تریلر فیلم جدید Ready Player One دنیای واقعیت مجازی اسپیلبرگ را نشان می‌دهد

12 December 2017 - 23:30

تریلر جدید فیلم Ready Player One که ماجرای دنیای واقعیت مجازی و آینده محور است به کارگردانی استفن اسپیلبرگ (Steven Spielberg) منتشر شد. این فیلم اقتباسی از رمانی با همین نام، نوشته‌ی ارنست کلاین (Ernest Cline) است که در سال ۲۰۱۱ نوشته شده و وقایع آن در سال ۲۰۴۵ به وقوع می‌پیوندند و شهرت Tye Sheridan of Mud و X-Men: Apocalypse را داشته و قهرمان جوان آن واید اُون واتز می‌باشد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

در این فیلم بیشتر مردم روزشان را به دور از دنیای واقعی با بازی گردن در دنیای مجازی OASIS سپری می‌کنند. دنیای مجازی OASIS که توسط جیمز هالیدی ساخته شده، دنیایی دیجیتال است که از فرهنگ عامیانه‌ی گذشته آگاه بوده و پر از آیکون‌های فیلم، تلوزیون و بازی ویدئویی دهه ۸۰ و ۹۰ است. هالیدی قبل از مرگش بازی آخرش را برای بازیکنان OASIS به جا گذاشت، بازی پیدا کردن تخم مرغ عید پاک که برنده آن صاحب کل OASIS می‌شود و همچنین ثروت میلیارد دلاری هالیدی را به ارث خواهد برد.

کمپانی برادران وارنر تریلر جدیدی از اقتباس اسپیلبرگ منتشر کرده که هماننند تیزر کامیک کان سن‌دیگو Ready Player One تابستان امسال می‌باشد که پر از جلوه‌های بصری و جواهرات آیکون‌های گروه مشهور دهه ۸۰ و ۹۰ است که در OASIS قرار گرفته‌اند. این تریلر نگاه عمیق‌تری به مورد پیشین خود در داستان واید واتز دارد و رابطه او با بازیکن دیگر OASIS، سامانتا اولین کوک (الیویا کوک)، را نشان می‌دهد که با اسم کاربری‌اش، آرتمیس، مشهور است.

علاوه بر شریدان، کوک و ریلانس که بخاطر بازی در فیلم تاریخی Bridge of Spies ساخته‌ی اسپیلبرگ برنده جایزه اسکار شد و بعد در اقتباس روالد دال (Roald Dahl) با نام The BFG درخشید، بازیگران این فیلم عبارتند از: بن مندلسون (Ben Mendelsohn)، تی. جی. میلر (T. J. Miller)، سیمون پگ (Simon Pegg)، هانا جان-کامن (Hannah John-Kamen) و لتیتیا رایت (Letitia Wright) که نقش‌های فرعی یا اصلی را در این نسخه از OASIS بازی خواهند کرد.

نستالژی دهه ۸۰ و ۹۰ خیلی رایج‌تر از فرهنگ فعلی است که در تلوزیون یا سینما به نمایش در می‌آید. با اینکه منبع ایده‌های کلاین ماجرای فانتزی یا همان علمی تخیلی پسر جوانی است که سعی دارد به فرهنگ رایج تاریخی بپردازد، اسپیلبرگ خودش تمایل به لایه‌های بیشتری از داستان گویی در این فیلم دارد. ریلانس در بخش مربوط به خود نشان داده که کارگردان در انجام این کار و پیچیده کردن فیلم بسیار موفق عمل کرده است.

تریلر این فیلم‌ بیشتر روی عملکرد نوعی ماده مخدر و جلوه‌های بصری فیلم تمرکز کرده که از نظر تجاری معقول بنظر می‌رسد. با اینکه اسپیلبرگ ید طولایی در ساخت فیلم‌های مهیج و تفریحی دارد اما چند سالی است بیشتر به فیلم‌های تاریخی رو آورده است. لذا باید منتظر ماند و دید او چقدر در ساخت این‌ فیلم مانند دیگر فیلم‌های تاریخی‌اش موفق خواهد بود.

شما خوانندگان عزیز می‌توانید تریلر این فیلم را در قسمت زیر مشاهده کنید:

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.