نتفلیکس برنامه دارد ۸۰ فیلم اورجینال در ۲۰۱۸ منتشر کند

19 October 2017 - 21:00

نتفلیکس انتظار دارد سال بعد تقریبا ۸۰ فیلم اورجینال منتشر کند و به گفته‌ی رئیس بخش محتوای نتفلیکس، تد ساراندوس (Ted Sarandos)، فیلم‌های نتفلیکس قصد دارند به مقیاسی که در بخش سریال‌ها بدست آورده است برسد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

دوشنبه‌ی گذشته در مصاحبه‌ای درباره‌ی ربع سوم مالی، نتفلیکس گفت: «آن‌ها از فیلم‌هایی مانند فیلم میلیون دلاری و موفق جشنواره‌ی ساندنس تا چیزی در مقیاس بسیار بزرگتر مانند Bright «روشن» با بازی ویل اسمیت (Will Smith) متفاوت‌اند.»

هدف نتقلیکس برای ساخت فیلم‌های اورجینال در سال بعدی در مقایسه با ۵۰ فیلمی است که در ۲۰۱۷ منتشر شده‌اند یا قرار است منتشر شوند. این ۵۰ فیلم شامل کمدی‌ها، درام‌ها، انیمه، فیلم‌های اکشن، خارجی و مستندها هستند.

Bright «روشن» که یک اکشن-هیجانی پلیسی است که دیوید آیر (David Ayer) کارگردانی آن را بر عهده و بودجه‌ی ساخت ۹۰ میلیون دلاری داشت. این فیلم قرار است در ۲۲ دسامبر در نتفلیکس بصورت جهانی منتشر شود. ساراندوس همچنین از فیلم در دست تهیه‌‌ی پربودجه و گانگستری مارتین اسکورسزی (Martin Scorsese) یعنی The Irishman «ایرلندی» که رابرت دنیرو (Robert DeNiro) در آن حضور دارد سخن گفت، فیلم قرار است در ۲۰۱۹ منتشر شود و بودجه‌ای بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار دارد.

ساراندوس گفت که «با انتشار Bright «روشن» – یک فیلم با بودجه‌ی بالا و پر سر و صدا – به نظرم مردم شروع خواهند کرد تا پتانسیل جنبش فیلم‌های اورجینال را ببینید، این که می‌توان آن را در مقیاس بسیار بزرگی که در بخش تلویزیون داریم انجام داد.»

نتفلیکس در ربع سوم ۲۰۱۶ هشت فیلم منتشر کرده است که شامل Death Note «دفتر مرگ» که بر اساس مانگای ژاپنی مشهور است؛ First They Killed My Father «اول پدرم را کشتند» ساخته‌ی آنجلینا جولی (Angelina Jolie) که درامی درباره‌ی نسل کشی کامبوجی‌ها است؛ Naked «لخت» یک رمانتیک کمدی با بازی مارلون وینز (Marlon Wayans)؛ و درام درباره‌ی بی‌اشتباهی عصبی، To The Bone «تا استخوان»، با بازی لیلی کالینز (Lily Collins) است.

سینماهای زنجیره‌ای با ورود نتفلیکس به سینما بر سر مدل انتشار فیلم‌هایشان، یعنی انتشار اینترنتی آن همزمان با پخش سینمایی‌اش، با نتفلیکس مقابله کردند.

در گزارش نتایج ربع سوم مالی در دوشنبه‌ی گذشته، نتفلیکس گفت که خرج محتوای آن‌ها در ۲۰۱۸ قرار است بین ۷ میلیارد دلار تا ۸ میلیارد دلار باشد، که بیشتر از ۶ میلیارد این سال است. قبلا این شرکت ۷ میلیارد برای محتوا در نظر گرفته بود. به گفته‌ی مدیرمالی شرکت، دیوید ولز (David Wells)T این تصمیم ربطی به افزایش ارزش نتفلیکس در بازارهای مختلف در آمریکا نداشته است.

ولز گفت: «هیچ ارتباط زمانی بین هدف ما برای افزایش محتوا و افزایش بودجه‌ی محتوا و افزایش قیمت‌ها وجود ندارد. این چیزی است که برای مدت طولانی برنامه ریزی شده بود.»

در مورد تصمیم دیزنی برای پایان قرار دادش برای پخش با نتفلیکس با فیلم‌های ۲۰۱۹، ساراندوس گفت: «ما باید بر روی ساخت محتوایی تمرکز کنیم که اعضایمان بدون آن نمی‌توانند زندگی کنند… چه یکی از شرکایمان تصمیم بگیرند که برایمان فیلم بسازند یا با ما رقابت کنند، آن واقعا انتخابی است که آن‌ها باید خودشان تصمیم بگیرند.»

مدیرعامل نتفلیکس، رید هستینگز (Reed Hastings) همچنین گفت که در خارج از آمریکا، این سرویس تماشای آنلاین محتوای دیزنی را فقط در استرالیا، هلند و کانادا پخش کرده است. او گفت: «با این که دیزنی برند بسیار بزرگی است… ما بصورت بین‌المللی بدون آن‌ها هم خوب عمل کرده‌ایم.»

سارندوس اذعان کرد که بازار بسیار رقابتی برای محتوای رده بالا وجود دارد اما همچنین گفت که قیمت‌های کلی زیاد نیستند. ساندوس گفت: «این سریال‌های «تک‌شاخ» – قیمت‌ آن‌ها ممکن است در یک بازار رقابتی بالا رود اما قیمت محتوای کلی قابل پیش‌بینی است.» در مورد قرار داد کلی نتفلیکس با شوندا رایمز (Shonda Rhimes) ساراندوس گفت: «ساخت یک مکان…که او بتواند در خارج از محدودیت شبکه کار کند بیشتر درباره‌ی جذابیت او برای نتفلیکس بود، ما مجبور بودیم بیشتر از ABC پرداخت کنیم.»

وقت درمورد این روال که شرکت‌های رسانه کمتر مایل‌اند تا مجوز سریال‌ها را به نتفلیکس بدهند – برای مثال هولو حق اختصاصی پخش This Is Us «این ماییم» ساخته‌ی NBC را بدست آورد – ساراندوس برای مثال درام نوجوانی Riverdale «ریوردیل» از CW نام برد که در فصل دوم ریتینگش ۴۰۰ درصد افزایش در مقابل فصل اول داشت. او گفت «داشتن پنجره‌ی دوم به معنی افزایش زیاد در مخاطبان فصل دوم بود.» همچنین در ادامه گفت: «تهیه‌کنندگان و شبکه‌ها باید ارزش‌ها  را سبک سنگین کنند تا ببینند که خطر رقابت از دادن حق پخش به نتفلیکس مهمتر است یا نه.»

همچنین، هستینگز گفته است که نتفلیکس قصد ندارد کمپانی وینستین را که به علت فاش شدن آزارهای جنسی هاروی وینستین (Harvey Weinstein) در طی چندین دهه خراب شده است، بخرد.

هستینگز در مصاحبه گفت که «بسیار غیرمحتمل است که ما خریداری برای این شرکت باشیم.»

ساراندوس سعی کرد که نتفلیکس را از رسوایی هاروی وینستین با گفتن این که «رابطه‌ی ما با کمپانی وینستین صمیمانه نیست» دور کند. به گفته‌ی ساراندوس، این شرکت تماشای آنلاین با کمپانی وینستین برای بعضی از فیلم‌ها قرارداد پخش دارد و برای بعضی از سریال‌هایش به عنوان پنجره‌ی دوم عمل خواهد کرد. اما به گفته‌ی او این‌ها مهم نیستند.

اولین فیلم اورجینال نتفلیکس توسط کمپانی وینستین ساخته شد. Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny «ببر نشسته، اژدهای مخفی: شمشیر سرنوشت» که دنباله‌ی به فیلم رزمی موفق آنگ لی (Ang Lee) بود در فوریه ۲۰۱۶ منتشر شد.

روز دوشنبه، کولونی کاپیتال، اعلام کرد که به کماپنی وینستین تزریق اضطراری پول خواهد کرد و این استودیوی مستقل اعلام کرد که با کولونی کپیتال در حال مذاکره است تا تمام یا قسمت زیادی از دارایی‌اش را بفروشد.

منبع: Variety

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.