فیلمنامه‌ی Blade Runner 2049 برای دنی ویلنوو تغییر کرد

8 October 2017 - 16:53

کارگردان فیلم Blade Runner 2049 «بلید رانر ۲۰۴۹»، دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) فاش کرد که تغییراتی را در فیلمنامه‌ی این فیلم علمی‌-تخیلی اعمال کرده تا به دید او به عنوان یک فیلمساز نزدیک‌تر شود. دنباله‌ی Blade Runner «بلید رانر» ریدلی اسکات (Ridley Scott) که پیش روی ماست بهتر از برآورده کردن توقعات عمل کرده است. براساس سایت Rotten Tomatoes بسیاری از منتقدان «بلید رانر ۲۰۴۹» را یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ می‌دانند و جلوه‌های بصری خیره‌کننده و روایت‌ گیرای آن را می‌ستایند، ویژگی‌هایی که بر میراث فیلم قبلی می‌افزایند. این تمجیدها می‌تواند خیال ویلنوو را راحت کند چرا که او فشار زیادی را برای ساخت این فیلم متحمل شد.با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

کار بر روی این فیلم برای همه‌ی افراد درگیر چشم‌انداز رعب‌آوری داشت. اما فیلمنامه‌ی مایکل گرین (Michael Green) و همپتون فانچر (Hampton Fancher) مایه‌ی انبساط خاطر بسیاری از آن‌ها شد. رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) به تازگی گفته زمانی که شنید هریسون فورد (Harrison Ford) مسیر پیشرفت قصه را دوست دارد تمام ترس‌هایش فروکش کرد. خیال ویلنوو نیز پس از خواندن فیلمنامه راحت شد و پی برد که «۲۰۴۹» قرار نیست صرفا تکرار فیلم قبلی باشد. اما اگرچه کارگردان تحت تأثیر فیلمنامه‌ی گرین و همپتون قرار گرفت اما تغییرات اندکی را اعمال کرد تا فیلم با رویکرد او هم‌راستایی بیشتری پیدا کند.

ویلنوو در مصاحبه‌ای با Cinema Blend از تغییراتی در فیلمنامه صحبت می‌کند که در نهایت فیلم «۲۰۴۹» را به فیلم ویلنوو تبدیل کرده تا فیلم اسکات.

ویلنوو: کلیت داستان تغییری نکرده است. من هسته‌ی اصلی قصه را حفظ کردم. وقتی من برای اولین بار فیلمنامه را خواندم هنوز در مرحله‌ی گسترش بود و برای اسکات نوشته شده بود. من با ریدلی اسکات خیلی فرق می‌کنم. ما حساسیت‌های بسیار متفاوتی داریم. بنابراین من فیلمنامه را به خودم نزدیک‌تر کردم. قصه همان است که با تفاوت اندکی روایت شده.

ویلنوو می‌گوید تلاش کرده تا به کاراکتر اصلی نزدیک‌تر شود و داستان را از منظر او روایت کند. این رویکرد بسیار به فیلم‌های قبلی ویلنوو خصوصا Arrival «ورود» شباهت دارد. از آن‌جایی که به احتمال زیاد ویلنوو خواهان این بوده تا به تقلید از اسکات متهم نشود، تلاش برای تغییر در فیلمنامه منطقی به نظر می‌رسد. ویلنوو مشخصا احترام زیادی برای «بلید رانر» اصلی قائل است اما برای تمام افراد درگیر در پروژه مهم بود که فیلم جدید محصول بینش کارگردان جدیدش باشد. اگرچه تغییرات اعمال شده نامعلوم است، اما به نظر می‌رسد به ویلنوو اجازه داده شده تا فیلم را آنگونه که می‌خواهد بسازد.

تلاش ویلنوو نتیجه داده است و «بلید رانر ۲۰۴۹» پس از دریافت نقدهای مثبت در گیشه نیز موفق عمل می‌کند. سال‌ها طول کشید تا فیلم اصلی اسکات جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تمام دوران‌ها  کسب کند، اما به نظر می‌رسد نسخه‌ی ویلنوو خیلی زود به موفقیت رسیده است. معلوم نیست اگر اسکات بار دیگر سکان هدایت فیلم را بر عهده می‌داشت چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد، اما خوشبختانه تحت هدایت ویلنوو همه چیز به بهترین شکل انجام شده است.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.