پوسترهای جدید و چشم‎‌نواز Rogue One به سبک استنلی کوبریک را ببینید

22 August 2016 - 19:00

بعد از انتشار فیلم اخیر J.J.Abrams به نام Star Wars:Force Awakens که یک اثر موفق بود، دوباره موجی از طرفداران جنگ‌ ستارگان دست به کار شده‌اند. با توجه به این‌که دیزنی اکنون اختیار فیلم را به عهده گرفته می‌توان انتظار یک فیلم را در هر دسامبر داشت. با سینماگیمفا همراه باشید.

با وجود اینکه قرار است یک دنباله برای سه‌گانه جدید جنگ‌ ستارگان منتشر شود اما باید شاهد فیلم‌های مستقل دیگری هم باشیم که دنیای جنگ‌ ستارگان را برایمان گسترده می‌کنند و شخصیت‌هایی را به بینندگان نشان می‌دهند که از زمان داستان اصلی سری دیگر ندیده بودیم. اولین فیلم این‌چنینی که خواهیم دید Rogue One: A Star Wars Story خواهد بود که در همین دسامبر به سینماها می‌آید.

کسانی که در بخش تبلیغات Rogue One را در حال حاضر مشغول هستند کارشان را به نحو احسن انجام می‌دهند به طوری که مخاطبین را پیش‌از‌پیش تشنه دیدن فیلم جدید می‌کنند و با این حال چیز زیادی از داستان را هم لو نمی‌دهند. اما یک هنرمند تبلیغات را به سمت و سوی کلاسیکی برده است . آن‌‌ها یک عکس برای فیلم ساخته‌اند که برای ما یادآور فیلم استنلی کوبریک است.

Screen Shot 1395-06-01 at 01.14.50خیلی جالب است ، مگر نه؟ حتی می‌شود گفت از پوستر اصلی فیلم هم ساده‌تر است. این تبلیغ ساده که از سبک کوبریک الهام گرفته شده است باعث شده که بیشتر از هر زمانی منتظر Rogue One باشیم.

برای آن‌هایی که موضوع را متوجه نشدند باید بگوییم پوستر بالا یک اقتباس از پوستر فیلم معروف کارگردان بزرگ تاریخ سینما یعنی استنلی کوبریک به نام Full Metal Jacket است. پوستر آن فیلم یک کلاه‌خود واقعی‌تر بود که مربوط به جنگ ویتنام بود. نوشته‌ی روی کلاهخود‌ها هم خیلی به هم شبیه‌اند به طوری که در پوستر فیلم کوبریک Born To Kill نوشته شده و در این پوستر تبلیغاتی Born to Rebel. با این حال این دو فیلم بسیار از هم متفاوت‌اند اما هردو فیلم یک جنگ بی‌انتها را روایت می‌کنند که احتمالا جان شخصیت‌های اصلی را خواهد گرفت.

برای بهتر فهمیدن این موضوع جالب پوستر اصلی فیلم Full Metal Jacket اثر استنلی کوبریک را در زیر ببینید تا بهتر بتوانید درک کنید.

cf49b472ddd877343d139d70541174a119b8c429

همان طور که مشاهده می‌کنید ، نسخه جنگ ستارگان پوستر Full Metal Jacket از هنرمند طراح آن، آقای اورلاندو آروسنا کاملا به نسخه اصلی وفادار بوده است.

چیزی که باعث می‌شود این نسخه پوستر جالب باشد سمبول‌های آن است . به جای این‌که از کلاه‌خود‌ها و وسایل جدید که در Rogue One معرفی شده‌اند استفاده شود ، اورلاندو آروسنا از کلاه‌خودهای قدیمی و معروف شورشی‌ها استفاده نموده‌است. کلاهی سمبولیک‌تر و شاخص‌تر از کلاه‌ X-Wing و همچنین کلاهی که از آن در ماجراجویی‌های Return of The Jedi استفاده شده‌بود برای شخصیت‌های خوب داستان نمی توانید پیدا کنید . فکر می‌کنم بسیاری از طرفداران جنگ ستارگان فیلم Full Metal jacket را هم دیده‌اند پس ساخت این پوستر تبلیغ بسیاری عالی و فکر‌شده‌ای از جانب سازندگان فیلم به نظر می‌رسد.

پوستر Rogue One که طرفداران ساخته‌اند کاملا با پوستر رسمی متفاوت است. به جای یک پوستر ساده ، اولین پوستر Rogue One:A Star Wars Story بسیار استادانه و خیره‌کننده است. تقریبا هرچیزی که میخواستیم ببینیم را می‌توان در این پوستر پیدا کرد. ستاره مرگ، کلی پیاده‌نظام و یک ساحل جدید. به نظر می‌رسد پوستر رسمی خیلی بیشتر از این پوستر برای طرفداران این مجموعه جالب و هیجان‌انگیز باشد، با این حال سادگی و در عین حال جذابیت این پوستر که از Full Metal Jacket الگو گرفته‌ انکار ناپذیر است.

پوستر اصلی و رسمی فیلم را در ادامه مشاهده می‌کنید:

e08165d5c27a43ce40ac2ceda08ff44ae7c8897c

کدام یکی از این پوستر‌ها بیشتر شما را مجذوب می‌کند؟ آیا اکشنی که در پوستر رسمی است را می‌پسندید یا ترجیح می‌دادید که از پوستری با نمایه‌های ساده‌تر و خالص‌تر برای این فیلم که جدا از مجموعه اصلی است استفاده شود؟

Rogue One: A Star Wars Story در شانزدهم دسامبر سال جاری در سینماها اکران می شود.

Save

Save

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    این پوستر ها رسمى نیست ولى از کیفیت کار و خلاقیت سازنده واقعاً نمى شه گذشت.