دلیل غیبت دو فیلم «سراسر شب» و «جن زیبا» در جشنواره فجر سی و ششم چیست

2 January 2018 - 13:00

سیدجمال ساداتیان عضو هیات انتخاب جشنواره فجر سی و ششم درباره شیوه گزینش فیلم‌ها در جشنواره و غیبت برخی آثار توضیح داده است. به گفته او «جن زیبا» برای هیات انتخاب به نمایش درنیامد و فیلم «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن با فاصله کمی رای لازم را به دست نیاورد.

ساداتیان درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها گفت:

«فیلم‌هایی که برای حضور در جشنواره فجر معرفی می‌شوند، ثمره یک سال تلاش و تفکر کارگردانان ما است. ما انتظار داشتیم و تمایل بسیار زیادی داشتیم تمام فیلم‌هایی که قرار بود حضور پیدا کنند فرم جشنواره را پر می‌کردند و در این رویداد مهم حضور پیدا می‌کردند. به هر حال همه این فیلم‌هایی که حضور پیدا کرده‌اند به عقیده من قابل قبول بوده‌اند. قطعا نسبت به یک سال گذشته پیشرفت محسوسی داشته‌ایم. سعی کرده‌ایم که از تمام حوزه‌ها و گونه‌های سینمایی در جشنواره فیلم داشته باشیم.»

او درباره انتخاب نشدن فیلم «سراسر شب » توضیح داد:

«بعضی فیلم‌ها فاصله بسیاری با بقیه داشتند. فیلم آقای موتمن البته با فاصله کمی مجوز حضور در بخش مسابقه را از دست داد. بسیاری ازفیلم‌ها از لحاظ موضوعی و داستانی شبیه هم بودند که باز هم این موضوع کار ما را بسیار سخت می‌کرد. ببینید معدل یک فرد ۱۸ است و فرد دیگری که معدل ۱۸٫۵ را کسب می کند قطعا موفق‌تر خواهد بود. البته معدل ۱۸ هم بسیار خوب است. بسیاری از فیلم‌ها به هم نزدیک بودند. انتخاب ۲۲ فیلم بسیار مشکل بوده است. باز هم می گویم کارهای شبیه هم بسیار زیاد بود.»

این تهیه‌کننده درباره انتخاب نشدن فیلم بایرام فضلی هم اعلام کرد:

«فیلم «جن زیبا» اصلا نمایش داده نشد. یعنی اعضای هیات انتخاب اصلا این فیلم را ندیدند. ظاهرا آماده نبوده است.»

عضو هیات انتخاب جشنواره سی وششم درباره تعداد آثار فیلم اولی‌ها گفت:

«اکنون در بین ۲۰ فیلم بلند داستانی سه فیلم اولی حضور دارند. بسیاری از فیلم اولی‌ها معتقد بودند که می‌توانند و تمایل دارند که با فیلمسازان برجسته و با تجربه رقابت کنند، به همین دلیل هم این شرایط فراهم شد که آن‌ها بتوانند در شرایط مساوی با کارگردانان بزرگ به رقابت بپردازند. اکنون نیز کل ثمره یک ساله سینمای ایران قرار است که در جشنواره حضور پیدا کند. حالا این فیلم‌ها می‌توانند برای فیلم اولی‌ها باشند یا برای سینماگران باتجربه! خوشبختانه امسال سه کارگردان اولی در این جمع حضور دارند. بحث سهمیه نیست موضوع کیفیت است که این سه فیلم شایسته حضور بودند.»

منبع: آی‌سینما

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.