شایعاتی مبنی بر ساخت سریال V for Vendetta به گوش می‌خورد

6 October 2017 - 21:40

شایعه‌ی جدیدی مبنی بر ساخت سریالی براساس رمان تصویری V for Vendetta «کین مثل کین‌خواهی» به راه افتاده است. در حالی که آلن مور (Alan Moore) مدت‌هاست به عنوان نابغه‌ای در دنیای کامیک‌بوک‌ها و رمان‌های تصویری به شمار می‌رود اما آثارش در خارج از صفحات کتاب خوب عمل نکرده‌اند. اقتباس‌های سینمایی از From Hell «از جهنم» و League of Extraordinary Gentleman «انجمن نجیب‌زادگان عجیب» شکست‌های بین‌المللی بودند و حتی فیلم‌هایی نظیر Watchmen «نگهبانان» و «کین مثل کین‌خواهی» به زعم بسیاری از طرفداران آن‌گونه که باید موفق عمل نکردند. اما شاید مشکل را باید در مدیوم جست‌وجو کرد.با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

با توجه به محدودیت‌های مدیوم سینما، داستان‌های پراکنده و پیچیده‌ی مور به سختی قابل انتقال در قالب فیلم هستند. مدیوم تلویزیون همیشه عرصه‌ی مناسب‌تری برای روایت قصه‌های او به نظر می‌رسد. و از آن‌جایی که شبکه‌ها به دنبال اقتباس از هر کامیک‌بوک تحسین‌شده‌ای هستند و امیدوارند که آن را به The Walking Dead «مردگان متحرک» بعدی تبدیل کنند، برخی از کتاب‌ها مورد بازخوانی قرار می‌گیرند.

Breeding Cool شایعه‌ی جدیدی را پخش کرده مبنی بر این که شبکه‌ی ۴ به دنبال ساخت سریالی بر اساس «کین مثل کین‌خواهی» است. این خبر گرچه هنوز قطعی نیست اما هیجانی را ایجاد می‌کند. اگرچه برداشت واچوفسکی‌ها (The Wachowskis) از «کین مثل کین‌خواهی» طرفداران خود را دارد اما بسیاری از خوانندگان داستان اصلی از تغییراتی که در منبع اصلی داده شد راضی نبودند. از تهدید یک حکومت امروزی تا یک انقلاب حال‌خوب‌کن در پایان، عناصری از کتاب مور حذف شدند؛ از محکوم کردن تاچریسم (Tatcherism) تا نارضایتی از جنبش‌های سیاسی و مدنی.

پیچیدگی‌های داستان اصلی در قالب یک سریال تلویزیونی به نحو بهتری می‌تواند مورد کندوکاو قرار بگیرد. و با تیمی از افراد خلاق امکان تبدیل شدنش به یک پدیده وجود دارد. شبکه‌ی ۴ سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی تولید سریال‌های ژانر دارد و با مجموعه‌های Misfits و Humans ثابت کرده که از عهده‌ی کار برمی‌آید. اگر مقداری از گزندگی اجتماعی و شخصیت‌پردازی این سریال‌ها در روایت داستان مور به کار گرفته شوند، «کین مثل کین‌خواهی» می‌تواند به سریال قدرتمندی تبدیل شود.

امکان ساخت سریال «کین مثل کین‌خواهی» تنها اقتباس تلویزیونی از آثار مور نخواهد بود. ماه گذشته HBO رسما سفارش ساخت پایلوت سریال تلویزیونی «نگهبانان» را به دیمون لیندلوف (Damon Lindelof) (Lost «گمشدگان» و Leftovers «بازماندگان») داد. از آن‌جایی که قهرمانان، نقش‌های برجسته‌ای را در دنیای کامیک‌بوک ایفا می‌کنند، تلاش برای آوردن آن‌ها به دنیای تصاویر متحرک منطقی به نظر می‌رسد. و با توجه به استقبال سینما از کامیک‌بوک در سال‌های اخیر، کاراکتر‌های این آثار ثابت کرده‌اند که هنوز داستان‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. «کین مثل کین‌خواهی» نیز می‌تواند بار دیگر این ادعا را اثبات کند.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.