اگر فیلم Baby Driver 2 ساخته شود، ادگار رایت کارگردان آن خواهد بود

17 January 2018 - 21:27

ادگار رایت (Edgar Wright) اطمینان داده که اگر فیلم Baby Driver 2 «بیبیِ راننده ۲» ساخته شود، او تنها کسی است که آن را کارگردانی خواهد کرد. سال گذشته اولین بار پس از سال ۲۰۱۳ بود که فیلمی به کارگردانی ادگار رایت به روی پرده‌ی سینماها رفت. رایت پس از جدایی از استودیوی مارول بر سر مسائل ایجاد شده در فیلم Ant-Man «مرد مورچه‌ای»، تمام تلاش خود را روی پروژه‌ی شخصی و جاه‌طلبانه‌ی دیگری معطوف کرد؛ Baby Driver «بیبیِ راننده»، فیلمی که رایت در آن تعقیب‌و‌گریز ماشین‌ها را با موسیقی در می‌آمیزد. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید

«بیبیِ راننده» با فروشی بیش از ۲۲۵ میلیون دلار در سطح جهان، به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ تبدیل شد. ۱۰۰ میلیون دلار از این فروش فقط متعلق به آمریکا بوده است. این فیلم همچنین یکی از فیلم‌های تحسین‌شده‌ی سال بود و حتی تعدادی نامزدی را در جوایز مختلف کسب کرد. با توجه به این موفقیت‌ها، ادامه داشتن صحبت‌ها مبنی بر ساختِ دنباله‌ای بر آن کاملا قابل فهم است. پیش از این گفته شده بود که رایت دست‌کم فیلمنامه‌ی این دنباله را خواهد نوشت اما اکنون رایت می‌گوید که هیچ‌کس به جز او این فیلم را کارگردانی نخواهد کرد.

ام‌تی‌وی (MTV) در خلال جوایز گلدن گلوب-که انسل الگورت (Ansel Elgort) برای ایفای نقش بیبی نامزد بود- از کارگردان فیلم «بیبیِ راننده» درباره‌ی دنباله‌ی این فیلم سوال کرد. با وجود این‌که هنوز قراردادی قطعی‌ در کار نیست، رایت می‌گوید که دقیقا می‌داند که این دنباله‌ی بالقوه چه مسیری را در پیش خواهد گرفت. مضاف بر این، رایت اشاره کرده که او تنها کسی است که فیلم را کارگردانی خواهد کرد.

فیلم «بیبیِ راننده» هنوز تا ساخته شدن راه درازی در پیش دارد اما این نکته که بدون حضور رایت در تمامی مراحل تولید، ساخته نخواهد شد، اطمینان‌بخش است. استدلال رایت نیز برای این مسئله کاملا منطقی و قابل فهم است. «بیبیِ راننده» پروژه‌ای بود که رایت سال‌ها وقت صرف گسترش آن کرد و اکنون که تمام آن زحمات به بار نشسته و فیلم به موفقیت رسیده چرا او باید ماه‌ها وقت صرف نوشتن فیلمنامه کند و سپس آن را تحویل کارگردان دیگری دهد تا آن را بسازد؟ «بیبیِ راننده» درصد بالایی از موفقیت چشمگیر خود را مدیون بینش و کارگردانی رایت است. اکنون که تمام برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ی رایت برای موفقیت فیلم نتیجه داده، به سختی می‌توان شخص دیگری را تصور کرد که به اندازه‌ی او در ساخت دنباله‌ی این فیلم دقت به خرج دهد.

پایانِ فیلم «بیبیِ راننده» آینده‌ی مبهمی را برای بیبی و دبورا (Debora) تصویر می‌کند. رایت تاکنون به این پرسش که آیا این یک پایان رویایی است که واقعا به وقوع پیوسته یا صرفا تصورات بیبی است، جوابی نداده است. احتمالا این سوال تا زمانی که رایت از ساخت دنباله‌ی فیلم مطمئن نشود، بی‌پاسخ باقی خواهد ماند. با توجه به نقدهای مثبتی که نصیب فیلم شده، کمپانی سونی دلیلی برای نساختن دنباله‌ای بر آن در اختیار ندارد. اگر رایت برای نوشتن و کارگردانی این دنباله ابراز تمایل کرده و الگورت نیز که آشکارا مایل است، زمان ساخت «بیبیِ راننده ۲» باید هر چه زودتر مشخص شود.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.