دلیل جنجال پوستر فیلم Arrival چیست؟

21 August 2016 - 09:00

تنها نه روز از شروع جدی تبلیغات فیلم Arrival «ورود» گذشته که جنجال زیادی به پا کرده است. هرکسی که مسئول فوتوشاپ پوستر بود خراب‌کاری بزرگی به بار آورده و پوستر او در فصای مجازی کاملاً پاره‌پاره شده است. پوستر تصویری از یک سفینه فضایی بیگانه را نشان می‌دهد که در حال حمله به شهر هنگ کنگ است، ولی جزئیات در پوستر کاملاً اشتباه به تصویر کشیده شده‌اند. در واقع قسمتی از شهر شانگهای در تصویر قابل رویت است! در ادامه باسینماگیمفا همراه باشید.

وبسایت ورایتی (Variety) متوجه‌ی موج عظیمی از اعتراضات شدید نسبت به این پوستر شد؛ به خصوص کسانی که در شهر هنگ کنگ زندگی می‌کنند به این پوستر معترض‌اند و دلیل آن ها کاملا موجه است؛ چون ویرایش‌کننده پوستر در به تصویر کشیدن دنیای واقعی مرتکب اشتباه بزرگی شده است. این موج اعتراضات آن قدر بزرگ است که صفحه‌ی فیسبوک فیلم را نیز پر و حتی این موضوع را به سیاست‌های منطقه ای نیز وارد کرده است. پوستر منتشر شده را در اینجا می‌بینید:

postergaff_1-449x700

اگر مکان موجود در پوستر را در گوگل مپ وارد کنید با تصویری عرضی از ساختمان Oriental Pearl TV مواجه می‌شوید که در شانگهای قرار دارد. برای رسیدن از هنگ کنگ به این ساختمان از طریق هواپیما به دو ساعت زمان و از طریق قطار به یک روز کامل زمان نیاز دارید، ولی با این حال شما این ساختمان را در قلب شهر هنگ کنگ می‌بینید. تنها در صورتی این موضوع می‌تواند حقیقت داشته باشد که بیگانگان فیلم Arrival «ورود» این ساختمان را از شانگهای کنده و در هنگ کنگ قرار داده باشند. تصویر واقعی از ساختمان Oriental Pearl TV را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

۱dadc95c383d36328a2a639696a1777c5247a500

موضوع خنده‌دار این است که فیلم درباره‌ی شخصیتی با بازی ایمی ادامز (Amy Adam) است که متخصص زبان‌شناسیست. این متخصص باید با توجه به جزئیات و نکات دقیق و ظریف زبان از بروز هر نوع اتفاق ناگوار با بیگانگان جلوگیری کند، ولی واحد بازاریابی به مهم‌ترین نکته‌ی فیلم توجه نکرده و مرتکب اشتباهی شده است که امکان دارد در آینده ضربه‌ای جبران ناپذیر به فیلم وارد کند.

اگر در زمان اکران فیلم در هنگ کنگ با اقبال عمومی مردم مواجه نشود؛ دلیل آن کاملا مشخص خواهد بود، ولی هنوز مشخص نیست که چینی‌ها چه واکنشی نسبت به اکران فیلم نشان می‌دهند. با اینکه مردم هنگ کنگ از دیدن ساختمان Oriental Pearl TV در میان آسمان شهر خود ناراحت‌اند، ولی مطمئن باشید که چینی‌‎ها نیز از این تصادف خوشحال نیستند.

شما می‌توانید اطلاعات بیشتری از فیلم Arrival «ورود» را در سینماگیمفا مطالعه کنید.

منبع: Cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.