دنیل دی-لوییز از دلیل بازنشستگی‌اش می‌گوید

30 November 2017 - 11:33

دنیل دی-لوییز (Daniel Day-Lewis) سرانجام سکوتش را شکست و گفت چرا می‌خواهد بعد از فیلم جدیدش Phantom Thread از بازیگری کنار برود. این بازیگر افسانه‌ای که آوریل امسال ۶۰ ساله شد با انتشار این خبر در ماه ژوئن دنیای فیلم و سریال را شوک‌زده کرد: دنیل-دی لوییز دیگر بعنوان بازیگر فعالیت نخواهد داشت. او از تمامی همکاری‌هایی که تاکنون داشته و مخاطبینش بسیار تشکر کرد اما توضیحی برای این تصمیم ناگهانی وجود نداشت جز اینکه گفته بود این یک تصمیم شخصی است. برای خواندن جزئیات بیشتر پیرامون این خبر با سایت سینماگیمفا همراه باشید.

نمی‌توان از حرفه‌ی هنری دی-لوییز اینگونه برداشت کرد که او از چیزی فرار کرده است. وی کارش را با بازی در فیلم Gandhi در سال ۱۹۸۲ آغاز کرد که برنده‌ی اسکار بهترین فیلم شد و سپس سه بار اسکار بهترین بازیگر را برای فیلم‌های My Left Foot: The Story of Christy Brown در سال ۱۹۸۹، There Will Be Blood در سال ۱۹۹۷ و Lincoln در سال ۲۰۱۲ دریافت کرد. او دو بار نامزد دریافت اسکار برای فیلم‌های In the Name of the Father در سال ۱۹۹۳ و Gangs of New York در سال ۲۰۰۲ شد.

همانطور که مشخص است، دی-لوییز کار روی فیلم Phantom Thread که درامی درباره‌ی دنیای مد لندن در ۱۹۵۰ است، را با پال توماس اندرسون (Paul Thomas Anderson) شروع کرد بدون اینکه بخواهد به بازنشستگی فکر کند، تا اینکه در طول بازی در این فیلم اتفاقی افتاد که باعث شد وی چنین تصمیمی بگیرد. دی-لوییز در مصاحبه با مجله‌ی W توضیح داد که بخشی از این تصمیم به این فیلم ربط دارد که دوست ندارد هیچ‌وقت آن را ببیند. قبلا وقتی دی-لوییز بین پروژه‌هایش استراحت‌های طولانی می‌کرد، و به فکر بازنشستگی می‌افتاد، دوست داشت فیلم‌هایش را ببیند. او می‌گوید آن موقع خیلی به دلیل بازنشسته شدن فکر نکرده بوده اما حالا به نتیجه رسیده و اینگونه می‌گوید که:

اینکه دلم نمیخاد این فیلمو ببینم ربطی به تصمیمم واسه کنار گذاشتن بازیگری نداره. به این خاطرم نیست که ناراحتم. این اتفاق موقع داستان‌گویی افتاد و واقعا نمی‌دونم چرا اینجوری شد. یکی از پسرای من به ساخت موزیک علاقه داره واسه همین فیلم Tous Les Matins du Monde را بهش نشون دادم که درباره‌ی موسیقی‌دان فرانسوی، سنت کلومب، است. پسرم به شدت تحت تاثیر کار او قرار گرفت که سنت کلومب چیزی که براش غیرعادی‌تر از خودش یا کس دیگه‌ای است رو نپذیرفته بود. من همیشه می‌ترسیدم واژه “هنرمند” رو زیادی بکار ببرم اما این مسئولیتی که یک هنرمند داره واقعا منو ترسونده. من باید به ارزش و اعتبار کاری که میکنم اعتقاد داشته باشم. کاری که انجام میدم می‌تونه مهم و حیاتی باشه یا حتی مقاومت‌ناپذیر. و همین که مخاطب باورش کنه واسه من کافیه. اما اخیرا اینجوری نشده.


با اینکه بازنشستگی یک هنرمند خیلی برای دنیای فیلم و سریال چیز جدیدی نیست، دی-لوییز می‌دانست که تعهد او به دور شدن از بازیگری برای همیشه با این گفته همراه است که او دارد بازنشسته می‌شود. او در اینباره می‌گوید:

می‌دونستم نباید بیانیه بدم اما اینکارو کردم. من نمی‌خواستم توی یه پروژه دیگه هم باز این اتفاق برام بیفته. تمام عمرم همیشه فکر می‌کردم چجوری بازنشسته میشم و نمی‌دونم چرا این‌بار اینقدر فرق کرد. من باید این‌کارو می‌کردم.

با اینکه معلوم است که این آخر کار دی-لوییز است، اخبار مربوط به این بازیگر و فیلم آخرش مسکوت نمی‌مانند. این فیلم قرار است روز کریسمس اکران شود و منتقدین در نیویورک شروع به دیدنش کرده‌اند و بدون شک با اکرانش از نظر نقد و صنعت فیلم‌سازی و اسکار جوایزی به همراه خواهد داشت.

همیشه نمی‌توان با اطمینان گفت بازیگری نامزد دریافت اسکار می‌شود اما در مورد دی-لوییز قضیه فرق دارد و او قطعا یکی از نامزدهای بهترین بازیگر اسکار برای ششمین بار خواهد بود. مهم نیست اسکار ببرد یا نه، مهم اینجاست که عصر درخشش بازیگری این بازیگر به پایان می‌رسد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.