اگر قرارداد بین دیزنی و فاکس مسدود شود، چه خواهد شد؟

16 December 2017 - 22:32

اگر قرارداد شرکت فاکس و دیزنی مسدود شود، دیزنی باید ۲٫۵ میلیارد دلار خسارت پرداخت کند. شرکت والت دیزنی (Walt Disney) بیشتر دارایی‌های شرکت فاکس قرن بیست و یکم (۲۱st Century Fox) را به قیمت ۵۲٫۴ میلیارد دلار خرید و بزرگترین قرارداد تجاری در عرصه‌ی رسانه در این هفته به واقعیت پیوست. این در حالی است که بسیاری از ناظران جهان فیلم، جزئیات و اخبار این قرارداد را دنبال می‌کنند، که از جمله‌ی آن می‌توان به ترکیب شدن X-Men «مردان ایکس» با دنیای سینماتیک مارول اشاره کرد که در نتیجه‌ی آن دیزنی می‌تواند بسیاری ایده‌های منحصر به فرد به خرج دهد و دست به اقدامات جالبی بزند. برای آگاهی از جزئیات خبر، در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

این قرارداد که Fox News (اخبار فاکس)، برنامه‌های ورزشی و استودیو فاکس را در اختیار خانواده‌ی مورداچ (Murdoch) قرار می‌دهد، انتظار می‌رود که ظرف ۱۸ ماه، بسته شود. زیرا این موضوع باید توسط دولت آمریکا و همچنین اتحادیه‌ی اروپا تایید گردد. بنابراین، اگر این معامله از سوی این ارگان‌ها تایید نشود، آنوقت چه خواهد شد؟ این قسمت نیز در قرارداد نوشته شده است.

دیزنی موافقت کرد که در صورت لغو شدن این معامله توسط دولت، ۲٫۵ میلیارد دلار بعنوان خسارت به شرکت فاکس پرداخت کند. این خبر را Variety در روز پنج شنبه، گزارش کرد. هر دو طرف نیز موافقت کرده‌اند که ۱٫۵۲ میلیارد دلار دیگر را در صورت رد هر یک از طرفین به هر دلیلی ، به طور داوطلبانه  پرداخت کنند.

اما چرا امکان دارد که قرارداد مسدود گردد؟ اداره‌ی دادگستری، بعضا امکان ادغام شرکت‌هارا به دلیل عدم اعتماد، از آن‌ها صلب می‌کند و اغلب فشارهای سیاسی بر سر راه این معاملات وجود دارد. تثبیت رسانه‌ها چیزی است که بسیاری نگران آن هستند و قرارداد دیزنی و فاکس قطعا منجر به تحکیم بسیاری از مسائل خواهد شد.

در میان جزئیاتی که در این قرارداد وجود دارد می‌توان به واگذاری امتیاز X-Men و  Fantastic Four «چهار شگفت انگیز» و همچنین فرانچایز Avatar «آواتار» از جیمز کامرون (James Cameron) اشاره کرد. دیدن نتیجه‌ی این معامله جالب خواهد بود اما هواداران باید تا زمانی که این قرارداد به طور رسمی بسته شود، منتظر بمانند. این به آن معناست که رویای دیدن «انتقام جویان» در کنار «مردان ایکس» به این زودی‌ها میسر نخواهد شد اما می‌توان پیش بینی کرد کوین فیج (Kevin Feige) و شرکتش، برنامه‌های بزرگی برای این قرارداد در سر دارند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.