تکذیب شایعات درباره فیلم‌های رفع توقیف شده | قرارداد اکران «عصبانی نیستم» ارائه شد

25 November 2017 - 16:30

اکران نشدن فیلم‌های رفع توقیف شده باعث بروز شایعه درباره محدودیت اکران برای این فیلم‌ها شد و محمد شایسته تهیه‌کننده فیلم «خانه دختر» اعلام کرد که در شورای صنفی نمایش فقط اجازه نمایش این فیلم در گروه آزاد صادر شده بود. روز گذشته گمانه‌هایی در مورد جلوگیری از ثبت قرارداد نمایش فیلم‌های رفع توقیف شده منتشر شد. امروز علی سرتیپی پخش کننده «عصبانی نیستم» در واکنش به این موضوع از ارائه قرارداد اکران این فیلم سینمایی به شورای صنفی نمایش خبر داد و سخنگوی این شورا هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مشکلی برای نمایش فیلم‌های رفع توقیف شده وجود ندارد.

علی سرتیپی که پخش فیلم «عصبانی نیستم» را برعهده دارد، با اشاره به آخرین وضعیت این فیلم سینمایی به ایلنا گفت:

«درخواست ثبت قرارداد فیلم «عصبانی نیستم» را به شورای صنفی نمایش ارائه کرده‌ایم.»

رییس کانون پخش‌کنندگان فیلم‌های سینمایی همچنین تاکید کرد که مشکلی برای نمایش فیلم «عصبانی نیستم» وجود ندارد:

«فیلم عصبانی نیستم پروانه نمایش گرفته است و مشکلی خاصی برای اکران ندارد. قرارداد نمایش فیلم احتمالا این هفته یا هفته آینده در شورای صنفی نمایش ثبت می‌شود.»

پس از نمایش فیلم «عصبانی نیستم» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر، این فیلم با این‌که پروانه نمایش خود را دریافت و حتی سرگروه سینمایی آن نیز مشخص شده بود، در پایان از نمایش آن در سینماها کشور جلوگیری به عمل آمد.

از سوی دیگر غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در تایید صحبت‌های مدیرعامل فیلمیران، تاکید کرد که این شورا موظف است قرارداد اکران فیلم‌هایی که دارای پروانه نمایش هستند را ثبت کند:

«هر فیلمی که پروانه نمایش گرفته می‌تواند همراه با پروانه نمایش و همچنین قرارداد اکران با سالن‌های سینمایی به شورای صنفی نمایش مراجعه کند و ما نیز موظفیم براساس آیین‌نامه قرارداد را ثبت کنیم.»

او همچنین گفت:

«اینکه گفته می‌شود ارشاد به ما فشار آورده که قرارداد فیلم‌های «عصبانی نیستم»، «آشغال‌های دوست داشتنی»، «پارادایس» و «خانه پدری» که پروانه نمایش دارند را ثبت نکنیم یا برای نمایش آن‌ها منتظر دستور و یا نظر ارشاد بمانیم، صحت ندارد.»

پیش از این کیانوش عیاری کارگردان «خانه پدری» در مصاجبه‌ای گفته بود که مدیران سینمایی قصد دارند تا بدون سر و صدا فیلم توقیفی‌اش را در گروه هنر و تجربه به نمایش درآورند و تا به گفته خودش از شر آن راحت شوند. او همچنین تاکید کرده بود که با نمایش این فیلم در گروه «هنر و تجربه» مخالف است.

حال باید منتظر ماند و دید که درآینده «عصبانی نیستم» به عنوان یکی از مشهورترین فیلم‌های توقیفی، می‌تواند بعد از چهارسال بدون هیچ مشکل و محدودیتی به روی پرده برود یا خیر؟

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.