هجمه رسانه‌ای به پیمان معادی| آیا «بمب» ضد جنگ است و جشنواره فجر را از دست می‌دهد؟

30 November 2017 - 17:45

در سال‌های گذشته بسیاری از رسانه‌ها، نسبت به فیلم‌های جنگی که با نظرات آن‌ها مطاقبت نداشت، از واژه «ضد جنگ» استفاده می‌کردند. امروز یکی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها با انتشار مطلب کوتاهی، مدعی شده که فیلم «بمب» پیمان معادی مفهوم ضد جنگ دارد و ممکن است به همین دلیل به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر راه نیابد.

سه سال پیش و برای اولین بار، نام فیلمنامه «بمب» به نویسندگی پیمان معادی مطرح شد. پیمان معادی برای نگارش این فیلمنامه توانست عنوان بهترین فیلمنامه جوایز آسیا پاسفیک را به خود اختصاص دهد.

پیمان معادی از اوایل امسال فیلم سینمایی «بمب» را بازی خود،، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، سیامک انصاری، سیامک صفری و… جلوی دوربین برد و اوایل فصل تابستان فیلمبرداری آن به طول انجامید.

اما در حالی که این روزها فیلم «بمب» مراحل پایانی فنی خود را پشت سر می‌گذارد، خبرگزاری ایسکا نیوز وابسته به دانشگاه آزاد مدعی شده که ممکن است «بمب» پیمان معادی به دلیل مفهوم ضد جنگی که دارد فرصت حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را بدست نیاورد. از سوی دیگر روزنامه شرق هم با انتشار مطلبی عنوان کرد که فیلم معادی از جمله فیلم‌های پر حاشیه جشنواره فجر خواهد بود که ممکن است جواز حضور در این رویداد سینمایی را بدست نیاورد و حتی از آن به عنوان فیلم توقیفی سال آینده سینمای ایران نام برده است.

پیمان معادی و محمود کلاری در پشت صحنه فیلم بمب

البته پیش از این‌ هم برخی از رسانه‌ها برای بسیاری از فیلم‌های جنگی، از لفظ ضد جنگ استفاده کرده بودند، اما اگر این موضوع برای فیلم «بمب» حقیقت هم داشته باشد، شورای پروانه ساخت همان زمان از صدور مجوز تولید این فیلم جلوگیری می‌کرد و حال بسیار بعید به نظر می‌رسد مفهوم فیلم «بمب» که بسیاری از سینمادوستان امیدوارند آن را در جشنواره فیلم فجر تماشا کنند، مانعی برای حضور آن در این رویداد سینمایی نباشد.

داستان فیلم سینمایی «بمب» در دهه ۶۰ می‌گذرد و به موشک باران تهران در اواخر جنگ تحمیلی اشاره می‌کند.

اما روزنامه کیهان امروز هم در مطلبی از همکاری پیمان معادی با یک فیلم ضد ایرانی خبر داده است. این روزنامه نوشته فیلم سینمایی «اسب‌های پنجره‌ای» که در آن معادی به ایفای نقش پرداخته تصویر جنگ طلب و خشنی از امام خمینی به تصویر کشیده است.

منبع: آی‌سینما

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.