دفاع همه جانبه‌ی کارگردان Fantastic Beasts از جانی دپ

29 November 2017 - 22:36

اوایل این ماه، برادران وارنر اولین نگاه را بر بازیگران Fantastic Beasts داشتند و طرفداران هری پاتر از بازگشت جانی دپ کمتر خوشحال شدند. طرفداران به انتقاد به این استودیوی فیلم‌سازی و خصوصا جی. کی. رالینگ (J. K. Rowling) بخاطر تصمیم‌شان برای حفظ جانی دپ برای بازی در این فرنچایز، و مهم جلوه دادن Grindelwald و قرار دادن او در مرکز داستان، بخاطر سوء رفتار دو سال پیش او نسبت به همسرش، امبر هرد، ادامه دادند. نویسنده‌ی کار هنوز نسبت به انتخاب بازیگران جنجالی‌اش واکنش نشان می‌دهد اما دیوید یاتز (David Yates) امروز از دپ دفاع کرد. برای خواندن جزئیات بیشتر پیرامون این خبر در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

یاتز که سُکان‌دار اولین اسپین‌آف پاتر بود و در حال حاضر مشغول تولید دنباله‌ای با نام The Crimes of Grindelwald می‌باشد با Entertainment Weekly درباره واکنش شدید به بازگشت دپ صحبت کرد. این کارگردان به اتهامات هرد نسبت به دپ اشاره کرد که ادعایی علیه مردان پر قدرت هالیوود است:

صادقانه بگم مشکل اینجاست که خیلی از مردم بخاطر خیلی چیزها، خیلی از جنایات متهم می‌شوند که این مسئله‌ی ترسناک و ناراحت کننده‌ای است. در مورد جانی باید بگم که یک نفر علیه او موضوعی را مطرح کرده است. من فقط می‌تونم درباره مردی حرف بزنم که هر روز می‌بینم؛ او بسیار محجوب و مهربان است و این تمام چیزی است که من می‌بینم. هر اتهامی هم که نسبت به او صورت گرفته باشد، ربطی به آدمی که من دارم باهاش کار می‌کنم ندارد. این خیلی فرق می‌کنه که متهم‌های زیادی هستند که باید ارزیابی بشوند و ما باید بدانیم که در صنعت ما اینجور چیزها زیاد هستند. جانی هیچ جوره اینطوری نیست. از نظر من نیازی به آنالیز بیشتر نیست. این موضوع از نظر من تموم شده است.

یاتز همچنین گفت که چند تن از همسران سابق دپ به حمایت از او پرداخته‌اند، افرادی مانند؛ ونسا پردیس، لوری آن آلیسون و وینونا رایدر. این کارگردان همچنین گفت که آن‌ها معتقدند که ادعاهای هرد با “انسانی که ما می‌شناسیم” اصلا همخوانی ندارند.

این نکته هم باید گفته شود که حرف‌های یاتز در دفاع از دپ، باعث ایجاد تفکر خطرناکی می‌شود. این کارگردان ادعاهای هرد را که شامل سوء رفتار احساسی و فیزیکی نسبت به او شده را رد کرده است. با اینکه این نکته مهمی است اما حاکی از این است که ادعای سوء رفتار یا سوء‌ استفاده باید مورد توجه و بررسی در صورتی قرار گیرد که میزان آن زیاد باشد، و فرد با این ویژگی باید تنها زمانی مورد تجسس قرار گیرد که بیش از یک جنایت به وقوع پیوسته باشد.

در بسیاری از موارد و آنچه ما در چند ماه گذشته شاهدش بودیم، یک نفر صحبت می‌کند و بقیه به دنبال آن راه می‌افتند؛ یادتان هست دستیار جفری تامبر او را به آزار متهم کرد که بعد از آن تریس لیست داستان خود را عنوان کرد یا آنتونی راپ که ادعای کوین اسپیسی نسبت به او حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشت. در اینجا قصد نداریم بگوییم که زنان زیادی علیه دپ مدعی شده‌اند یا ادعاهای صورت گرفته علیه او را با موارد پیش آمده برای ونستین، جیمز توبک، اسپیسی و دیگران مقایسه کنیم؛ ادعاهای هرد متفاوت هستند اما ارزش بررسی بیشتر ندارند.

هنوز یک سال کامل تا اکران Fantastic Beasts 2 در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ باقی مانده است. اگر طرفداران به نارضایتی خود علیه دپ ادامه دهند، این موضوع در طول سفر مطبوعاتی فیلم‌ باز مطرح خواهد شد.

منبع: screencrush

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.