آمازون به دنبال ساخت سریالی از روی The Departed

24 August 2016 - 13:00

در گذشته حتی فکر اینکه محتوایی اوریجینال بخواهد از طریق اینترنت پخش شود بسیار مسخره به نظر می‌آمد. در ادامه این خبر با سینماگیمفا همراه باشید. چرا شبکه‌های مثل Netflix یا Hulu به خود زحمت دهند و سریالی مخصوص خودشان بسازند وقتی می‌توانند با پخش سریال‌های محبوب قدیمی مثل Friends یا Seinfeld پول خوبی به جیب بزنند؟ اوضاع نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است. این روزها شبکه‌های اینترنتی محل تولید محبوب‌ترین سریال‌ها هستند، البته هنوز هم سریال‌های خاصی هستند که از طریق شبکه‌های کابلی و تلویزیونی پخش می‌شوند و طرفداران را به سمت خود جذب می‌کنند ولی این موضوع غیر قابل انکار است که تغییر به سمت شبکه‌های اینترنتی پیش روی ماست.

یکی از این شبکه‌های اینترنتی که قصد دارد با افزایش محتوای اوریجینال، طرفداران بیشتری را به سمت خود سوق دهد، Amazon است. در حال حاضر کاربران سرویس ویژه آمازون، دسترسی نامحدود به مجموعه آرشیو کامل سریال‌های محبوب دارند که شامل مجموعه سریال‌های اوریجینال در حال رشد خودشان نیز می‌شود. با عرضه سریال‌های موفق مثل Transparent و Mozart In The Jungle، آمازون جای خودش را مستحکم کرد و اکنون نیز برخی سریال‌های آماده پخش آن مانند The Tick، پتانسیل خوبی را از خود نشان می‌دهند.

در کنار مجموعه در حال رشد برنامه‌های اوریجینال این شبکه، ساخت سریالی بر پایه فیلم سال ۲۰۰۶ مارتین اسکورسزی (Martin Scorsese) یعنی The Departed «جدا افتاده» در دستور کار قرار دارد. البته این اولین پروژه آمازون در برداشت از یک فیلم نیست و سریال در دست ساخت در رابطه با مجموعه‌های Jack Ryan با بازی جان کرازینسکی (John Krasinski) نیز در این دسته قرار می‌گیرد. اگرچه این مجموعه قرار است با نام The Departed عرضه شود، ولی بازسازی دقیق از فیلم نخواهدبود. در عوض این مجموعه بنیاد و ایده فیلم را در عصر جدید و شهر شیکاگو پیاده می‌کند.

این سریال که توسط جیسون ریچمن (Jason Richman) سازنده سریالDetroit 1-8-7، نوشته خواهدشد، داستان پلیس جوانی را دنبال می‌کند که در ماموریتی به یک باند تبه‌کاری لاتین نفوذ می‌کند، در حالی که همزمان با این اتفاق، همین باند، جاسوسی را روانه اداره پلیس شیکاگو می‌کند.  درست مانند ایده فیلم، زیبایی سریال در دیدن تنش‌های ایجاد شده برای این دو مامور برای حفظ هویت واقعیشان و تلاششان برای انجام ماموریت است که به احتمال زیاد بر سر راه همدیگر نیز موانعی ایجاد می‌کنند.

The-Departed-Gimme-Shelter

وقتی ایده استفاده از فیلم The Departed برای اولین بار توسط آمازون خریداری شد، روی لی (Roy Lee) تهیه کننده مجموعه، با مقایسه ایده‌برداری موفق شبکه FX از فیلم برادران کواِن (Coen Brothers) یعنی فارگو، گفت که می‌توان با ایده‌برداری مستقیم از وقایع فیلم اصلی، برداشتی موفقیت آمیز از آن داشت. از همین تعاریف اولیه‌ای که از سریال The Departed می‌شود، مشخص است که می‌توان امیدی مشابه داشت که این مجموعه نیز بتواند مانند فارگو موفق باشد، چرا که همانند آن، از ایده‌های یک فیلم خوب، برداشتی مشابه با نگاهی جدید انجام می‌دهد.

هنوز مشخص نشده‌است که چه کسانی برای بازی در این سریال انتخاب می‌شوند، ولی این موضوع را نمی‌توان نادیده گرفت که بخشی از موفقیت فیلم اسکورسزی، مدیون بازی عالی بازیگران آن بود. قطعا بازیگران سریال، فاکتوری تعیین کننده برای موفقیت آن و جذب بیننده خواهند بود. آمازون سابقه استفاده از فاکتور غافلگیری در انتخاب بازیگران را دارد (مانند انتخاب جان کرازینسکی برای نقش جک رایان) پس دیدن اینکه چه کسی برای حضور در این سریال انتخاب می‌شود، جالب خواهد بود.

منبع screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.