باکس آفیس هفته: صدرنشینی فیلم Happy Death Day

17 October 2017 - 17:21

دو شرکت یونیورسال و بلوم‌هاوس بار دیگر توانستند با فیلم جدید خود در باکس آفیس خوش بدرخشند. این درحالی است که چند فیلم جدید دیگر هم در این هفته اکران شد اما موفقیت اصلی و عمده برای فیلم ترسناک Happy Death Day بود. برای جزییات بیش‌تر و مشاهده‌ی کامل جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته آمریکا، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

در ادامه‌ی موفقیت‌های اخیر شرکت یونیورسال، فیلم جدید Happy Death Day توانست در نخستین هفته‌ی اکران خود در آمریکا به میزان ۲۶٫۵ میلیون دلار فروش کند که رقم قابل توجهی است و حتی از افتتاحیه فیلم The Visit هم بیش‌تر بوده است. بر اساس فروش اکثر آثار استودیو Blumhouse که بیش‌ از ۲۰ میلیون دلار بوده‌اند، این انتظار از فیلم Happy Death Day وجود دارد که بتواند به حدود ۶۰ میلیون دلار فروش در بازار داخلی آمریکا برسد، به ویژه این که هالووین هم در راه است و این قضیه شانس فیلم برای فروش را بیش‌تر می‌کند. مخاطبان در هفته‌ی نخست در سایت CinemaScore به این فیلم امتیاز B را داده‌اند. در هفته‌ی اول اکران، ۵۴ درصد مخاطبان فیلم را زنان و ۴۶ درصد آن‌ها را مردان تشکیل داده بودند که از این بین ۶۳ درصد زیر ۲۵ سال داشته‌اند.

فیلم Happy Death Day در بازار بین‌المللی هم عملکرد نسبتاً خوبی را از خود نشان داد و توانست در ۱۱ بازار بین‌المللی مختلف به میزان ۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. کشور برزیل با دو میلیون دلار و استرالیا با یک میلیون دلار بیش‌ترین سهم فروش این اثر در بازارهای بین‌المللی را داشته‌اند. Happy Death Day هفته‌ی آینده در ۱۶ کشور دیگر از جمله سوئد، تایوان، انگلستان و همچنین ایرلند به صورت رسمی اکران خواهد شد. نکته‌ی قابل توجه این است که بودجه‌ی ساخت فیلم فقط ۴٫۸ میلیون دلار بوده است.

در جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا، فیلم Blade Runner 2049 شرکت برادران وارنر قرار گرفته است. این فیلم با وجودی که در هفته‌ی گذشته در صدر باکس آفیس قرار داشت، اما فروش ناامیدکننده‌ای را تجربه کرد و این هفته هم نتوانست اوضاع را به نفع خود تغییر دهد. بلید رانر در این هفته با ۵۴ درصد کاهش فروش توانست به میزان ۱۵٫۱ میلیون دلار فروش کند و مجموع فروش داخلی خود در آمریکا را به ۶۰ میلیون دلار برساند. Blade Runner 2049 در بازار بین‌المللی هم توانست ۲۹٫۳ میلیون دلار دیگر فروش کند و فروش بین‌المللی خود را به رقم ۹۸ میلیون دلار برساند. با این وجود، هم اکنون فروش کلی و جهانی این اثر به ۱۵۸٫۵ میلیون دلار رسیده است. البته، این اثر هنوز در کشورهای چین و ژاپن اکران نشده است. اکران این فیلم در این کشورها می‌تواند بر روی فروش آن تاثیر مثبتی هم داشته باشد. لازم به ذکر است که بودجه‌ی ساخت این فیلم ۱۵۰ میلیون دلار بوده است.

دیگر فیلم جدید و تازه این هفته که توسط شرکت STX به اکران رسیده، فیلم The Foreigner است. همانطور که انتظار می‌رفت، این فیلم توانست در هفته‌ی نخست اکران خود بیش از ۱۰ میلیون دلار فروش کند و با ۱۲٫۸ میلیون دلار فروش از ۲۵۱۵ سالن سینما در مکان سوم جدول باکس آفیس این هفته قرار بگیرد. این فیلم که ستارگانی همچون جکی چان (Jackie Chan) و پیرس بروسنن (Pierce Brosnan) در آن ایفای نقش کرده‌اند، نزد مخاطبان در سایت CinemaScore هم امتیاز -A را دریافت کرد. ۵۹ درصد از بازدیدکنندگان فیلم مرد و ۴۱ درصد آن‌ها زن بوده‌اند. از بین این مخاطبان، ۵۵ درصد زیر ۳۵ سال داشته‌اند.

The Foreigner در گذشته و در تاریخ ۳۰ سپتامبر در بازار بین‌المللی اکران شد. این فیلم تاکنون در بازار بین‌المللی به فروش ۸۸٫۴ میلیون دلار رسیده است که چیزی بیش از ۶۶ میلیون دلار این فروش فقط مربوط به بازار چین می‌شود. به این ترتیب، این فیلم که با بودجه‌ی ۳۵ میلیون دلاری ساخته شده، تاکنون توانسته در بازار جهانی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش کند که رقم بسیار بالایی است.

رتبه‌ی بعدی در مورد فیلم ترسناک و موفق It است که در ششمین هفته‌ی اکران خود توانسته جایگاه خوب چهارمی را برای خود در اختیار بگیرد. این فیلم توانست در این هفته هم ۶ میلیون دلار فروش داشته باشد و آمار گذشته خود را بار دیگر بهبود ببخشد. هم اکنون فروش It در بازار داخلی آمریکا به چیزی نزدیک به ۳۱۵ میلیون دلار رسیده است. این فیلم همچنین توانست ۱۰٫۴ میلیون دلار دیگر هم در بازارهای بین‌المللی فروش کند و فروش خود در این بازارها را نیز به ۳۱۵٫۷ میلیون دلار برساند. در نتیجه، فروش کلی و جهانی این اثر تا به اکنون به ۶۳۰ میلیون دلار رسیده است که میزان بسیار خیره‌کننده‌ای است. به این ترتیب، It در حال حاضر به نهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ در بازار جهانی تبدیل شده است که یک موفقیت ویژه برای این اقتباس سینمایی به حساب می‌آید. این فیلم چندی پیش هم موفق شده بود رکورد فروش فیلم‌های ترسناک را در اختیار بگیرد.

فیلم The Mountain Between Us که دومین هفته‌ی اکران خود را سپری می‌کند، این هفته به رتبه‌ی پنجم سقوط کرده است. این فیلم با کاهش ۴۶٫۵ درصدی فروش، توانست به میزان ۵٫۶۵ میلیون دلار فروش داشته باشد و فروش داخلی خود در آمریکا را به ۲۰٫۵ میلیون دلار برساند.

به دلیل عملکرد بسیار خوب فیلم تازه اکران Happy Death Day، یونیورسال توانست در این هفته بین استودیوهای مختلف بهترین عملکرد را داشته باشد و نسبت به هفته‌ی گذشته عملکرد به مراتب بهتری از خود نشان دهد. پس از استودیو یونیورسال، برداران وارنر قرار دارد که بیش‌تر فروش خود را مدیون فیلم Blade Runner 2049 است. پس از این دو استودیو، STX Entertainment قرار دارد. این استودیو درحالی که نسبت به هفته‌ی گذشته با تفاوت خاصی مواجه نبوده است، اما به دلیل فروش خوب فیلم The Foreigner هفته‌ی خوبی را سپری کرده است.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

هفته‌ی آینده شرکت برادران وارنر قرار است فیلم Geostorm را در بیش از ۳۰۰۰ سالن سینما اکران کند. همچنین در هفته‌ی آینده فیلم‌ Only the Brave شرکت سونی هم در ۲۴۰۰ سالن سینما اکران خواهد شد. علاوه بر این‌ آثار، فیلم Same Kind of Different as Me هم در ۱۲۵۰ سالن سینما، فیلم  The Snowman شرکت یونیورسال در ۱۸۰۰ سالن سینما و در انتها فیلم Tyler Perry’s Boo 2! A Madea Halloween  شرکت لاینزگیت در ۲۲۵۰ سالن سینما نمایش داده خواهند شد.

نظر شما درباره‌ی باکس آفیس این هفته چیست و به نظر شما کدام فیلم شانس بیش‌تری را در هفته‌ی آینده خواهد داشت؟

منبع: Box office mojo

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.