فیلم بعدی کارگردان Whiplash عاشقانه‌ای در دنیای موسیقی خواهدبود

27 August 2016 - 09:00

دو سال پیش، با موفقیت گسترده فیلم Whiplash «شلاق» و نامزد شدن آن برای جوایز متعدد (که بیشترش مربوط به بازی فوق‌العاده جی‌کی سیمونز در آن بود) از جمله اسکار، کارگردان جوان آن دیمین چازل (Damien Chazelle) نیز به شهرت جهانی رسید. با سینماگیمفا همراه باشید. این کارگردان برای فیلم بعدی خود La La Land نیز دوباره پا به دنیای موسیقی گذاشته‌است، ولی کاملا متفاوت از کار اولش. این بار به جای درامی روانشناسانه در مورد رسیدن به بزرگی، La La Land غزلی زیبا از دنیای موسیقی هالیوود را می‌سراید، داستان عشق سباستین (رایان گاسلینگ) نوازنده پیانو در سبک جاز، به میا (اما استون) بازیگر جوان و پرشور هالیوود.

کمپانی Lionsgate کار تبلیغ فیلم را در ماه جولای با انتشار تریلری از فیلم شروع کرد که در آن رایان گاسلینگ آهنگی با عنوان City of Stars «شهر ستاره ها» را می‌خواند. استقبال بسیار خوبی از این تریلر شد و بینندگان کنجکاو شدند که بدانند چازل چه ایده جدیدی در سر دارد. چندی پیش تریلر دوم این فیلم نیز منتشر شد که در آن اما استون این شانس را پیدا کرده‌است که استعدادهای خوانندگی خود را به نمایش بگذارد. اون نیز مانند گاسلینگ آهنگی اوریجینال با پس زمینه‌ای تلخ و شیرین با عنوان Audition را خوانده‌است.

قسمت‌هایی از شعر آهنگ Audition مانند «این پیام برای کسی است که رویایی در سر دارد، هر چقدر هم که احمقانه باشند» به این موضوع اشاره دارد که همه چیز در فیلم برای کاراکترها طبق برنامه پیش نخواهد رفت و به این قسمت از آهنگ گاسلینگ اشاره دارد: «آیا این شروع یک چیز زیبا و فوق‌العاده است، یا رویایی دیگر که نمی‌توانم به واقعیت تبدیلش کنم؟». همچنین بعضی صحنه‌های فیلم نیز نشان می‌دهد که La La Land در اکران خود، قلب‌های زیادی را خواهدشکست.

در روزهای اول فصل جوایز سینمای هالیوود، اکثر پیش‌بینی‌ها به طرف La La Land اشاره داشتند و علت آن کاملا واضح است. نه تنها چازل نشان داده‌است که در زمینه بهترین فیلم، شرکت‌کننده خوبی است، بلکه خود آکامی نیز دید مثبت بیشتری به فیلم‌های موزیکال دارد. در سال ۲۰۱۲ فیلم Les Misérables «بینوایان» در هشت قسمت نامزد اسکار شد که در سه بخش این جایزه را ازآن خود کرد، از جمله ان هتوی «Anne Hathaway» در قسمت بهترین بازیگر مکمل زن. اگر فرض کنیم که La La Land پتانسیل روی کاغذ خود را واقعا داشته‌باشد، می‌توان امیدوار بود که فیلم به راحتی در قسمت‌های مختلف نامزد اسکار شود، به‌خصوص بخش بهترین آهنگ اوریجینال.

البته صنعت فیلم شاهد بسیاری از کارگردانان بوده‌است که تنها جرقه‌ای بیش نبوده‌اند، اما به نظر می‌آید چازل با فیلم Whiplash نشان‌داد که موفقیتش در این زمینه اتفاقی نبوده‌است. او در یک ژانر کلاسیک تغییرات اساسی ایجاد کرد و روح تازه‌ای در آن دمید، و اکنون نیز به نظر می‌آید با به کارگیری زوج گاسلینگ و استون، به نتایج بسیار عالی دست پیدا کند. این دو بازیگر قبلا نیز در فیلم‌های موفق متعددی با هم همکاری داشته‌اند و دیده‌ایم که این همکاری بسیار موثر و نتیجه‌بخش بوده‌است. تمام قطعات پازل به خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند و همه چیز آماده است که آخر سالی به یاد ماندنی را تجربه کنیم.

فیلم La La Land در تاریخ ۲ دسامبر سال جاری میلادی در آمریکای شمالی اکران می‌شود و در ۱۶ دسامبر راهی پخش جهانی خواهد شد.

منبع cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.