تابوت‌های شناور بر روی اطلس | معرفی انیمه سینمایی Black Butler: Book of the Atlantic

23 November 2017 - 19:49

دنیایی عجیب با موجودات عجیب‌تر از آن. فکرش را بکنید، جهان را موجودات عجیب‌الخلقه که بیشتر مردم به آن‌ها «زامبی» می‌گویند فرا گرفته‌ است. با تمام این تفاسیر، راهی برای نجات پیدا می‌شود. اما اگر در میان آب‌ها و درون یک کشتی بزرگ با این موجودات تنها بشوید چه کاری از دستتان برمی‌آید؟ فکر فرار را هم از سرتان بیرون کنید، چون قایق‌های نجات از کار افتاده‌اند و نمی‌شود از آن‌ها استفاده کرد. در میان این هیاهو، تنها یک خدمتکار شیطانی می‌تواند به کمک شما بیاید و تمام و کمال خودش را در اختیارتان بگذارد تا از این مخمصه جان سالم به در برید. خدمتکاری که اگر چه ظاهری تمیز و مرتب دارد، اما درون خود روحی شیطانی را مخفی کرده است. حال وقتش است که با خودتان مشورت کنید تا ببینید می‌توانید به یک شیطان اعتماد کنید یا خیر. انیمه Black Butler: Book of the Atlantic «به فارسی: خادم سیاه: کتاب آتلانتیک» در سال ۲۰۱۷ اکران شد. این اثر به عنوان یکی دیگر از انیمه‌های فرعی Black Butler شناخته می‌شود و در ادامه به معرفی این انیمه می‌پردازیم. با سینما گیمفا همراه باشید.

  • نام انیمه: خادم سیاه: کتاب آتلانتیک «Black Butler: Book of the Atlantic»
  • ژانر: اکشن ، خشن ، خیال‌پردازی ( فانتزی ) ، درام ، ماورائ طبیعی ، پسرانه ، کمدی ، آدم کشی ، آشپزی ، تاریخی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۷
  • تعداد قسمت: ۱ قسمت
  • زمان انیمه: یک ساعت و چهل دقیقه

شما می‌توانید معرفی انیمه اصلی را در سایت مشاهده کنید.

خادم سیاه هنوز هم بر روی صحنه‌های این چنینی توجه بسیاری دارد

برخلاف انیمه اصلی، که در هر چند قسمت شاهد یک ماجرای متفاوت بودیم. محوریت اصلی انیمه Black Butler: Book of the Atlantic، زنده شدن مردگان است. بیمارستانی عجیب درون شهر، تصمیم گرفته است که انجمنی را راه بیاندازد تا پزشکان حرفه‌ای بتوانند با استفاده از طب مردگان را دوباره زنده کنند و به آن‌ها زندگی دوباره بدهند. این انجمن که فعالیت‌های مرموزی از قبیل خریدن برده‌ با تعداد‌های بسیار بالا انجام می‌دهد، توسط نجیب زادگان تغذیه شده و سعی بر این دارند که جامعه انسان‌ها را از طریق علم طبابت نجات دهند. این انجمن «آرورا» نام دارد. در کمتر از چند روز خبر این انجمن به گوش ملکه و سپس به گوش شیل فانتوم‌ هایو می‌رسد و او به لطف پیش خدمت حرفه‌ای‌ خود می‌تواند سریع‌تر از اصل ماجرا با خبر شود. اما این فقط اصل ماجرا نبود و موضوع مهم‌تری هم بر روی آب‌ها و کشتی وجود دارد. شیل فانتوم هایو به همراه پیش خدمت خود مامور می‌شود که سر از راز این ماجرا در آوردند و به همین دلیل، آن‌ها باید به اقیانوس اطلس سفر کنند تا گزارش این ماموریت را به ملکه انگلستان بدهند. آیا شیل فانتوم‌ هایو به همراه پیش خدمت خود می‌توانند از میان این ماجرا جان سالم به در ببرند؟ در انیمه با شخصیت پردازی چشم گیری رو به رو نخواهیم بود و شخصیت‌ها درست همان‌هایی هستند که در سری اصلی خادم سیاه هم وجود داشتند. اما باز هم چند شخصیت جدید فرعی به جمع شخصیت‌های انیمه اضافه شده و در پیشروی داستان نقش دارند. به عقیده بنده، آثار فرعی که از روی انیمه خادم سیاه ساخته شده‌اند به هیچ عنوان ارزش نگاه کردن ندارند. اما Black Butler: Book of the Atlantic توانست روح دوباره‌ای به این اثرها ببخشد و تا حدودی اشتباهات برادرانش را جبران کند.

همانند انیمه اصلی، Black Butler: Book of the Atlantic هم از موسیقی حماسی، هیجانی و ترسناک استفاده می‌کند و در میان این سبک‌ها نباید از سبک سلطنتی انگلستان که با ویولن آرام همگام است غافل شد. صداپیشگان شخصیت‌ها هم همان صداپیشگان انیمه اصلی هستند و تغییری درون آن‌ها صورت نگرفته است. اما باز هم می‌توان آن‌ها را به شدت تحسین کرد؛ زیرا کار خودشان را به خوبی هر چه تمام‌تر انجام داده‌اند.

شیل فانتوم هایو و تیم دوست داشتنی‌اش

اگر انتظار این را دارید که Black Butler: Book of the Atlantic به شما صحنه‌های رویایی و همانند یک تابلوی نقاشی نشان دهد، باید به شما بگویم که سخت در اشتباهید و طراحی‌های انیمه در سطح مطلوبی قرار دارند و نه می‌شود گفت که افتضاح و غیر قابل دیدن است و نه می‌توان گفت که عالی و چشم نواز است. البته انیمه فاقد صحنه‌های زیبا نیست. به طور مثال لحظه نشان دادن کشتی از بالا جزو صحنه‌های بسیار زیبای انیمه به شمار می‌رود که در آن طراحی بسیار خوب آب و اجزای کشتی به راحتی قابل مشاهده است.

انیمه Black Butler: Book of the Atlantic بالاتر از انتظار تمام طرفداران این اثر ظاهر شد و توانست خاطراتی که با این اثر را داشتیم، دوباره زنده کند. داستانی متفاوت و اگر چه شخصیت‌های تکراری، اما درخشش دوباره آنها به همراه موسیقی زیبای آن و همچنین طراحی‌های متوسطش توانست بار دیگر سری خادم سیاه را سر بلند کند.

 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • mmdnmvr says:

    ممنون از معرفی، خبر نداشتم که این انیمه سینماییش هم اومده.
    مثل اینکه سایت کم کم داره راه میفته

    • mr_x says:

      منم نمیدونستم همین الان رفتم دانلود کنم
      و واقعن انتظارم ازش بالاست