گرت ادواردز درباره‌ی معنی Rogue One توضیح می‌دهد

24 August 2016 - 16:00

نام‌های سری فیلم‌های جنگ ستارگان همیشه نسبتا سر راست انتخاب شده‌اند. The Empire Strikes «حمله‌ی امپراطوری» اشاره به حمله‌ی نیروهای امپراطوری به ارتش شورشی بعد از نابودی دث استار (Death Star) دارد.  The Force Awakens بر این تاکید دارد که ری (Rey) به قدرت های خودش پی می‌برد و با نیرو هماهنگ می‌شود. به طور خلاصه می‌شود گفت که معمولاً بین داستان فیلم‌های جنگ ستارگان و نام آن‌ها همبستگی وجود دارد، ولی این مورد درباره‌ی فیلم  Rogue One: A Star Wars Story صدق نمی‌کند. در ادمه با سینماگیمفا همراه باشید.

مدتی است که طرفداران در پی این هستند که معنی Rogue One پیدا کنند؛ طرفدران می‌دانند که ارتش شورشی جزئی از بازی مجبوب Star Wars: Rogue Squadron بود و ارتش شورشی از اسم رمز Rogue در نبرد هاث در امپراطوری (Battle of Hoth in Empire) استفاده می‌کرد. گرت ادواردز (Gareth Edwards)، کارگردان فیلم، در توضیحات خود مربوط به اسم Rogue One بیان کرد که این اسم بنا به نحوه‌ی دیگاه افراد به آن می‌تواند مفهوم‌های متفاوتی داشته باشد.

در مصاحبه ادواردز با مجله‌ی امپایر، او درباره‌ی معنی Rogue One توضیح داد و به موضوعی اشاره کرد که کمتر فردی به آن توجه کرده بود و این موضوع، خط داستانی جدای آن از دیگر فیلم های جنگ ستارگان است.

من در این مورد فکر می‌کردم؛ واقعاً Rogue One به چه معنی می‌توانست باشد. اعلاوه بر اینکه تا حدی اسم رمز نظامی است، ولی این فیلم نه مربوط به فیلم‌های اصلی است نه مربوط به داستان آناکین اسکایواکر (anakin skywalker) است؛ پس یک عنوان سرکش به حساب می‌آید(یکی از معانی کلمه‌ی Rogue، سرکش است).

rogue-one-star-wars-felicity-jones-diego-luna

این نقطه نظر کاملا جدید است و بسیاری از طرفدارن حتی به آن فکر نکرده‌اند. این فیلم می‌تواند مسیری جدیدی برای شرکت فیلم لوکاس (Lucasfilm) باز کند و نشان دهد که فیلم‌های لایو اکشن جنگ ستارگان می‌توانند از حماسه‌ی خانوانده اسکایواکر مستقل باشند. Rogue One در بین هشت فیلم اصلی منتشر شده حضوری سرکش دارد و داستانی کاملا جدا را روایت می‌کند.

یکی دیگر اشارات Rogue One میتواند به گروهی از شورشی‌ها باشد که پای خود را از محدوده‌ی شورشی‌ها فراتر بردند و قصد داشتند به تنهایی امپراطوری را نابود کنند. همچنین Rogue One می‌تواند به خوبی شخصیت جین ارسو (Jyn Erso) تعریف کند. مقداری از گذشته‌ی سخت جین ارسو در تریلرهای منشتر شده از فیلم به نمایش در آمده است که نشان می‌دهد که جین ارسو دوران جوانی سختی داشته و همچنین اخلاق تندی و بی‌پروایی دارد. اگر طراحی ری در موازات لوک اسکایواکر (Luke Skywalker) قرار گرفت و از لوک الگو برداری شده؛ ولی جین از هان سولو (Han Solo) الگوبرداری شده و مثل هان سولو زمانی که اولین بار تماشاچیان او را دیدند؛ جذابیت رندانه‌ی خود را دارد.

Felicity-Jones-Jyn-Erso-Rogue-One-disguise

Rogue One: A Star Wars داستان جین ارسو را تعریف خواهد کرد؛ به خصوص که پدر جین، گیلین ارسو (Galen Erso)با بازی مدس مایکلسن (Mads Mikkelsen)، نقش مهمی در فیلم خواهد داشت. کیفیت رابطه‌ی پدر و دختر هنوز مشخص نیست ولی مطمئناً نقش مهمی در فیلم خواهد داشت و می‌تواند مرکز احساسی Rogue One باشد.

اسم فیلم Rogue One: A Star Wars معنی به خصوصی ندارد و در واقع به دیدگاه اشخاص مربوط می‌شود؛ البته تا زمانی که محصول نهایی خوب باشد و اسم فیلم زیاد مهم نیست.

منبع: screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.