پیمان معادی داور جشنواره‌ سینمایی یونان شد

28 October 2017 - 16:00

فیلم‌های بلند و کوتاه ایرانی در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در جشنواره‌های «سالونیکای» یونان و «دنور» آمریکا به روی پرده می‌روند.

به گزارش ایسنا، پنجاه‌ و هشتمین جشنواره فیلم «سالونیکا» از تاریخ ۲ تا دوازده نوامبر (١١ تا ٢١ آبان) در کشور یونان به عنوان مهم‌ترین جشنواره منطقه بالکان برگزار می‌شود.

این رویداد همواره به سینمای ایران توجه ویژه‌ای داشته و امسال پیمان معادی (بازیگر و کارگردان ایرانی) در میان اعضای هیات داوران خواهد بود و فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند هم در میان چهارده فیلم بخش مسابقه حضور دارد.

عرضه و پخش بین‌المللی فیلم «بدون تاریخ» بر عهده کتایون شهابی است.

همچنین فیلم «ناپدید شدن» ساخته علی عسگری در بخش خارج از مسابقه این رویداد به نمایش در می‌آید و مرتضی جعفری فیلمساز ایرانی با فیلم «عروس داعش» به عنوان محصول یونان در بخش «آنسوی مرزها» حضور دارد.

فیلم «آیه‌های فراموشی» ساخته علیرضا خاتمی و محصول آلمان، فرانسه، هلند و شیلی در بخش «افق های باز»، فیلم «تهران تابو» ساخته علی سوزنده و محصول اتریش و آلمان در بخش «نمایشهای ویژه» و فیلم کوتاه «گرگ‌های ماه» به کارگردانی نیما یوسفی و محصول سوئد در بخش «کودکان» جشنواره سالونیکا به نمایش در خواهند آمد.

در ادامه کانال «سینه ایران» که به همت محمد اطبایی (پخش‌کننده بین‌المللی سینمای ایران ) به تازگی راه‌اندازی شده است، در خبری دیگر اعلام کرده است که چهلمین جشنواره فیلم «دِنور» در ایالت کلورادوی آمریکا که از تاریخ ۱ تا ۱۲ نوامبر ( ١٠ تا ٢١ آبان) در ایالت کلورادو آمریکا برگزار خواهد شد نیز میزبان نمایش فیلم بلند سینمایی «ناپدید شدن» ساخته علی عسگری و دو فیلم کوتاه «حیوان» ساخته بهمن و بهرام ارک و «روتوش» ساخته کاوه مظاهری از ایران است.

«بریت ویتی» دبیر هنری جشنواره دنور سالیان درازی است جشنواره را اداره کرده که در جشنواره فیلم فجر هم حضور داشته است.

منبع: ایسنا

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.