فیلم IT، پرفروش‌ترین فیلم‌ ترسناک تاریخ در هفته اول اکران

11 September 2017 - 21:38

فیلم IT توانست فراتر از تمام انتظارات پیش برود و رکوردی فوق‌العاده‌ را از آن خود کند. این فیلم توانست هفته اول خود را با فروش بیش از ۱۱۰ میلیون دلار در آمریکا به پایان برساند. این فیلم که اقتباسی از رمان استفان کینگ (Stephen King) بود، توانست از همان ابتدا، شروع به شکستن رکورد‌های متعددی کند و با پخش اولین تریلر خود رکورد پربازدید‌ترین تریلر را در ظرف ۲۴ ساعت از آن خود کند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

در اولین پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رفت که فیلم IT بتواند در حدود ۶۰ میلیون دلار فروش داشته باشد اما بسیار فراتر از انتظارات ظاهر شد و توانست در روزهای اولیه اکران خود از این مقدار پیش‌بینی شده بیش‌تر به فروش برساند. مجموع درآمد فیلم IT در هفته اول بسیار فراتر از تصوری بود که همگان از این فیلم داشتند.

به نقل از Variety، توقع می‌رفت که این فیلم در هفته اول خود به فروش داخلی ۱۱۷ میلیون دلار دست یابد و برخی از سایت‌‌های دیگر نیز اندکی بیش‌تر پیش‌بینی می‌کردند اما این فیلم توانست به فروش ۱۲۳ میلیون دلار فروش داخلی دست یابد و در خارج از آمریکا نیز توانست در حدود ۶۲ میلیون دلار به فروش برساند و در مجموع به فروش جهانی ۱۷۹ میلیون دلار دست یابد.

فیلم IT توانست در عرصه فیلم‌‌های ترسناک به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در هفته اول تبدیل شود و جدا از این رکورد مهم نیز این فیلم توانست رکورد‌های زیادی را از آن خود کند و هیچ یک از فیلم‌های دیگر در این سبک چه در فروش داخلی و چه فروش خارجی خود نتوانستند به گرد این فیلم هم برسند و بیش‌ترین فروش در هفته اول اکران را بعد از این فیلم، فیلم Paranormal Activity 3 از آن خود کرده که توانسته با فروش ۵۲.۶ میلیون در جایگاه دوم قرار بگیرد و همچنین توانسته است رکورد پرفروش‌‌ترین فیلم در ماه سپتامبر و اکتبر را نیز از آن خود کرد.

اما این فیلم نتوانست تمام رکورد‌ها را جابه‌جا کند به طور مثال فیلم Deadpool به عنوان فیلمی در رده سنی R توانسته در هفته اول اکران خود با فروش ۱۳۲.۴ میلیون دلار پر‌ درآمد‌ترین فیلم در هفته اول اکران در این رده سنی باشد اما می‌توان علت اینکه فیلم IT به این فروش نرسیده است را طوفان‌های اخیر در Houston و Florida دانست. این هفته، سومین هفته پردرآمد باکس آفیس امسال بوده و پشت سر هفته‌های اکران دو فیلم Beauty and the Beast و Guardians of the Galaxy Vol. 2 قرار دارد. البته ادامه فروش موفق این فیلم بسته به کیفیت فیلم‌‌هایی همچون mother و Kingsman: The Golden Circle دارد که قرار است به زودی اکران شوند.

در بطن فروش این فیلم (IT) درس‌های زیادی نهفته است، اولین نکته این هست که فروش و موفقیت چشم‌انداز این فیلم توانسته است انتظارات از قسمت دوم را بالا ببرد و انتشارش را تبدیل به رویدادی مهم در سال ۲۰۱۹ کند، نکته بعدی این که برای ساخت یک فیلم موفق در سبک ترسناک حتما نیاز به بازیگران رده یک نیست و اما بزرگ‌ترین درسی که در فیلم IT نهفته است بودجه ساخت این فیلم بوده که تنها ۳۵ میلیون دلار هزینه داشته و برابر ۱۷.۵٪ هزینه‌ای است که برای ساخت فیلم Guardians 2 هزینه شده است و این قضیه نشان می‌دهد سود این فیلم بسیار برای دست‌اندر کاران آن بالا خواهد بود.

موفقیت این فیلم برای استودیو برادران وارنر، اندی موسچیتی (Andy Muschietti) و حتی صنعت فیلم‌سازی خبری خوشایند است. با وجود عرضه فیلم‌های موفق سال ۲۰۱۷ امسال سال چندان جالبی نبود و طبق گزارشاتی که در هفته گذشته در باکس‌ آفیس هفته نشر شد،‌ شاهد فروش بسیار ضعیفی از فیلم‌ها بودیم به‌طوری که بعد از ۱۷ سال به بدترین هفته باکس‌آفیس تبدیل شده بود

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.