برادران روسو و کارگردان فیلم IT در پی اقتباسی علمی-تخیلی از رمان The Electric State هستند

17 December 2017 - 11:19

کارگردان فیلم IT، اندی موچیتی (Andy Muschietti)‌ به همراه کارگردان‌های فیلم Avengers: Infinity War، آنتونی (Anthony) و جو (Joe) قرار است شروع به ساخت فیلمی علمی-تخیلی برمبنای کتاب The Electric State کنند. با ظهور فیلم‌‌های پر‌معنا و جدید در سبک علمی-تخیلی (همچون Arrival و Ex Machina و مجموعه تلویزیونی Black Mirror)، این سبک از فیلم به عرصه‌ی خلاقیت‌‌هایی جدید سوق پیدا می‌کند و این اندیشه در ذهن به وجود می‌آید که چه آینده‌ای در پس پرده‌ی فیلم‌های علمی-تخیلی وجود خواهد داشت. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

علاقه‌ی زیادی درباره‌ی اینکه چگونه اینترنت و دنیای مجازی می‌تواند تبدیل به سکنه‌ای برای ما در سال‌‌های آینده شود وجود دارد (یعنی طوری شود که ما بتوانیم شفافیت دنیای مجازی راه هر چه بیش‌تر در زندگیمان حس کنیم و در بطن زندگی ما وارد شود.) موضوعی که استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)‌ در فیلم Ready Player One (که در سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد) در جست‌و‌جوی آن خواهد بود. همان‌طور که اسپیلبرگ به رمان Ready Player One روح داده و قرار است آن را عرضه کند، تیم سازنده‌ی The Electric State نیز در پی زنده ساختن این رمان هستند.

به نقل از Deadline، استودیو برادران روسو (Russo Brothers)، صلاحیت کافی برای ساخت فیلم The Electric State را دارند و در حال مذاکرات لازم با اندی موچیتی هستند تا او و خواهرش باربارا موچیتی (Barbara Muschietti) را به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده فیلم در اختیار گیرند، آنتونی و جو نیز تهیه‌کنندگان این مجموعه هستند و مایک لاروکا (Mike Larocca) به عنوان مدیر اجرایی این فیلم در نظر گرفته شده است. کریستوفر مارکوس (Christopher Markus) و استفان مک‌فیلی (Stephen McFeely) که قبلا تجربه‌ی همکاری با برادران روسو را در فیلم‌‌های Captain America: The Winter Soldier و Captain America: Civil War به همراه Avengers: Infinity War و فیلم بی‌عنوان Avengers 4 داشته‌اند، قرار است که دست به قلم شوند و نمایش‌نامه این عنوان جدید را بنویسند.

رمان The Electric State اثری از سیمون استالنهاگ (Simon Stålenhag) است، کسی که تخصصش نوشتن رمان‌‌هایی مربوط به آینده است و بیش‌تر محیط‌های مدنظرش حومه‌‌های کشور سوئد است، البته که رویداد‌‌های رمان The Electric State مربوط به آمریکا است. ماجرای این رمان مربوط به اواخر سال ۱۹۹۷ است و داستان دختر نوجوان و روباتش را روایت می‌کند، رباتی که توسط سفری از دنیایی موازی وارد آمریکا شده، جایی که جامعه‌ی مصرف‌کنندگان تکنولوژی‌های پیشرفته رو به زوال می‌رود. برخلاف دیگر رمان‌های این سبک، این کتاب به روایت داستان توسط عکس‌هایی که توسط استالنهاگ خلق شده است، می‌پردازد.

ساخت فیلم Mamá توانست نامی نیک از اندی موچیتی در سبک فیلم‌های ترسناک به ارمغان بیاورد، همچنین او با اقتباسی از رمان استفان کینگ (Stephen King) فیلم IT را ساخت که توانست به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در سبک ترسناک و رده‌ی سنی R تبدیل شود و یکی از بهترین‌‌های ۲۰۱۷ شود. او در حال حاظر بر روی چندین پروژه کار می‌کند که از جمله‌ی آن‌ها IT: Chapter Two، سریال تلویزیونی Locke & Key و Robotech (فیلمی بر پایه انیمه‌ای قدیمی) است.

برادران روسو به علاوه بر این‌که بر روی ساخت سریال‌های مختلف تلویزیونی کار می‌کنند (برجسته‌ترین آن‌‌ها سریال Community)، در حال حاظر مشغول ساخت چهارمین عنوان Avengers از دنیای سینمایی مارول هستند و پیش از این دو مجموعه‌ی قبلی از فیلم‌‌های کاپیتان آمریکا را ساختند و فیلم Avengers: Infinity War که هنوز بر روی پرده‌ی نقره‌ای سینما نیامده است.

برادران روسو قبل از اینکه وارد انجام پروژه‌ای شوند به خوبی آن را برانداز می‌کنند. بعد از همکاری با مارول، برادران روسو توانستند توانایی خودشان را در عرصه فیلم‌های فانتزی-اکشن ثابت کنند، از آنجایی که فیلم The Electric State ترسناک نیست، مشتاقانه منتظریم تا ببینیم نحوه و خلاقیت موچیتی در ساخت فیلم‌های علمی-تخیلی چگونه است، سبکی که قبلا شاهد ساخت آن توسط او نبودیم.

منبع: Screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.