تام هاردی مهمترین شخص در فصل چهارم Peaky Blinders

30 December 2017 - 16:56

تام هاردی (Tom Hardy) هنرپیشه‌ای است که این استعداد را دارد که حتی یک نقش کوچک را به یک نقش بزرگ تبدیل کند – برای مثال نقش‌های او در Dunkirk «دانکیرک» و Inception «تلقین» را در نظر بگیرید – او فردی مناسب برای نقش اصلی است که فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند Mad Max: Fury Road «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» و Taboo «تابو» ساخته‌ی FX و Venom «ونوم» که در آینده منتشر خواهد شد گواهی بر این هستند. چیزی که غالبا در مورد هاردی صادق است این است که نقش‌هایی که او بازی می‌کند جالب هستند شاید جالب‌تر از شخصیتی که در کنارش بازی می‌کند. در ادامه با سینما‌گیمفا همراه باشید.

به زبانی دیگر، هاردی قابل پیش‌بینی بودن هنرپیشه‌های مرد اصلی را با انتخاب‌های عجیبش پشت سر گذاشته است. وقتی همه به راست می‌روند او به چپ می‌رود و این عدم قابلیت برای شناسایی حرکت بعدی او نقش‌هایش را دلچسب‌تر کرده است. یکی از نقش‌های کوچک او که بزرگتر شده است نقش آلفی سولومانز در درام خشن Peaky Blinders «پیکی بلایندرز» ساخته‌ی استیون نایت (Steven Knight) است. اهمیت این نقش از اول غیرقابل چشم پوشی بود زیرا نایت، یک فیلمنامه‌نویس و فیلمساز مشهور، قبلا با هاردی در چند موقعیت مختلف همکاری داشته است. این همکاری را می‌توان به همکاری بین مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) و رابرت دنیرو (Robert De Niro) یا اخیرا لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) تشبیه کرد. نایت نویسنده‌ی اصلی در سریال Taboo «تابو» است و همچنین در Locke «لاک»، که تقریبا کل فیلم داخل یک ماشین که هاردی آن را می‌راند اتفاق می‌افتد، با هاردی همکاری داشته است.

در حالی که Locke «لاک» نمایش استعدادهای هاردی جدا از هیکل و اندامش بود اما نقش سولومانز به فیزیک او تکیه می‌کند البته طبیعتا نه به گونه‌ای که انتظار می‌رود. تقریبا مانند هرکسی در Peaky Blinders «پیکی بلایندرز»، آلفی نیز با کارهای خلاف زندگی خود را می‌گذراند و هاردی یک هیکل باابهتی را در نقش یک سردسته‌ی خلافکار یهودی به رخ می‌کشد که اندامش عصبانی شدن‌های ناگهانی‌اش را نگران‌کننده‌تر می‌کند.

شخصیت هاردی از فصل دو در سریال حضور دارد و غالبا دلیل اتفاق افتادن چند صحنه‌ی بیاد ماندنی است. او همیشه رابطه‌ی ستیزه جویانه با توماس شلبی، با بازی سیلیان مورفی (Cillian Murphy)، داشته است. اما در فصل چهارم به بالای لیست دشمنان خانواده‌ی شلبی دست می‌یابد اما در قسمت آخر فصل چهار به دیدار پروردگارش می‌رود. طبق معمول هاردی فقط با چند دقیقه حضور کل فصل را ازآن خود می‌کند برای همین این افتخار را بدست می‌آورد که مهمترین فرد فصل چهارم Peaky Blinders «پیکی بلایندرز» باشد و این هم دلیلش:

آلفی بهترین دیالوگ‌ها را دارد که بیشترشان تقریبا زیرلبی گفته می‌شود که مناسب هاردی است. برای مثال در فصل دو دیالوگی بود که به تامی گفت «من هم مشکل شخصی با یک ایتالیایی داشتم، صورتش را به یک چاله فشار دادم و یک میخ شش اینچی را به دماغ لعنتی‌اش فرو کردم و با تخته جاش انداختم. اسطوره‌ای بود رفیق.»

در فصل چهار نیز او چند مونولوگ به یاد ماندنی دارد که به آخرین حرف‌هایش تبدیل شد. بعضی از دیالوگ‌های او نیز در خطاب به مورفی است که در قسمت Dangerous «خطرناک» آلفی خطاب به توماس می‌گوید «واقعیت این است که تامی، تو قراره به زودی بمیری و سارهات چشم‌های آبی‌ات را در خواهند آورد و زاغچه‌هایت طلاها و مدال‌هایت را خواهند دزدید و به زودی طوری خواهد شد که انگار وجود نداشتی.»

اما نایت، آلفی را فقط در مقابل تامی قرار نمی‌دهد بلکه با افراد دیگری نیز درگیری لفظی دارد و حتی به صورت افراد بسیار خطرناک توهین می‌کند اما به علت نیازی که به او دارند، وی به راحتی راهش را می‌کشد و می‌رود.

منبع: Screen Rant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • امیر حاجی‌زاده says:

    “… اما نقش سولومانز به فیزیک او تکیه می‌کند..” oO واقعا؟!؟
    فصل سوم پیکی بلایندرز همچنان بهترین فصل سریال هست. در فصل چهارم نزول و افت سریال رو شاهد بودیم، درواقع یکی از نقاط ضعف این فصل حذف شخصیت های مهم( الفی و لوکا) و در ادامه عدم حضورشون در آینده سریال بود..

    پ.ن| سردبیر عنایت کن به کاتبان سینماگیمفا که نقد سریال رو بنویسند بعد از ۴ سال و اندی..

    • محمد زمانی says:

      :D
      در صورت امکان نقد این سریال هم بر روی سایت میره. هر چند یکی از اعضای تیم که سریال رو مشاهده کرده بود، برای نوشتن این نقد همکاری نکرد :D