سوفی ترنر ادعا کرده که سری جدید مردان ایکس در ژانر ابرقهرمانی انقلاب می‌کند

1 January 2018 - 13:33

سوفی ترنر (Sophie Turner) این اطمینان را به طرفداران داده که X-Men: Dark Phoenix فیلم عمیقا احساسی خواهد بود که ژانر ابرقهرمانی را دگرگون خواهد ساخت. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

فیلم (X-Men: Apocalypse (۲۰۱۶ جای شکی برای طرفداران باقی نگذاشته که فرنچایز مردان ایکس به کجا خواهد رسید. این فیلم صحنه دراماتیکی را نشان می‌دهد که جین (سوفی ترنر) هیچوقت مثل قبل نبوده است. در میان پیش‌گویی‌هایی که از دنیای در حال سوختن در آتش به عمل آمده، جین هاله‌ نورانی فونیکس را نشان می‌دهد. وقتی فاکس اعلام کرد که سری بعدی مردان ایکس عنوان X-Men: Dark Phoenix دارد، عده کمی از طرفداران تعجب کردند.

ترنر در مصاحبه‌ با Empire، این اطمینان را به طرفداران سری فیلم‌های مردان ایکس داده که این فیلم بسیار قدرتمند خواهد بود. او قول درام تاریک و شجاعانه‌ای را داده که در این فرنچایز دیده می‌شود. وی اظهار داشته:

ما این فیلم را دگرگون می‌کنیم. می‌خواستیم یک ژانر جدیدی از فیلم ابرقهرمانی خلق کنیم.

طی دو سال گذشته، فاکس در حال انجام آزمایش روی فرنچایز مردان ایکس بوده است. موفقیت بی‌نظیر Deadpool، و به دنبال آن Logan، باعث شده فاکس این ایده‌ی ژانر ابرقهرمانی را رد کند. ددپول بجای اینکه فیلم کلاسیک ابرقهرمانی باشد بیشتر کمدی نامرغوبی بود، در حالی‌که لوگان فیلم وسترن خشن و خونینی بود. قرار است فیلم New Mutants (جهش‌یافته‌های جدید) در سال بعد، فرنچایز ابرقهرمانانه وحشتناکی را به راه اندازد.

نظرات ترنر حاکی از این هستند که حتی فیلم‌های تجاری مردان ایکس نیز شیوه‌ی تجربی را در پیش گرفته‌اند. این استراتژی خطرناکی است، در حالی‌که فیلم‌های تجاری همچون Dark Phoenix بودجه بیشتری نسبت به اسپین‌آف‌های فاکس خواهند داشت. این فیلم‌های تجاری بازیگران برجسته‌ای در اختیار می‌گیرند و دامنه وسیعی از قدرت‌ها را دارند که نیازمند CGI گران قیمتی هستند. آخرین فیلم تجاری، Apocalypse، بودجه ۱۷۸ میلیون دلاری داشت. این برخلاف بودجه‌ی ۵۸ میلیون دلاری ددپول و ۹۷ میلیون دلاری لوگان است و به راحتی می‌توان فهمید که چرا اسپین‌آف‌های ارزان‌تر معمولا فیلم‌های آزمایشی هستند.

از نظر ترنر، این فیلم توسط سیمون کینبرگ (Simon Kinberg) معنی پیدا کرده است.

سیمون سالهاست که مغز متفکر مردان ایکس است و این خیلی هیجان داره که حس کنی یکی از خودتون بلند میشه و سکان کار را بدست میگیره و اون رو طوری کارگردانی میکنه که می‌بینه. باید بگم که او یکی از بهترین کارگردانایی است که تا حالا باهاش کار کردم. او خیلی احساسی و یاری دهنده است.

طرفداران همیشه واکنش مختلفی به فرنچایز مردان ایکس داشته‌اند. با اینکه ترنر به کینبرگ اطمینان دارد، خیلی از طرفداران مردد هستند. اگر قرار باشد داستانی تاریک باشد، داستان Dark Phoenix است. در این مجموعه جین کنترل قدرتش را از دست می‌دهد و کل جهان را نابود می‌کند. این باعث می‌شود خوانندگان کتاب‌های کامیک با این واقعیت مواجه شوند که یکی از مردان ایکس به شکل وحشتناکی از چشم می‌افتد.
ترنر در ادامه به Empire گفت:

من همش به سیمون می‌گفتم، آخیش، تموم شد. حالا فقط یکی دیگه مونده و بازم هفت تا صحنه‌ی احساسی بزرگ دیگه می‌موند. (با خنده) این یه چالش واقعی بود.

این دومین باری است که فاکس از مجموعه Dark Phoenix برای فیلم‌هایش الهام گرفته است. (X-Men: The Last Stand (۲۰۰۶ نتوانست توجه طرفداران را به خود جلب کند و پیچیدگی احساسی کتاب کامیک اصلی را از دست داد. حرف‌های ترنر حاکی از این هستند که فاکس درس‌های مهمی از این تجربه گرفته و باید اینبار منتظر داستان احساسی باشیم‌. این ادعا که Dark Phoenix به گونه‌ای ژانر ابرقهرمانی را دگرگون می‌سازد، جالب است و باعث موفقیت فیلم می‌شود. تنها زمان مشخص می‌کند این فیلم چقدر با ادعایی که شده مطابقت دارد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.