منتظر فیلم سه ساعته دیگری از اسکورسزی باشید

21 August 2016 - 20:00

با نزدیک شدن به شروع پروسه ساخت فیلم مافیایی پرانتظار مارتین اسکورسزی (Martin Scorsese) یعنی The Irishman «ایرلندی» سینما دوستان بیش از پیش هیجان زده‌اند. در ادامه این خبر با سینماگیمفا همراه باشید. ولی این کارگردان افسانه‌ای قبل از همکاری دوباره‌اش با رابرت دنیرو (Robert De Niro)، فیلم دیگری را در انتظار پخش دارد. البته که ما داریم در مورد فیلم Silence «سکوت» حرف می‌زنیم، فیلمی که اسکورسزی از سال ۱۹۹۱ ایده ساخت آن را در ذهن دارد. فیلم براساس رمان نوشته‌شده توسط شوساکو اندو (Shūsaku Endō) پایه ریزی شده‌است، و داستان دو کشیش از فرقه Jesuit مذهب کاتولیک را بیان می‌کند که در سفری سخت و زجرآور به ژاپن، قصد پیداکردن مربی خود و تبلیغ دین مسیحیت را دارند. فیلم از بازیگرانی با سطح بالا استفاده می‌کند؛ ازجمله لیام نیسون (Liam Neeson)، آدام درایور (Adam Driver) و اندرو گارفیلد (Andrew Garfield).

همانطور که قطعا می‌دانید، فیلم‌های اسکورسزی از لحاظ مدت زمان با فیلم‌های معمولی تفاوت دارند. فیلم The Wolf of Wall Street «گرگ خیابان وال‌استریت» این کارگردان سه ساعت به طول انجامید. به نظر می‌آید فیلم «سکوت» نیز از این قاعده مستثنا نباشد و طبق آخرین گزارشات منتشرشده، این فیلم می‌تواند بلندترین داستان سرایی اسکورسزی در تاریخ حضور او در سینما باشد.

طبق گزارش Variety «سکوت» در حال حاضر ۱۹۵ دقیقه است که می‌شود ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه. اسکورسزی امیدوار است فیلم را در ماه اکتبر به نمایش بگذارد، پس در نتیجه می‌توان امیدوار بود که زمان فیلم کوتاه‌تر شود. همان‌طور که وبسایت The Playlist نیز اشاره‌داشت، فیلم سال ۲۰۰۲ این کارگردان یعنی Gangs of New York «دار و دسته نیویورکی» در ابتدای کار بیش از سه ساعت و نیم زمان داشت که بعدا وقتی وارد سینماها شد، چیزی حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید.

برای مدتی به نظر می‌آمد که «سکوت» در اواخر ۲۰۱۶ اکران شود، ولی پخش‌کننده فیلم یعنی Paramount هنوز زمانی رسمی را برای اکران فیلم در نظر نگرفته‌است. شاید بتوان دلیل ایجاد این وقفه را ناراضی بودن این کمپانی از زمان طولانی فیلم و انتظارش برای کم‌تر شدن زمان آن دانست، ولی این فقط یک حدس است. هر چقدر هم که داستان «سکوت» جذاب باشد، شاید نتواند توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. سه ساعته بودن نسخه نهایی فیلم می‌تواند مشکلاتی مالی نیز به وجود بیاورد، ازجمله محدود شدن سانس‌هایی که فیلم در آن‌ها پخش می‌شود. «سکوت» شاید ماشین پول سازی نباشد ولی به هر حال استودیوی Paramount می‌خواهد سودی از این پروژه به دست بیاورد. شاید کوتاه شدن فیلم به زمان دو و نیم ساعت معجزه مالی ایجاد نکند ولی به هر حال تغییراتی را از نظر مالی به وجود می‌آورد.

به‌علاوه، به نظر می‌آید که این استودیو، علاقه‌ چندانی برای رساندن فیلم به مراسم اسکار ندارد. Paramount این پاییز و زمستان با دست پری به سینماها باز می‌گردد. از جمله فیلم‌های در دست اجرای این استودیو می‌توان به درام علمی تخیلی دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) با نام Arrival «ظهور»، درام هیجان‌انگیز و عاشقانه جنگ جهانی دوم رابرت زمکیس (Robert Zemeckis) با نام  Allied «متحد» و درام دنزل واشینگتون (Denzel Washington) با نام Fences « نرده‌ها» اشاره کرد که همه آن‌ها تاریخ اکران مشخصی دارند. اگر این سه عنوان درآمد زایی خوب برای استودیو داشته‌باشند، شاید حتی فیلم «سکوت» با تاخیر به سال ۲۰۱۷ نیز منتقل شود. حتی اسکورسزی نیز قبلا اعلام کرده بود که اکران فیلم در سال ۲۰۱۶، به استودیوی Paramount بستگی دارد، و باید منتظر بود تا دید چه اتفاقی می‌افتد.

کسانی که پیش‌بینی می‌کردند که فیلم در مراحل آخر کار خود قرار دارد، باید بیشتر منتظر بمانند، چرا که هنوز تاریخ اکران مشخصی برای فیلم اعلام نشده‌است. استودیوهای دیگر تقریبا کار خود را برای تبلیغ فیلم‌های آخر سال خود شروع کرده‌اند و از آنجایی که Paramount هیچ کاری در این زمینه برای «سکوت» انجام نداده‌است، شاید منطقی است که تلقی کنیم فیلم امسال منتشر نخواهدشد که البته این موضوع دیگر ربطی به مدت زمان فیلم نداشت. فیلم «سکوت» انتظار می‌رود که در اواخر سال ۲۰۱۶ اکران شود.

منبع screenrant

 

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Masih says:

    این که چیزی نیست فیلم روزی روزگاری در آمریکای سرجیو لئونه چهار ساعت و اندی بود. فقط خوب بد زشت لئونه با گرگ وال استریت اسکورسیزی برابری میکنه. البته من خودم جزو طرفدارهای پروپا قرص مارتین اسکورسیزی هستم. واقعاً دمش گرم با فیلم های قشنگش، دارو دسته های نیویورکی هم واقعاً از نظر زمانی در حد رقابت با روزی روزگاری در آمریکاست.