نسخه غیر قانونی «نهنگ عنبر ۲» خوراک شبکه‌های ماهواره‌ای شده است!

16 November 2017 - 23:30

 از دو روز پیش نسخه غیر قانونی فیلم سینمایی «نهنگ عنبر ۲» به بازار قاچاق آمد و در کمتر از چند ساعت بسیاری از سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی، لینک دانلود این فیلم را در دسترس قرار دادند. اما نکته عجیب در مورد نسخه قاچاق این فیلم، کیفیت نسبتا خوب آن است. پیش‌تر فیلم‌هایی که به صورت قاچاق وارد بازار شده بودند، کیفیت پایینی داشتند. با ورود نسخه قاچاق فیلم سامان مقدم، بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای از شب گذشته این فیلم را به روی آنتن فرستادند و به نظر می‌رسد تا دوشنبه هفته آینده که نسخه قانونی این فیلم در شبکه نمایش خانگی توزیع شود، این فیلم بارها دیده یا دانلود شود.

«نهنگ عنبر ۲» ساخته سامان مقدم با بازی رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی و… از اواخر اردیبهشت ماه در سینماهای کشور به نمایش درآمد. این فیلم برخلاف قسمت اول توانست در سینماهای حوزه هنری هم به نمایش درآید و در پایان با فروش بیش از ۲۰ میلیارد تومانی خود به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شد.

اما در حالی که بسیاری از مخاطبان منتظر ورود نسخه شبکه نمایش خانگی این فیلم بودند، از دو روز پیش نسخه غیرقانونی این فیلم به بازار آمد. نکته عجیب نسخه قاچاق «نهنگ عنبر: سلکشن رویا»، کیفیت مناسب آن است، در حالی که پیش از این نسخه قاچاق برخی از فیلم‌های سینمایی از جمله «فروشنده»، «۵۰ کیلو آلبالو» و «گشت ۲» کیفیت پایینی داشتند و یا بر روی آنها جملاتی نظیر برای بازبینی وزارت ارشاد یا بازرگانی صداوسیما درج شده بود.

با ورود نسخه قاچاق فیلم «گشت ۲» سعید سهیلی به دلیل عدم حمایت خانه سینما از فیلمش، کارت عضویت کانون کارگردانان و خانه سینما خود را جلوی دوربین آتش زد. این اتفاق در حالی رخ داد که نسخه قاچاق «گشت ۲» دارای کیفیت آنچنانی نبود و بسیاری از مردم نسخه اصلی و با کیفیت آن را تهیه و یا از شبکه‌های ماهواره‌ای تماشا کردند.

اما با ورود نسخه غیرقانونی «نهنگ عنبر: سلکشن رویا» به بازار قاچاق، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به کیفیت بالای آن اشاره کردند و بسیاری از صفحات اجتماعی که سکانس‌های جالب فیلم‌ها و سریال‌ها را بارگذاری می‌کنند، بخش‌هایی از این فیلم کمدی را برای دنبال کنندگان خود به نمایش درآوردند.

حال باید منتظر واکنش سازندگان این فیلم سینمایی از جمله سامان مقدم بود. آنها تا کنون هیچ واکنشی به ورود نسخه قاچاق پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران نشان نداده‌اند و تنها اعلام کرده‌اند که دوشنبه هفته آینده نسخه قانونی این فیلم وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد، در حالی که به نظر می‌رسد با ورود نسخه باکیفیت «نهنگ عنبر ۲» سازندگان این فیلم بیشتر از عوامل سایر فیلم‌هایی که با قاچاق آثارشان روبرو شدند، متضرر می‌شوند.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.