عنوان جدید فیلم کتاب جنگل، Mowgli است و خلاصه رسمی این فیلم منتشر شد

21 December 2017 - 21:00

اقتباس فیلم Jungle Book (کتاب جنگل) ساخته‌ی اندی سرکیس (Andy Serkis) دستخوش تغییراتی شده و نام آن به Mowgli تغییر یافته و خلاصه جدیدی از آن منتشر شده است. پروژه‌ای که Jungle Book: Origins نامیده شد، در تلاش برای ایجاد تمایز با کتاب جنگل ۲۰۱۶ است و عنوان جدیدی برای آن انتخاب شده است. همراه با تغییر نام این فیلم، قول داده شده این اقتباس لایو-اکشن ماجرای جدیدی را وارد داستان کلاسیک کند. با سینماگیمفا همراه باشید.

اخبار مربوط به کتاب جنگلِ سرکیس زمانی منتشر شدند که دیزنی تصمیم گرفت این انیمیشن را به لایو-اکشن تبدیل کند. بازسازی جان فاورو (Jon Favreau) مورد توجه و استقبال بی‌نظیری از نظر انتقادی و مالی قرار گرفت. کتاب جنگلِ دیزنی یکی از فیلم‌های برجسته سال ۲۰۱۶ است. موفقیت این فیلم باعث شد کتاب جنگلِ سرکیس بدون شک یکی از اولین فیلم‌های اصلی باشد که بازیگر آن کارگردانی هم می‌کند. استودیوی برادران وارنر از اقتباس سرکیس از داستان رادیارد کیپلینگ استقبال کرده است. این فیلم سعی کرده با تغییر عنوانش در مسیر جدیدی گام بگذارد هرچند خلاصه داستانش بسیار آشنا است. این خلاصه داستان که بعنوان بخشی از پیش پرده برادران وارنر منتشر شده، بدین گونه است:


با ترکیب لایو-اکشن و عملکرد موجود در فیلم، داستان درباره بچه‌ای با نام Mowgli (با بازی روهان چند) است که توسط گروهی از گرگ‌ها در جنگل‌های هند بزرگ شده‌است. درحالی‌که او قوانین جنگل را تحت سرپرستی خرسی به نام بالو (با بازی اندی سرکیس) و پلنگی با نام باگرا (با بازی کریستت بیل) یاد می‌گیرد و توسط حیوانات جنگل بعنوان یکی از خودشان، پذیرفته می‌شود. همه حیوانات او را می‌پذیرند جز یکی: ببر ترسناکی به نام شر خان (با بازی بندیکت کامبرباچ). اما ممکن است خطرات دیگری جنگل را تهدید کند و موگلی با خاستگاه‌های انسانی‌اش مواجه می‌شود. دیگر شخصیت‌های حیوانی داستان عبارتند از: کا، مار جنگل، (با بازی کیت بلانشت)، رهبر گروه گرگ‌ها، آکلا (با بازی پیتر مولان)، کفتار، تاباقی، (با بازی تام هولاندر)، نیشا، گرگ ماده، (با بازی ناومی هریس)، که موگلی را از بچگی به سرپرستی قبول کرد؛ جفت نیشا، ویهان (با بازی ادی مارسان) و برادر گرگ موگلی (با بازی جک رینور).

با اینکه خلاصه داسنان خیلی شبیه هر دو فیلم دیزنی است، بخش‌های جالبی هم وجود دارند که داستان را کمی متفاوت می‌کند. مصاحبه‌هایی که قبلا پیرامون این فیلم انجام شده بودند حاکی از آن بود که این کتاب جنگل اقتباس وفاداری داستان اصلی دیزنی است. هرچند در داستان اصلی کیپلینگ، تاباقی، شخصیت تام هالندر، یک شغال است. در انیمیشن دیزنی او به کفتار تبدیل شد. این تغییری است که فیلم موگلی بدان وفادار مانده است. اگرچه جالبترین تغییر این است که هیچ شخصیتی به نام نیشا و ویهان در کتاب جنگلِ کیپلینگ نداریم. موگلی همانند فیلم دیزنی، توسط دو گرگ به نام‌های راکشا و آکلا بزرگ شده است.

تغییر اسم‌ها و تغییر نسل حیوانی، تغییرات نسبتا سطحی هستند. اما چون شخصیت‌های دیزنی همان نام‌های آمده در کتاب کیپلینگ‌را دارند، به این معنی نیست که همانگونه عمل می‌کنند. دیزنی بخاطر داستان‌های اصیل و مستند و دوست‌دار خانواده بودنشان، مشهور است. متن اصلی کیپلینگ کمی تیره و تاریک‌تر است. احتمالا این لحن اصلی موگلی خواهد بود.

این لحن تیره و تاریک یکی از وعده‌های خلاصه داستان است. همان‌طور که از اسم فیلم پیداست، این فیلم بیشتر زندگی این کودک و رابطه‌اش با انسانیت را نشان می‌دهد. فیلم‌های دیزنی به دنبال این بُعد از زندگی هستند و بخش‌های خشونت‌آمیز نیز دارند. اگر Mowgli ساخته‌ی سرکیس بدین صورت باشد، این بزرگترین جدایی از نسخه‌های دیزنی است. اصلی‌ترین جذبه این فیلم‌ها همیشه حیوانات بوده‌اند. بنابراین، این در صورتی جالب خواهد بود که مخاطبین به تیرگی فیلم واکنش نشان دهند.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.