فیلم «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» نیاز به اصلاحات جدی‌تر دارد

30 October 2017 - 09:48

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی که روز گذشته به نمایشگاه مطبوعات رفته بود، درباره فیلم‌هایی که همچنان اجازه نمایش ندارند اظهار نظر کرده است. حرف‌های او نشان می‌دهد دو فیلم «رستاخیز» و «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» بعید است از بند توقیف رها شوند.

ابراهیم داروغه‌زاده در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بررسی فیلم‌های توقیفی گفته است:

«در آخرین مرحله که پیش از این نیز اطلاع‌رسانی شده بود؛ ۱۲ فیلم بررسی شد که ۵ فیلم مجوز گرفتند و اسامی آنها نیز اعلام شد و یکی از آنها به نام «خانه دختر» هم‌اکنون در حال اکران است.»

به گزارش ایلنا، معاون نظارت سازمان سینمایی معتقد است که اول باید وضعیت اکران این ۵ فیلم که پروانه نمایش گرفته‌اند مشخص شود و بعد درباره سایر فیلم‌ها تصمیم‌گیری شود.

داروغه‌زاده بار دیگر به تصمیم‌های خارج از حوزه سینما اشاره کرده است:

«مشکلات برخی فیلم‌ها در اختیار سازمان سینمایی و شورای پروانه نمایش نیست و باید  خارج از سازمان سینمایی حل شود. فیلمی مانند «رستاخیز» از سوی شورای پروانه نمایش مجوز گرفته اما در جاهای دیگر بحث‌هایی درباره فیلم به وجود آمد که همان‌جاها باید حل و فصل شود.»

او درباره فیلم خبرساز عبدالرضا کاهانی هم گفته است:

«برخی فیلم‌ها مانند «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» هم در شورای پروانه نمایش و هم در شورای عالی نظارت مورد مخالفت جدی قرار گرفتند. این فیلم نیاز به اصلاحات جدی‌تری دارد.»

داروغه‌زاده که همزمان با مدیریت بخش نظارت سازمان سینمایی، امسال دبیر جشنواره فیلم فجر هم هست، در پاسخ به این سوال که در سال‌های گذشته برخی از فیلم‌ها برای نمایش در جشنواره فیلم فجر پروانه نمایش می‌گرفتند و بعد برای اکران عمومی بازهم پروانه می‌گرفتند. آیا امسال باتوجه به مسئولیت وی در معاونت نظارت و ارزشیابی و همچنین جشنواره فیلم فجر امکان حذف این دو مجوز وجود دارد، گفت:

«اگر فیلم‌هایی به صورت کامل آماده و ارائه شوند ما می‌توانیم  آنها را زودتر بررسی کنیم تا در جشنواره فیلم فجر پروانه نمایش اصلی را بگیرند اما فیلم‌هایی که کامل آماده نمی‌شوند؛ ممکن است نتوانند این پروسه را طی کنند لذا پروانه نمایش موقت برای آنها صادر می‌شود.»

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.