Dirk Gently’s Holistic Detective Agency بعد از دو فصل کنسل شد

20 December 2017 - 13:00

اگر شما طرفدار سریال‌های رازآلود غیرقابل پیش‌بینی هستید که در آن «همه چیز به هم پیوسته است» باید جایی به غیر از BBC America دنبال آن باشید زیرا این شبکه اعلام کرد که Dirk Gently’s Holistic Detective Agency «دفتر کارآگاهی کل‌گرای دیرک جنتلی» پس از دو فصل کنسل شده است. این خبر همزمان با پخش قسمت نهایی فصل دوم منتشر شد که قسمت آخر نه تنها به معمای دنیای فانتزی وندیمور پایان داد بلکه با چند آشکار سازی کوچک اما مهم بذر پیشرفت سریال برای فصل‌های بعد را کاشت. کنسل شدن سریال باعث می‌شود که طرفداران و سازندگان سریال چیزهای عالی زیادی را ناتمام رها کنند. در ادامه‌ با سینما گیمفا همراه باشید.

شبکه‌ی BBC America در بیانیه‌اش دلیل خاصی برای گرفتن این تصمیم نداد. اما به راحتی می‌توان گفت که تعداد بینندگان تاثیر بسزایی در این انتخاب داشت. با این که این سریال عجیب طرفداران باوفای خودش را دارد – همانطور که تمام سریال‌های عجیب در عصر اوج تلوزیزیون طرفداران خودشان را دارند – اما درمورد Dirk Gently’s Holistic Detective Agency «دفتر کارآگاهی کل‌گرای دیرک جنتلی» می‌توان گفت که از نظر رتبه‌بندی خوب نبود. طبق گفته‌ی شرکت نیِیلسن، قبل از قسمت آخر، فصل دوم کمتر از ۲۵۰ هزار بیننده برای هر قسمت داشت که حتی امروز، در عصر تماشای به درخواست (On Demand)، تصویر خوش بینانه‌ای ارائه نمی‌دهد. با این که BBC America سریال‌های کم بیننده‌ای مانند Orphan Black «ارفان بلک» را نگه داشته است اما Dirk Gently’s Holistic Detective Agency «دفتر کارآگاهی کل‌گرای دیرک جنتلی» مانند آن تحسین منتقدان (یا جوایز امی) را به دست نیاورد تا به عنوان دلیلی برای تمدید سریال باشند.

به گفته‌ی Deadline، شبکه‌ی BBC America با این تصمیم یک بیانیه منتشر کرد که به صورت زیر است:

ما به این سریال افتخار می‌کنیم و قدردان تیم عالی پشت این سریال از جمله مکس لندیس (Max Landis)، سموئل بارنت (Samuel Barnett)، الایجا وود (Elijah Wood) و همه و همه هستیم. یک مزیت بود که با گروه بااستعداد و پرشوری از نویسندگان، تهیه کنندگان و بازیگران در طول دو فصل کار کنیم. همچنین متشکریم از طرفدران پرذوقی که این دنیای عجیباً بدیع را قبول کردند.

«بدیع» یکی از راه‌هایی است که می‌توان جهانی که مکس لندیس از روی شخصیت‌های ساخته‌ی داگلس ادامز (Douglas Adams) ساخته است را تعریف کرد. Dirk Gently’s Holistic Detective Agency «دفتر کارآگاهی کل‌گرای دیرک جنتلی» هر چه نباشد عجیب و غریب بود و عناصر علمی تخیلی، ماوراطبیعی و برای اهداف فصل دو، فانتزی را در هم آمیخته بود. تمایل سریال به قبول کردن عناصر فانتزی در حالی که از یک دیدگاه شکاکانه نیز به آن نگاه می‌کرد، کم بودن تعداد بینندگان را عجیب‌تر می‌کند.

بدتر از همه پایان سریال هدف بزرگتر دیرک را فاش کرد و خط داستانی بزرگتری برای آینده سریال چید اما با کنسل شدن سریال همه این‌ها ناتمام خواهند ماند.

منبع: Screen Rant

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.