چرا استودیوی لایکا برای انیمیشن‌های خود دنباله‌ای نمی‌سازد؟

22 August 2016 - 22:00

پیکسار ممکن است که بهترین و محبوب‌ترین استودیو انیمیشن سازی باشد اما قطعاً استودیویی همچون استودیو لایکا همواره با آثار زیبای خود برخی از طرفداران را به سمت خود جذب کرده است. استودیو لایکا با ساخت آثاری زیبا، اکنون یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های انیمشن سازی است که طرفدارانی دارد که عاشق کارهایش هستند. با این حال، این استودیو تاکنون علاقه‌ای در خصوص ساخت دنباله انیمیشن‌های خود نشان نداده است. اکنون، مدیر استودیو لایکا درباره این امر توضیحاتی داده است. برای اطلاعات بیشتر، با سایت سینماگیمفا همراه باشید. استودیو لایکا با ساخت انیمیشن‌هایی همچون Coraline «کورالاین»، ParaNorman «پارانورمن» و The Boxtrolls «عروسک‌های جعبه‌ای» نظر مثبت منقدان را به خود جلب کرد و تحسین‌های منتقدین از آثار لایکا به صورت شگفت‌انگیزی ادامه دارد. اکنون با اکران انیمیشن جدید این استودیو یعنی Kubo and the Two Strings «کوبو و دوتار»، بسیاری بر این عقیده هستند که این انیمیشن برترین ساخته استودیو لایکا است. در مصاحبه‌ای جدید با کارگردان انیمیشن کوبو و دوتار و همچنین مدیر این استودیو، مشخص شد که به زودی نباید منتظر ساخت دنباله‌هایی برای این انیمیشن‌ها باشیم.

در مصاحبه اخیر تراویس نایت، مدیر استودیو لایکا، با Cartoon Brew، نایت درمورد سختی‌ها و چالش‌های ساخت یک انیمیشن در استودیویی با فضای کوچک و همچنین میل آن‌ها برای ساخت آثاری در سبک‌ها و ژانرهای مختلف صحبت کرد. یکی از جالب‌ترین بخش‌های این گفت‌وگو، درباره تنفر نایت از ساخت دنباله برای فیلم‌ است.

راه و رویکردی که ما در داستان‌های خود دنبال می‌کنیم، این است که ما هر انیمیشن را به عنوان با معناترین و بهترین تجربه زندگی شخصیت اصلی داستان تصور می‌کنیم. اگر شما با این دیدگاه نگاه کنید، به صورت خودکار دنباله آثار ضعیف‌تر از عنوان قبلی خواهد بود. به نوعی، این دنباله به دومین رویداد و تجربه مهم زندگی شخصیت اصلی داستان تبدیل خواهد شد. یا در هر حالت دوم، شما مجبور به یک اضافه کاری بیش‌ از حد و خنده‌دار برای نشان دادن و توجیه وجود این دنباله هستید. من علاقمند به این کار نیستم. من نمی‌خواهم آن کار را انجام بدهم و همچنین یک داستان را چندین بار روایت کنم. من می‌خواهم داستان‌های جدید و منحصر به فردی خلق کنم.

البته نایت در صحبت‌های خود به برخی از دنباله‌های موفق در سینما هم اشاره کرده است اما نظر کلی او درباره ساخت دنباله چندان خوشایند نیست. شاید این دلایلی باشد که همه ما به طور غریزی آن‌ها را درک کرده باشیم. با این وجود، تراویس نایت (Travis Knight) یک تعبیر بسیار جالب دیگر هم از این کار را می‌گوید. قطعاً یک فیلم یا انیمیشن باید مهم‌ترین لحضه‌های زندگی شخصیت اصلی داستان را نشان دهد. از جایی که استودیو لایکا تمرکز و توجه بسیاری به شخصیت‌های نوجوان و جوان در داستان دارد، می‌تواند برای آن‌ها دشوار باشد که بدون تضعیف شخصیت‌های بزرگسال کارولاین یا نورمن اثری را خلق کنند.

جدیدترین انیمیشن این استودیو، Kubo and the Two Strings «کوبو و دوتار»، در باکس آفیس این هفته رتبه چهارم را به دست آورد. البته برخلاف نقدهای مثبت فیلم و جلب نظر منتقدین، فروش این انیمیشن در هفته اول نسبت به آثار دیگر این استودیو چندان رضایت بخش نبوده است. با این حال، ممکن است در هفته‌های دیگر با افزایش سالن‌های اکران فیلم، فروش کوبو و دوتار افزایش پیدا کند. Kubo and the Two Strings «کوبو و دوتار» هم اکنون در سینماها درحال اکران است.

منبع: Screencrush

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • نگار says:

    دنباله سازی برای استاپ موشن بسیار پر هزینه و پر ریسک خواهد بود
    و در صورت عدم موفقیت ابروی نسخه اصلی رد میبره، لایکا کار درستی میکنه که دنباله نمیسازه