کنت برانا خواهان یک دنیای سینمایی آگاتا کریستی است

29 December 2017 - 14:00

بعد از ساخت Murder on the Orient Express «قتل در قطار سریع‌السیر شرق»، کنت برانا (Kenneth Branagh) از ایده‌ی ساخت یک دنیای سینمایی اشتراکی با شخصیت‌های بیشتری از آگاتا کریستی (Agatha Christie) حمایت کرده است. در حال حاضر او برای ساخت یک دنباله برای ادامه تحقیقات کاراگاه سیبیلو، هرکول پوآرو، انتخاب شده است، ولی با بازتاب بازخوردهای مثبت و فروش خوب فیلم، بیان کرد که برای ساخت یک دنیای سینمایی آماده است، البته اگر فاکس قرن بیستم علاقه‌مند باشد. در ادامه با سینما‌گیمفا همراه باشید.

Murder on the Orient Express «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» در اوایل نوامبر به سینماها آمد و از آن موقع به فروش جهانی ۳۱۱ میلیون دلار در مقابل بودجه‌ی ۵۵ میلیون دلاری‌اش دست یافته است. این فیلم، اجرای خوب برانا در نقش پوآرو را با جمعی بازیگران ستاره‌ای به خوبی تلفیق می‌کند که بازیگران فیلم شامل دیزی ریدلی (Daisy Ridley)، میشل فایفر (Michelle Pfeiffer)،  جاش گد (Josh Gad)، جانی دپ (Johnny Depp) و خیلی‌ افراد دیگر است. برانا به منبع اصلی وفادار مانده اما کمی چاشنی جلوه‌ها و اجراهای گران قیمت را به آن اضافه کرده است. موفقیت Murder on the Orient Express «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» باعث شد به ساخت دنباله‌ی فیلم چراغ سبز بدهند و Death on the Nile «مرگ در نیل» در حال حاضر در مرحله پیش تولید قرار داد است.

برانا از آن موقع در مصاحبات مختلف اشاراتی به آینده این سری می‌کند. به گزارش AP News، او از ایده‌‌ی یک جهان اشتراکی که شخصیت‌های آگاتا کریستی می‌توانند با هم دیدار داشته باشند حمایت کرد. او گفت:

به نظرم احتمالاتی وجود دارد، اینطور نیست؟ با ۶۶ کتاب و داستان کوتاه و نمایشنامه‌ها، او (آگاتا کریستی) – او معمولا افراد را در کتاب‌هایش کنار هم می‌آورد، خیلی طبیعی – او از آن لذت می‌برد. شما حس می‌کنید که انگار یک دنیا وجود دارد – درست مانند دیکنر، دنیایی است که او ساخته است – افراد مشخصی در دنیای او زندگی می‌کردند – این کار به نظرم احتمالش واقعی است.

با این که فاکس قرن بیستم برنامه‌ای برای آینده‌ی سری معرفی نکرده است، برانا در آخر گفت که «شرط می‌بندم که در مورد آن فکر کرده‌اند.»

کریستی ساخته‌های ادبی زیادی دارد که احتمالا می‌توانند در برداشت‌های سینمایی بعدی حضور داشته باشند. مشهورترین آن‌ها خانم مارپل سالخورده است که بازیگرانی مانند مارگارت راترفورد (Margaret Rutherford) و آنجلا لنزبری (Angela Lansbury) نقش او را بازی کرده‌اند. اما شخصیت‌های دیگری مانند تامی و توپنس یا پارکر پاین وجود داردند که در داستان‌های کوتاه‌تر حضور داشته‌اند. کانال‌های تلویزیونی بریتانیایی به خصوص، به موفقیت خوبی با سریال‌هایی از این شخصیت‌ها دست یافته‌اند. پس با معرفی دوباره پوآرو به جامعه و انتشار Death on the Nile «مرگ در نیل»، دلیلی وجود ندارد که کاراگاه‌های کمتر شناخته شده نیز در فیلم‌های آتی حضور نداشته باشند.

البته این را باید گفت که – به غیر از مارول – دنیا‌های سینمایی اشتراکی ساختشان به طور مطلوب و خلاقانه سخت است و مشکلاتی که گریبانگیر دنیای سینمایی تاریک است احتمالا باعث می‌شود بعضی از استودیوها از عملی کردن این ایده خودداری کنند. محتمل است که به جز پوآرو و مارپل بیشتر کارکترهای دیگر کریستی برای مخاطبان ناآشنا باشند و باید با احتیاط معرفی شوند. با این حال دنیای سینمایی اشتراکی احتمالی است که می‌‌تواند در فیلم‌های آینده مورد بررسی قرار بگیرد و ساخت آن به احتمال زیاد به بازخوردهای Death on the Nile «مرگ در نیل» بستگی خواهد داشت. همچنین با کارکردن برانا بر روی Artemis Fowl (آرتمیس فاول)، فیلم بعدی پوآرو با کمی فاصله زمانی به دست ما خواهد رسید.

منبع:  Screen Rant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.