شاهد مضامین زیادی از این موضوع در این داستان محبوب و کلاسیک هستیم. امیدواریم که دل توروی خوشنام روزی بتواند رویای خود را تحقق بخشد و شاهد ساخته شدن فیلم «پینوکیو» باشیم.

منبع : ScreenCrush

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.