افزایش یک درصدی تماشاگران سینما در پاییز ۹۶ نسبت به سال گذشته

3 January 2018 - 18:00

امروز آماری منتشر شده که میزان فروش و مخاطبان فیلم‌های سینمایی در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. در این آمار آمده که مخاطبان فیلم‌های پاییز امسال، نسبت به پارسال، رشد یک درصدی داشته است. البته در این آمار به افزایش فروش ۱۸ درصدی سینماهای ایران نسب به پاییز سال گذشته هم اشاره شده است. اما یکی دیگر از نکات این آمار به افزایش تعداد سالن‌های فعال با سیستم مکانیزه باز می‌گردد. در سال‌های گذشته موضوع اختلاف فروش اعلام شده از سوی پخش کنندگان فیلم‌های سینمایی با آن فروشی که در سایت سینماتیکت منتشر می‌شود، حواشی بسیاری به وجود آورده بود.

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی در تحقیقی به مقایسه گیشه پاییزی سینما در سال‌های ۹۶ و ۹۵ پرداخته که در این تحقیق مشخص شد که گیشه پاییز ۹۶ با تعداد ۴ میلیون و ۹۳۹ هزار ۷۵۰ نفر تماشاگر نسبت به گیشه پاییز ۹۵ با ۴ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۳۵۰ نفر دارای رشد یک درصدی تعداد تماشاگر بوده است.

همچنین در این تحقیق گیشه سینما در پاییز ۹۶ با مجموع فروش ۳۸ میلیارد و ۲۵۹ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان نسبت به گیشه سینما در پاییز ۹۵ با ۳۲ میلیارد و ۴۳۶ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان شاهد رشد ۱۸ درصدی در میزان فروش بوده است.

سازمان سینمایی درحالی از افزایش ۱۸ درصدی فروش فیلم‌های سینمایی نسبت به پاییز سال گذشته خبر می‌دهد که نسبت با پارسال قیمت بلیت‌ سالن‌های سینمایی نزدیک به ۲۰ درصد افزایش داشته است.

براساس این تحقیق، تعداد سالن های فعال با سیستم مکانیزه در پاییز سال ۹۶ با مجموع ۳۵۶ سالن نسبت به ۲۹۵ سالن در پاییز ۹۵، رشد ۲۱ درصدی نسبت به پاییز سال گذشته داشته است. با توجه به افزایش سالن‌های مکانیزه کشور نسبت به سال گذشته، از این به بعد می‌بایست فروشی که پخش‌نندگان ارائه می‌دهد اختلاف بسیار کمتری نسبت به آن‌چه در سایت سینما تیکت اعلام می‌شود داشته باشد.

همچنین تعداد صندلی در پاییز سال ۹۶ دارای رشد ۱۳ درصدی نسبت به پاییز سال گذشته بوده و نرخ متوسط بلیت نیز در پاییز سال ۹۶ دارای رشد ۱۶ درصدی نسبت به پاییز سال گذشته و متوسط فروش هر صندلی در پاییز ۹۶ حدود ۴ درصد افزایش نسبت به پاییز سال ۹۵ داشته است.

منبع: آی‌سینما

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.