پسرِ جرج رومرو ساخت فیلم Rise of the Living Dead را اعلام کرد

3 November 2017 - 19:11

کامرون رومرو (Cameron Romero) پسرِ استاد فیلم‌های ژانرِ زامبی، جرج رومروی (George Romero) فقید، اعلام کرده که مشغول ساخت فیلمِ پیش‌درآمدی برای فیلم Night of the Living Dead «شب مردگان زنده» است. رومرویِ جوان از سال ۲۰۱۴ در تلاش برای مهیا کردن مقدمات ساخت این فیلم بوده و از طریق کمپینی توانسته مبلغ سی هزار دلار برای ساخت آن جمع کند. عنوان این پیش‌درآمد در ابتدا Origins «ریشه‌ها» بود اما اکنون به Rise of the Living Dead «خیزش مردگان زنده» تغییر کرده است. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

جرج رومرو یکی از تأثیرگذارترین کارگردانان سینمای وحشت تمامیِ دوران‌ها، ماه ژوئیه در سن ۷۷ سالگی درگذشت. درحالی که رومرو در طولِ حرفه‌ی ۴۰ ساله‌اش، ۱۵ فیلم بلند را کارگردانی کرد، همیشه برای ابداع ژانر زامبی آن‌گونه که دنیا امروز می‌شناسد، در یادها خواهد ماند. قبل از فیلم کلاسیک رومرو در سال ۱۹۶۸، «شب مردگان زنده»، زامبی‌ها گوشت انسان نمی‌خوردند، به صورت گروهی و تلوتلوخوران راه نمی‌رفتند و کسانی را که به آن‌ها حمله می‌کردند به یکی از خودشان تبدیل نمی‌کردند. بدون رومرو، خبری از The Walking Dead «مردگان متحرک» یا فیلم‌هایی مانند Zombieland «سرزمینِ زامبی‌ها» یا Shaun of the Dead «شانِ مردگان» و یا Return of the Living Dead «بازگشت مردگان زنده» نبود.

رومرو پس از «شب مردگان زنده» در سال ۱۹۷۸ فیلم محبوب‌تر Dawn of the Dead «طلوع مردگان»، در سال ۱۹۸۵ فیلم تنگنا هراسانه و شوکه‌کننده‌ی Day of the Dead «روز مردگان»، در سال ۲۰۰۵ فیلم موفق Land of the Dead «سرزمین مردگان»، در سال ۲۰۰۷ فیلم Diary of the Dead «خاطرات مردگان» و در سال ۲۰۰۹ فیلم Survival of the Dead «بقای مردگان» را ساخت. چه، کسی تمام تلاش‌های رومرو را در عرصه‌ی فیلم‌های زامبی‌محور دوست داشته باشد چه نداشته باشد، نمی‌توان انکار کرد که آن مرد می‌دانست چطور یک داستانِ خوبِ زنده تعریف کند. کامرون رومرو امیدوار است میراثِ پدر را با فیلم «خیزش مردگان زنده» ادامه دهد، او این خبر را در فیس‌بوک اعلام کرد و آن را «نامه‌ای عاشقانه به پدرم» نامید.

پیرنگ فیلم «خیزش مردگان زنده» در دوران ناآرامی‌های اجتماعی اوایل دهه‌ی ۱۹۶۰ می‌گذرد که زمان آن اندکی قبل از برخیزش زامبی‌ها در فیلم قبلی است. داستان بر دکتر رایان کارت‌رایت (Dr. Ryan Cartwright) تمرکز دارد؛ دانشمندی نظامی که وظیفه‌ی یافتن راهی برای نجات بشریت در صورت وقوع فاجعه‌ای هسته‌ای، بر دوشش گذاشته می‌شود. این مأموریت به دنبال رویدادهای مربوط به بحرانِ موشکی کوبا در اواخر سال ۱۹۶۲ به او محول می‌شود. بحرانی که ایالات متحده و روسیه را بسیار به نابودی متقابل نزدیک کرد. مأموریت کارت‌رایت به نحوی منجر به خلق اولین زامبی دنیای رومرو و آخرالزمانی که در پی آن می‌آید، می‌شود.

کامرون رومرو هنوز برنامه‌هایش برای اکران فیلم و این‌که تولید آن چه زمانی آغاز خواهد شد را فاش نکرده است. با این پیش‌فرض که او بتواند فیلم را بسازد، می‌توان گفت که او نهایت تلاش خود را خواهد کرد که پدرش را سربلند کند و چیزِ ارزشمندی به میراث فیلم «شب مردگان زنده» بیفزاید.

منبع:ScreenRant

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.