علت این‌که هیو جکمن تصمیم به توقف بازی در نقش ولورین گرفت

29 December 2017 - 12:22

هیو جکمن (Hugh Jackman)، بعد از نصیحت‌های جری ساینفلد (Jerry Seinfeld) تصمیم گرفت تا از نقش ولورین (Wolverine) خارج شود و دیگر به ایفای این نقش نپردازد. بعد از ۱۷ سال و بازی در نه فیلم، برای طرفداران آسان نیست که با جکمن به عنوان این شخصیت خشن، دوست‌دار سیگار و جهش‌یافته، خداحافظی کنند. ولی جکمن بر این موضوع پایبند است که این نقش را ترک کند، و حتی او پیشنهاد داده است که بازیگر سینمای بالیوود، یعنی شاهرخ خان (Shah Rukh Khan) این نقش را پس از او ایفا کند. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید تا بیشتر به بررسی علل خروج هیو جکمن از این نقش بپردازیم.

این احتمال وجود داشت که اگر شخصیت ولورین قرار بود تا به گروه انتقام‌جویان (Avengers) بپیوندد، جکمن تصمیم خودش را عوض کند، ولی زمانی‌که جکمن این تصمیم را گرفت این گزینه اصلا مطرح نبود. اکنون او می‌گوید که در انتظار دیدن بازیگر بعدی است که قرار است تا این فرصت را پیدا کند که پنجه‌های مخصوص ولورین را دریافت کند و آن‌ها را بپوشد. او همچنین درباره این موضوع شوخی کرد و گفت که ممکن است در یک فیلم موزیکال، دوباره به این نقش بازگردد. ولی مشخص است که جکمن مطمئنا تصمیم گرفته است که از این نقش بگذرد و به سطح بالاتری برسد، حتی با وجود این‌که فیلم Logan «لوگان» با تحسین بالایی روبه‌رو شده است و به‌نظر می‌رسد که استودیو مارول (Marvel) نیز قصد دارد تا این فیلم را به مراسم اسکار بفرستد؛ درحالی‌که برای یک فیلم که بر اساس کتاب‌های مصور ساخته می‌شود این اتفاق کمی عجیب و نادر است.

اکنون هیو جکمن دلایل خودش برای تصمیم به پایان رساندن این جایگاه طولانی خودش در این چند سال را اعلام کرده است. او در مصاحبه با پایگاه خبری وریتی (Variety)، داستانی تعریف کرد از زمانی که با دوستش، یعنی جری ساینفلد درحال شام خوردن بود و از این کمدین پرسید که چگونه او تصمیم گرفت که کار کمدی و موفق خودش را بعد از مدت‌ها به پایان برساند. ساینفلد به جکمن پیشنهاد کرد که “مهمانی را قبل از اینکه خیلی دیر بشود، ترک کن” و همچنین عقیده دارد که انرژی خلاقیت جکمن هنوز می‌تواند که او را در پروژه بعدی‌اش نیز به سمت موفقیت بکشاند . صبح روز بعد، جکمن تشویق شده بود تا تصمیم بگیرد که فیلم لوگان آخرین فیلمش به عنوان شخصیت ولورین باشد.

خیلی سخت است تا زمانی را به یاد بیاورید که جکمن در آمریکا به شهرت نرسیده بود. او اکنون برای دو دهه است که در سینمای هالیوود نقش یک مرد کلیدی و راهبردی را ایفا می‌کند و در تئاتر برادوی (Broadway) بر روی صحنه می‌رود و همچنین تاکنون میزبان دو مراسم اسکار (Oscar) و مراسم تونی (Tony) بوده است. وقتی که برای اولین بار به او پیشنهاد شد که در نقش یکی از شخصیت‌های کتاب‌های مصور ایفای نقش کند، او نقش خودش را از دوگری اسکات (Dougray Scott) دریافت کرد و ادامه دهنده‌ی راه او بود. مخاطبان مطمئن نبودند که یک بازیگر ناشناخته استرالیایی بتواند از پس ایفای این نقش بربیابد، ولی فیلم X-men «مردان ایکس» توانست جکمن را تقریبا یک شبه به یک ستاره بزرگ تبدیل کند. در حقیقت این مهربانی اسکات با جکمن زمانی که میخواست نقشش را به او تحویل دهد، موجب شده است تا جکمن نیز اکنون با بازیگر بعدی که قرار است تا این نقش را ایفا کند مهربان باشد.

اگرچه ممکن است کمی سخت باشد که ببینیم یک بازیگر دیگر قرار است تا نقش ولورین را به جای جکمن ایفا کند، ولی این واضح است که جکمن از این بابت مطمئن است که تصمیم درستی گرفته است تا بعد از فیلم Logan دیگر نقش شخصیت ولورین را ایفا نکند. همچنین خیلی سخت است تا درباره این موضوع بحث کنیم که آیا جکمن در پروژه‌های آینده‌ی خودش نیز به موفقیتی مانند موفقیتش در شخصیت ولورین خواهد رسید یا خیر.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.