بودجه سی و ششمین جشنواره فجر ۹ میلیارد تومان کمتر از پارسال؟!

4 October 2017 - 19:00

 اسفندماه سال گذشته روابط عمومی سازمان سینمایی بودجه برگزاری دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر در سال ۹۶ را نزدیک به یازده میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعلام کرد. اما امروز با پیگیری یکی از خبرگزاری‌ها مشخص شد که در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه برگزاری دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر در سال ۹۵ خرج شده است. حال بسیار عجیب به نظر می‌رسد که چطور می‌شود در سال ۹۵، بیست میلیارد تومان خرج این دو جشنواره شده باشد و امسال سازمان سینمایی با کاهش ۹ میلیارد تومانی، تنها یازده میلیارد تومان برای برگزاری این دو جشنواره بودجه درخواست کرده باشد.

اوایل اسفندماه سال گذشته احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور در برنامه «سینما دو» اعلام کرد که سازمان سینمایی در سال ۹۶ برای دو جشنواره ملی و جهانی فجر درخواست بودجه ۵۸ میلیارد تومانی کرده است.

پس از اظهارات این نماینده مجلس، روابط عمومی سازمان سینمایی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بودجه درخواستی سازمان سینمایی برای برگزاری دو جشنواره ملی و جهانی فجر در سال ۹۶ رقمی در حدود ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است و در ردیف بودجه، مبلغ ۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای هر جشنواره (ملی و جهانی) آورده شده است که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، رقم آن را با تأکید و به اشتباه ۵۸ میلیارد تومان اعلام کرد.

اما امروز خبرگزاری ایلنا اعلام کرد در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات رقم بودجه خرج شده در جشنواره جهانی و ملی فجر در سال ۹۵، ۲۰ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان بوده و در سال گذشته یازده میلیارد و ۶۷۱ میلیون تومان برای برگزاری جشنواره ملی و ۸ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان هم برای جشنواره جهانی فیلم فجر خرج شده است.

اما امروز بسیاری از رسانه‌ها رقم اعلام شده از سوی سازمان سینمایی برای برگزاری دو جشنواره فیلم فجر را برای سال گذشته عنوان کردند، در حالی که روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرده بود که برای سال ۹۶ این سازمان درخواست بودجه یازده میلیارد تومانی کرده و سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، اعلام کرده که در سال ۹۵ بیش از ۲۰ میلیارد تومان خرج برگزاری دو جشنواره جهانی و ملی فجر شده است.

حال البته این خود قابل تامل است که چطور می‌شود در سال ۹۵، بیست میلیارد تومان خرج برگزاری جشنواره‌های فیلم فجر شده باشد و سازمان سینمایی برای امسال تنها یازده میلیارد تومان برای برگزاری این دو جشنواره درخواست بودجه داده باشد؟ آیا مدیران سابق سازمان سینمایی قصد داشتند امسال دو جشنواره جهانی و ملی فجر را با پرداخت پول کمتری نسبت به سال گذشته برگزاری کنند یا این‌که آن‌ها نمی‌خواستند اواخر سال گذشته اطلاعات کافی و روشنی را در مورد هزینه‌های خود در مورد برگزاری این دو جشنواره ارائه کنند؟

منبع: آی‌سینما

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.