چرا کمپانی فاکس به دیزنی فروخته شد؟

19 December 2017 - 21:06

کمپانی فاکس از خرید اخیر دیزنی چه سودی می‌برد؟ کاملا مشخص است که دیزنی صرف نظر از مالکیت فرنچایزهای اصلی مانند X-Men و Avatar به چه چیزی دست می‌یابد. این کمپانی به مجموعه عظیمی از سریال‌های تلوزیونی و دیگر فیلم‌ها دست می‌یابد که با نتفلیکس در حال رقابت هستند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

بنابراین، با پیروزی دیزنی در این معامله، شاید برای خیلی‌ها این سوال پیش بیاید که فاکس چه سودی از این فروش می‌برد؟ قطعا این کمپانی به پول زیادی به میزان ۵۲ میلیارد دلار دست می‌یابد. اما چرا فاکس فرنچایزهای فوق‌العاده‌ای مانند The Simpsons، TheX-Files و Alien را واگذار کرد؟ در این میان هنوز اشاره‌ای بر بسیاری از شبکه‌های تلوزیونی فاکس مانند National Geographic و FX نداشته‌ایم.

برای درک بهتر دلیل فاکس از این کار، باید نگاهی بر این داشته باشید که دیزنی با این خرید به چه چیزی نرسیده است. فاکس کل بخش سرگرمی خود را به دیزنی فروخته اما فاکس نیوز و فاکس اسپورت وان را نگه داشته است. فاکس نیوز شبکه خبر کابلی است که رقیب اصلی CNN و MSNBC می‌باشد. فاکس اسپورت وان برگ برنده فاکس در مقابل ESPN دیزنی است، خبرگزاری برای تمام تماشاگران ورزشی، حرفه‌ای و دانشگاهی است در صورتی که ESPN اینگونه نیست. بنابراین چرا فاکس این دو بخش را نگه داشته است؟ این دو چه فرقی دارند؟ مثل همه چیز در هالیوود، پای پول در میان است.

فاکس نیوز و فاکس اسپورت وان بسیار پول ساز هستند و به منابع کمتری برای تولید نیاز داشته و هزینه کمتری نیاز دارند. آن‌ها سرمایه‌گذاری مطمئنی هستند. این نقطه مقابل فیلم‌های متنی است که همیشه ریسک بزرگی محسوب می‌شوند. بخش سرگرمی بیشتر از خبر و ورزش هزینه‌بر است و این احتمال نیز وجود دارد که برگشت بیشتری به سرمایه‌گذاری شبکه‌ای صورت گیرد.

روپرت مورداک (Rupert Murdoch) مالک فاکس می‌خواهد شرکت برند جدیدی از امتیازات باقی‌مانده‌اش راه‌اندازی کند که شامل استودیو قرعه‌کشی در Century City کالیفرنیا می‌باشد که دیزنی به آن هیچ نیازی ندارد.

قبل از اینکه هیچ کدام از این اتفاق‌ها بیفتند، این قرارداد باید توسط دیوان عدالت تایید می‌شد تا مشخص شود که دیزنی برای بدست آوردن این کمپانی رقیبانش را نمی‌خرد. این نگرانی درستی است در حالی‌که دیگر دستاوردهای دیزنی در سال‌های اخیر از جمله پیکسار، مارول و لوکاس‌فیلم به دیزنی این امکان را داده‌اند تا کنترل مجازی صنعت سرگرمی را داشته باشد.

همچنان چهار استودیوی اصلی هالیوود رقیبان اصلی دیزنی هستند: پارامونت، سونی، یونیورسال و برادران وارنر. دیزنی ممکن است یکی از بزرگترین و قدرتمندترین کمپانی‌های هالیوود است اما رقبای زیادی دارد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.