واکنش کارگردان فیلم مادر! به امتیاز F سایت CinemaScore

24 September 2017 - 14:00

کارگردان فیلمMother! (مادر!) دارن آرنوفسکی (Darren Aronofsky) به نظرات مختلف درباره فیلمش از جمله امتیاز F سایت ناشناخته CinemaScore واکنش نشان داده است. سازنده فیلم‌های Black Swan و Requiem for a Dream این ماه فیلم جنجالی دیگری را تحت عنوان مادر! روی پرده سینماها برده است که فیلم ترسناک روانشناختی با بازی جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) و خاویر باردم (Javier Bardem) می‌باشد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

آن هایی که این فیلم را دیده‌اند کاملا متوجه شده اند که قسمت پایانی فیلم چیز کاملا متفاوتی را نشان می‌دهد؛ تفسیری از حالت انسانی که با استفاده از استعارات کتاب مقدس بیان شده‌اند. آرنوفسکی حین ساخت این فیلم خود را در موقعیت بسیار تاریکی قرار داده و احساساتش درباره دنیا را در این فیلم به نمایش گذاشته، به گونه‌ای که نقد قدیمی فیلم را شکست داده است.

عده‌ای از مخاطبین نظر مثبت و عده‌ای دیگر نظر منفی نسبت به این فیلم داشتند. برخلاف نمرات و بازخوردهای مثبتی که این فیلم دریافت کرده، فیلم مادر! نتوانست عملکرد موفقی در باکس آفیس داشته‌ باشد و تنها ۷.۵ میلیون دلار فروخت. حالا نوبت آرنوفسکی است تا درباره این حجم از واکنشات مختلف نسبت به فیلمش صحبت کند.

آرنوفسکی در مصاحبه با The Frame درباره امتیاز F از سوی CinemaScore به فیلم مادر! اذعان داشت که همیشه دوست داشته کاری بسازد که درکش برای بیننده دشوار باشد:

چیزی که بیشتر از همه درباره این فیلم جالبه اینه که چطور میشه این فیلم رو دید و بعد بهش امتیاز F داد؟ این بیشتر شبیه یه شوک می‌مونه. می‌دونم که همه از دیدن این فیلم هیجان‌زده شدند. ما اولش می‌خواستیم یه فیلم بی‌ارزش بسازیم و نشونش بدیم. دلیل این کار این بود که خیلی ناراحت و عصبانی بودم و میخواستم‌ این حجم از ناراحتی و خشم رو نشون بدم. فیلمسازی کار بسیار دشواری است. مردم همش بهت “نه” میگن و تو مجبوری هر روز صبح بیدار بشی با این نه گفتن‌ها مواجه بشی. باید به یه چیزی باور داشته‌ باشی و این اون چیزیه که من در همکارانم دنبالش هستم و به بازیگرام‌ گفتم؛ ببینید قرار نیست رقابت شهرت داشته باشیم. فقط میخواهیم انعکاس‌دهنده اتفاقاتی باشیم که می‌افتند. متاسفانه فصل آخر نوشته نشد و خوبه که میشه خیلی چیزها رو تغییر داد. اگه به عقب برگردیم می‌بینیم که همه چیز داره بطور وحشتناکی از هم جدا میشه.

همانطور که می‌توان از حرف های آرنوفسکی برداشت کرد، فیلم مادر! نشخواری از ظلم و ستم انسانی است که کانون خانواده مادر و Him با حضور مهمانان سرزده از هم پاشیده‌است. بسیاری از شخصیت‌ها، از جمله آن‌هایی که توسط اد هریس (Ed Harris)، میشل پفیفر (Michelle Pfeiffer) و دامنال گلیسن (Domhnall Gleeson) بازی شدند حالت تمثیلی دارند و مفاهیمی مانند آدم و حوا یا داستان هابیل و قابیل را بطور سمبلیک نشان می‌دهند. نکته اصلی فیلم این است که انسان‌ها مسئول زشتی و پلیدی دنیا هستند که با عشق مادر ساخته شده بود تا تبدیل به بهشت شود. به دلیل معنای ضمنی که در فیلم دیده می‌شود بیشتر مخاطبین از آن استقبال نکرده اند.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.