کارگردان فیلم The Exorcist برای فیلم جدیدش دست به فیلم‌برداری جن‌گیری واقعی زده است

6 September 2017 - 19:43

کارگردان فلیم The Exorcist «جن‌گیر»، یعنی ویلیام فریدکین (William Friedkin)، گفته است که برای مستند درحال ساختش، یک مراسم جن‌گیری واقعی را فیلم‌برداری کرده است؛ اسم این مستند درحال ساخت، The Devil and Father Amorth «شیطان و پدر آمورت» است. در ماه دسامبر ۴۴ سال پیش، فریدکین فیلم The Exorcist را منتشر کرد که به نظر خیلی‌ها، این فیلم تاکنون ترسناک‌ترین فیلم جهان است؛ فیلم The Exorcist درباره‌ی دو کشیش بود که سعی می‌کردند تا مراسم جن‌گیری را بر روی یک دختر ۱۲ ساله که توسط شیطان تسخیر شده بود، اجرا کنند؛ نقش دختر تسخیر شده در این فیلم را، لیندا بلر (Linda Blair) ایفا می‌کرد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

فیلم The Exorcist برای چندین جایزه اسکار نامزد شد، این جوایز شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی برای فریدکین، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای لیندا بلر، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای جیسون میلر (Jason Miller)، و بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای الن برستین (Ellen Burstyn) می‌شد. این فیلم براساس یک رمان با همین نام ساخته شده است، که توسط ویلیام پیتر بلتی (William Peter Blatty) نوشته شده است؛ با استناد به حرف‌های نویسنده‌ی این کتاب، این فیلم براساس یک جن‌گیری واقعی بر روی یک پسر ۱۳ ساله بوده است که در سال ۱۹۴۹ در دو نقطه از آمریکا انجام شده است. عکس‌العمل مخاطبان نسبت به این فیلم بسیار شدید بوده است، به گونه‌ای که، مکررا بسیاری از مخاطبان پس از تماشای این فیلم، در راهروهای سینما غش می‌کردند و یا حالشان بد می‌شد و در موارد دیگری نیز، کسانی که این فیلم را دیده بودند، نیازمند کادر پزشکی شدند و به بیمارستان منتقل شدند.

اکنون پس از چهار دهه که فریدکین مخاطبان را با فیلم The Exorcist و صحنه‌های تکان‌دهنده‌ی آن و افکت‌های مخصوص این فیلم، و همچنین دیالوگ‌هایی که همه درباره‌ی عملیات جن‌گیری بودند، وحشت‌زده کرد، اکنون این کارگردان درحال بررسی یک عملیات جن‌گیری واقعی برای مستند The Devil and Father Amorth است.

این فیلم که شروع کارش در جشنواره‌ی فیلم ونیز بود، درحال بررسی نهمین تلاش پدر گابریل آمورت (Father Gabriele Amorth)، برای انجام عملیات جن‌گیری بر روی یک زن ایتالیایی است. بعد از هشت مراسم جن‌گیری که برای این زن ترتیب داده شده بود، بلاخره به فردکین اجازه دادند تا نهمین مراسم را فیلم‌برداری کند. او در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت وریتی (Variety) داشته است، این مراسم را “وحشتناک” خوانده است و گفته است که:

من در ابتدا با ترس از چیزهایی که ممکن بود اتفاق بیافتد به آنجا رفتم، ولی پس از آن به یک احساس همدلی با این زن رسیدم که درحال تحمل درد و رنج زیادی است؛ این درد و رنج به وضوح در فیلم حس می‌شود.

فریدکین می‌گوید که تنها او اجازه ورود به آن مکان و فیلم‌برداری از آنجا را داشته است و درحین فیلم‌برداری نیز حدودا بیش از نیم متر از پدر آمورت و آن زن دور بوده است و این فیلم را توسط دوربینی با امنیت بالا ضبط کرده است. با اینکه پدر آمورت که در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶ فوت کرد، یکی از طرفداران فیلم The Exorcist بوده است، ولی فریدکین گفت که هیچ‌گاه فکر نمی‌کرده است که این شانس را داشته باشد تا آمورت را ملاقات کند. او گفت:

من خیلی شوکه شدم. من هیچ تصور ذهنی نداشتم که آیا ممکن است من او را ملاقات کنم یا خیر. من می‌دانستم که او چقدر مشغول کار است. او تا زمانی که به بیمارستان و منتقل شد و فوت کرد، هر روز یک عملیات جن‌گیری انجام می‌داده است.

درحالی که، شک و تردید در انسان‌ها هر روز بیش از پیش درباره‌ی اتفاقات تسخیر توسط شیطان و از این قبیل مسائل، گسترش می‌یابد، ولی فریدکین گفت که برخی از بهترین متخصصان مغز و اعصاب و هم‌چنین جراحان مغز در ایالات متحده‌ی آمریکا، اعلام کرده‌اند که تا کنون چیزی شبیه به رفتارها و علائم آن زن ایتالیایی ندیده‌اند. همچنین برای این مستند، فریدکین با برخی از روان‌پزشکان که تاکنون درباره‌ی مسائل تسخیر توسط شیطان اطلاعات کسب کرده‌اند نیز گفت‌وگو کرده است. فریدکین گفت:

نام این بیماری، اختلال تجزیه هویت، یا تسلط شیطان است. و اگر یک بیمار، مراجعه کند و بگوید که او توسط یک اهریمن یا شیطان تسخیر شده است، روان‌پزشکان به بیمار نمی‌گویند که چنین چیزی وجود ندارد، بلکه آن‌ها هر درمان روان‌پزشکی لازم را برای آنان به کار می‌گیرند، از قبیل دارو درمانی؛ و سپس آن‌ها به یک متخصص جن‌گیری خبر می‌دهند.

خیلی خوب است که فریدکین درحال کارگردانی پروژه‌ی The Devil and Father Amorth است؛ زیرا این فیلم ممکن است به او سهم تازه‌ای برای حضور در جهان فیلم‌های ترسناک، بعد از فیلم The Exorcist بدهد. خیلی جالب است که ببینیم این مستند (که یکی مدعیان جوایز مختلفی نیز هست)، چگونه قرار است تا تسلط شیطان را برای ما ترسیم کند.

مهم نیست که این مستند چگونه باشد، بیشتر مخاطبان هم‌اکنون مطمئن هستند که مجذوب نتایج نهایی این پروژه خواهند شد. اگر این مستند بتواند به اندازه‌ی فیلم The Exorcist موفق شود، قطعا تاثیرات خیلی بزرگی بر روی دیگر فیلم‌های مربوط به جن‌گیری، از قبیل فیلم The Devil Inside «شیطان درون»، Deliver Us From Evil «از شر شیطان نجاتمان بده»، The Conjuring «احضار»، و همچنین نسخه‌ی جدید تلویزیونی The Exorcist، خواهد گذاشت.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.