فیلم‌نامه‌ی بن افلک The Batman از روی فیلم The Game الهام گرفته بود

14 September 2017 - 15:35

-راساس گزارشات موجود، بن افلک (Ben Affleck) برای نوشتن فیلم‌نامه‌ی فیلم The Batman «بتمن»، از فیلم‌نامه‌ی فیلم The Game «بازی» که توسط دیوید فینچر (David Fincher) کارگردانی شده است، الهام گرفته بود. اولین فیلم مستقل شخصیت بتمن در جهان توسعه یافته دی‌سی (DCEU)، که قرار است تا توسط شرکت برادران وارنر (Warner Bros) تولید شود، تاکنون به میزان کافی در طی توسعه‌اش، با چالش‌های متعددی روبه‌رو شده است. با این‌که بن افلک تجربه کار به عنوان بازیگر، فیلم‌نامه نویس و کارگردان را دارد؛ ولی در این فیلم قرار است تا فقط یک بازیگر باشد (البته هنوز ابهامات زیادی وجود دارد که آیا او واقعا در این فیلم ایفای نقش خواهد کرد یا خیر). این فیلم به کارگردانی مت ریوز (Matt Reeves) است و قرار است تا نوشته‌ها و تصورات بن افلک را از این فیلم، به تصویر بکشد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

قبل از این‌که جایگاه بن افلک با بازی در این فیلم تنزل یابد، او مکررا اعلام کرده بود که علاقه زیادی به ساخت داستانی دارد که در آن داستان، شخصیت بتمن بیشتر به عنوان یک کارآگاه دیده شود. با توجه به این‌که برای ده‌ها سال، بسیاری علاقه داشتند تا برای این چنین داستانی، از یکی از کتاب‌های مصور الهام بگیرند؛ اکنون بن افلک برای ساخت این فیلم درباره‌ی شوالیه‌ی تاریکی، از یکی از فیلم‌های دیوید فینچر الهام گرفت.

اومبرتو گونزالز (Umberto Gonzalez) که خبرنگار وب‌سایت خبری وارپ (The Warp) است، در طی یک پست در شبکه‌ی اجتماعی خودش اعلام کرد که، فیلم The Game که در سال ۱۹۹۷ توسط دیوید فینچر ساخته شده است، یکی از منابع الهام برای فیلم‌نامه‌ی بن افلک است که او، این فیلم‌نامه را برای فیلم The Batman آماده کرده بود. در فیلم The Game، یک مرد متوجه می‌شود که تمام زندگی‌اش، بخشی از یک توطئه‌ی بزرگ بوده است و پیدا کردن حقیقت نیز به او بستگی دارد. اگر این خبر برای شما جذاب به‌نظر می‌رسد، باید بدانید که بیشتر این عناصر که در فیلم The Game دیده می‌شد، احتمالا در این فیلم حضور نداشته باشند، زیرا ریوز درحال تغییر و دست‌کاری این فیلم‌نامه است.

این نمایش‌نامه که توسط بن افلک نوشته شده بود و همچنین از فیلم The Game الهام گرفته شده بود، بیشتر به‌خاطر پیچیدگی‌های داستانی‌اش مورد توجه بود؛ این فیلم‌نامه احتمالا تاکنون یکی از بهترین نوشته‌های افلک بوده است. این احتمال خیلی کم است که در این فیلم‌نامه، زندگی بروس وین (Bruce Wayne) درگیر یک توطئه شود و به‌خاطر آن توطئه، کاملا نابسامان شود، ولی ممکن است که پیچیدگی این فیلم، یک زاویه‌ی کارآگاهی طبیعی به بتمن بدهد. بتمن هم‌اکنون نیز یکی از بزرگ‌ترین کارآگاهان جهان است؛ پس اگر یک داستان، پر از معماهای پیچیده باشد، حتما می‌تواند بهتر از گذشته از این قابلیت بتمن بهره ببرد.

چیزی که هنوز نامعلوم است، این موضوع است که شخصیت Deathstroke چه زمانی قرار است تا در این فیلم حضور یابد. ما می‌دانیم که وقتی افلک بر روی فیلم‌نامه‌ی این فیلم کار می‌کرد، جو منگنیلو (Joe Manganiello) قرار بود تا نقش Deathstroke را بازی کند و قرار بود تا نقش منفی اصلی این فیلم باشد؛ ولی اکنون قرار است تا او چیزی بیشتر از یک چالش فیزیکی برای بتمن باشد و او را به چالش‌های فکری فرو ببرد. او می‌تواند کارهای خودش را با محاسبه انجام دهد، ولی هنوز معلوم نیست که او چگونه قرار است تا کارهایی انجام دهد تا به طور مداوم، موجب شود تا مهارت‌های کارآگاهی بتمن را برانگیزد و آن‌ها را به تصویر بکشد. امیدواریم تا فیلم‌نامه‌ای که ریوز درحال نوشتن آن است، از فیلم‌نامه‌ی بن افلک بهتر باشد و بتواند از آن‌چه او درحال‌توسعه‌ی آن بوده است، پیشی بگیرد.

فیلم The Batman اکنون در دست توسعه است و هنوز معلوم نیست که چه زمانی منتشر خواهد شد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.