«لاتاری» نسخه ایرانی فیلم «ربوده شده / Taken» است!

21 November 2017 - 18:30

با آغاز فیلمبرداری «لاتاری» محمدحسین مهدویان، سایت تابناک مدعی شده که داستان این فیلمنامه برگرفته از فیلم «ربوده شده» پیر مورل با بازی لیام نسون است. این سایت همچنین می‌نویسد که  ممکن است با تغییر تهیه کننده، داستان این فیلمنامه دستخوش تغییراتی شده باشد اما داستان اصلی آن مربوط به دختری است که در باند‌های فحشای دوبی گرفتار می‌شود و برادرش به نجات او می‌رود.

پس از صدور پروانه ساخت «لاتاری» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی، از دوازده روز پیش فیلمبرداری این فیلم سینمایی در دوبی آغاز شد. سایت تابناک امروز با انتشار مطلبی به موضوع داستان این فیلم سینمایی پرداخته و می‌نویسد:

««لاتاری» سومین فیلم سینمایی محمدحسین مهدویان در حالی در دوبی کلید خورده که برخی اطلاعات درز کرده حکایت از آن دارد که احتمالاً در جشنواره فیلم فجر با نسخه ایرانیِ «ربوده شده» مواجه خواهیم بود؛ فیلمی درباره نجات یک قربانی و انتقام از ربایندگان که با توجه به سابقه مهدویان می‌تواند جذاب باشد.»

این سایت در ادامه می‌نویسد:

«فیلم تازه مهدویان در ابتدا پروانه ساخت نگرفت اما وقتی تهیه‌کننده تغییر کرد و احتمالاً سناریو نیز دستخوش تغییراتی شد، «لاتاری» بالاخره پروانه گرفت و خیلی دیرهنگام مقابل دوربین رفت؛ تا آنجا که اکنون فیلمبرداری ایران اثر در نخستین مراحل در دوبی پیگیری می‌شود و به همین دلیل مشخص نیست این فیلم به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برسد.»

تابناک همچنین تاکید می‌کند که «لاتاری» نسخه ایرانی فیلم «ربوده شده» خواهد بود:

«در این میان، در شرایطی که تا امروز جواد عزتی و ساعد سهیلی جلوی دوربین «لاتاری» رفته‌اند، اطلاعاتی از این فیلم بیرون درز کرده که البته نمی‌توان روایتی قطعی از اثر تازه مهدویان دانست اما برای رفع کنجکاوی‌ها جالب توجه است. بر اساس این روایت، در «لاتاری» با نسخه ایرانیِ فیلم سینمایی «ربوده شده / Taken» به کارگردانی پیر مورل محصول سال ۲۰۰۸ مواجه هستیم.»

این سایت درباره داستان فیلمنامه «لاتاری» ادامه می‌دهد:

«این بار دختری در باندهای فحشا در دوبی گرفتار می‌شود، برادرش او را نجات می‌دهد و همزمان از عوامل این باندها انتقام می‌گیرد. این روایت البته ممکن است تا حدودی متفاوتی باشد اما به نظر می‌رسد مسیر داستان همین باشد و به همین دلیل مشخص نیست چرا در مراحل اولیه با صدور پروانه نمایش برای چنین فیلمی مخالفت شده بود.»

تابناک همچنین می‌نویسد:

«با توجه به مضمون این فیلم سینمایی، مشخص نیست چرا عنوان لاتاری برای این فیلم برگزیده شده و در کدام بخش از داستان اصلی، به این ماجرا اشاره می‌شود اما احتمال می‌رود، ماجرای لاتاری نقطه‌ای است که گره داستانی فیلم تازه مهدویان رقم می‌خورد و به همین دلیل کارگردان تصمیم گرفته فیلمش را با این عنوان معرفی کند؟ مهدویان فیلمنامه «لاتاری» را با همکاری ابراهیم امینی نوشته است.»

 سایت تابناک در پایان تاکید کرد که مهدویان با ساخت «ماجرای نیمروز» نشان داد که صحنه‌های اکشن را به خوبی خلق می‌کند:

«این کارگردان جوان در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» نشان داد که می‌تواند صحنه‌های اکشن را به خوبی خلق کند و به همین دلیل انتظار می‌رود از دل چنین مضمونی، یک داستان تکان‌دهنده و تصویرسازی تکان‎دهنده تر از داستان خلق کند. مهدویان با توجه به موفقیت‌های آثار پیشین، کار دشواری در مواجهه با تماشاگران و منتقدان دارد.»

منبع: آی‌سینما

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.